Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #1 Skrevet 10. desember 2018 Da tenker jeg på at ikke engang VG vet hvem som har sendt tipset? Kan jeg bare skrive et brev og legge i en konvolutt og sende,og tar VG det da seriøst? Jeg kan ikke risikere at tipset blir sporet tilbake til meg i det hele og det store... Anonymkode: d471b...35c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 Det er klart du kan det, men sjansen for at VG publiserer noe basert på et anonymt brev er heller liten. Men avisene er vant til å jobbe med kilder som vil være anonyme, så de beskytter ditt navn om du vil og det er nødvendig. Jeg kjenner noen som tipset i en sak som var nokså følsom for den det gjaldt - hans identitet ble aldri røpet i saken, men avisen laget store oppslag allikevel, og de visste selvsagt hvem han var. Anonymkode: 27de3...bba
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 Ja, du kan sende et slikt brev, men avisen vil aldri trykke opp noe uten "bevis" av noe slag. Så da er du avhengig av at saken er stor nok og viktig nok til at de vil sette journalister til å sjekke den ut, de vil jo ikke skrive ting basert på et anonymt brev. Anonymkode: d99d1...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå