Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Barnet har ikke fått bursdagsgave enda, og er så spent om jeg kan forvente noe til jul... Anonymkode: 0cf0d...96b
Julie (: Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Ja, det er klart jeg forventer gaver fra fadderne til ungene? De vi har valgt som faddere er folk som står oss så nær at de hadde gitt pakker til ungene uansett om de var faddere eller ikke. Hva slags relasjon av vedkommende til barnet utenom fadderskapet?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #4 Skrevet 9. desember 2018 Ja såklart. Gir til mine fadderbarn til jul og bursdag ogdå. Jeg er jo "tante" 😊 Anonymkode: dd96d...c02
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 Forventet det men fikk ikke bursdagsgave eller julegave i fjor så forventer det ikke i år. Dette er venner som er faddere. Våre søsken er også faddere og da fikk vi gave men den tradisjonen har vi hatt i mange år uansett. Anonymkode: b679b...6ed
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 Ja, vi bruker bare familie som faddere og barnas besteforeldre og tanter/onkler gir gaver til alle barna uansett om de er faddere eller ei For oss er det helt unaturlig å velge venner som faddere Anonymkode: db091...80d
Hjertefru Skrevet 9. desember 2018 #7 Skrevet 9. desember 2018 Selvfølgelig. Det er ikke tilfeldig hvem som er fadre, det er jo snakk om gode venner og familie.
Yellow Brick Road Skrevet 9. desember 2018 #8 Skrevet 9. desember 2018 2 timer siden, Julie (: skrev: Ja, det er klart jeg forventer gaver fra fadderne til ungene? De vi har valgt som faddere er folk som står oss så nær at de hadde gitt pakker til ungene uansett om de var faddere eller ikke. Hva slags relasjon av vedkommende til barnet utenom fadderskapet? Nettopp! Som jeg skulle ha sagt det selv. Jeg forventer ikke gaver fordi de er faddere, men fordi vi har den relasjonen til dem uavhengig av fadderskapet.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #9 Skrevet 9. desember 2018 Nei. Det er mange år siden de ble døpt nå og vi bor på hver vår kant av landet. Anonymkode: 8533c...e4d
Superdolly Skrevet 9. desember 2018 #11 Skrevet 9. desember 2018 Ja, selvfølgelig. Men de vi har valgt som faddere er så nær uansett at de ville ha gitt gaver selv om de ikke var faddere.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #12 Skrevet 9. desember 2018 Nå er ikke mine barn døpt, men jeg er fadder til 7 barn og det er jammen ikke lett å kjøpe til alle disse i alle år, så jeg kjøper ikke til jul. Kjøper til bursdag, for da er jeg invitert, men til jul risikerer jeg å bli ruinert. Jeg velger heller å stille opp for de i hverdagen. To av de får forresten til jul, men det er barna til søsteren min. Anonymkode: b84fe...4a6
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #13 Skrevet 9. desember 2018 Ja, forventer gaver av faddere til jul og til bursdag. Men dattera mi har ikke fått bursdagsgaver fra sin ene fadder, som også er onkel, på mange år.... Hun har ikke fått fra bestefaren heller forresten... Har fått julegaver da. Anonymkode: 1f219...445
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #14 Skrevet 9. desember 2018 Å forvente gaver er vel uansett feil, å håpe er vel mer riktig å bruke. Anonymkode: cf399...dbb
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #15 Skrevet 9. desember 2018 I vår vennegjeng er vi fadder for hverandres barn. Vi er veldig bevisst på at alle har for mye ting. Julen handler ikke om å få mest gaver. Så vi har egentlig blitt enige om at faddere ikke gir gave til jul og bursdag. Istedenfor gave tar vi fadderbarna med på noe gøy 2 ganger i året. Alt etter alder men noen tar de med på gudstjeneste, noen en dag i fjøset, noen på kino/teater osv. Vi har valgt å fokusere på å bruke tid med fadderbarna, la de bli godt kjent så de vet vi er her for de! dersom alle våre venner skulle gitt gaver til barna mine ville de fått ca 25 gaver bare fra de. Vi har begge stor vennekrets som vi treffer ukentlig i form av samarbeid med middager, barnevakt og voksentreff! Anonymkode: 6280d...7ef
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #16 Skrevet 9. desember 2018 Nei, forventer ikke det, men vet de får. Har også valgt våre søsken som noen av fadderne, men forventer ikke ekstra. Da blir det som fra tante eller onkel. Men vi gir til de vi er faddere for selv, og søsknene deres. Vi har også venner som er faddere, men gir ikke til deres barn som vi ikke er fadder for, selv om de gir til våre barn. Anonymkode: 31af5...2a8
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #17 Skrevet 9. desember 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, forventer ikke det, men vet de får. Har også valgt våre søsken som noen av fadderne, men forventer ikke ekstra. Da blir det som fra tante eller onkel. Men vi gir til de vi er faddere for selv, og søsknene deres. Vi har også venner som er faddere, men gir ikke til deres barn som vi ikke er fadder for, selv om de gir til våre barn. Anonymkode: 31af5...2a8 Er ikke det litt rart å ikke gi gave til så nære venner som gir gave til deres barn? Anonymkode: 6280d...7ef
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #18 Skrevet 9. desember 2018 Forventer ingenting,men han har fått av alle 6 fadderene hele tiden både jul og bursdag og jeg gir til de 9 jeg er fadder til og Anonymkode: bc07c...1ad
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #19 Skrevet 9. desember 2018 Ja. Fadderne er våre brødre, altså barnas onkler. Jeg gir også gave til mitt fadderbarn og søsteren. Anonymkode: a10b4...c47
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #20 Skrevet 9. desember 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikke det litt rart å ikke gi gave til så nære venner som gir gave til deres barn? Anonymkode: 6280d...7ef Det blir fryktelig mange til slutt da. Med 16 nieser og nevøer, pluss to fadderbarn og ett søsken til fadderbarn. Velger heller en liten ting til søsken der enn til alle de vi har valgt som faddere. Da blir det enda 7 barn til. Vi har snakket med foreldrene om dette, og de har sagt det er greit siden de takket ja til å være faddere og ikke barna deres, og de gjør det samme. Barna blir jo å pakke opp 30 + gaver hvis vi skal ta helt av. Vi forventer som sagt ingenting av faddere heller. Én gir til søsken her også, de to andre gir bare til barnet de er fadder for. Anonymkode: 31af5...2a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå