Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Jeg har kjøpt en julestjerne med LED-lys. Den går på batteri, noe jeg synes er veldig praktisk siden jeg er veldig redd for brann (kjenner noen som opplevde det i julebelysningen). Men nå, etter en drøy uke, lyser den så svakt at det nesten ikke sees. Hva kan det komme av? Anonymkode: e0c15...d9a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Må bytte batteri .. Anonymkode: 59133...6fb
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Bytt batteri, noen av de suger batteri Anonymkode: ea7e0...73a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Tre nye AA-batterier tomme på en drøy uke? Det gikk fort! Men skal prøve det. Anonymkode: e0c15...d9a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tre nye AA-batterier tomme på en drøy uke? Det gikk fort! Men skal prøve det. Anonymkode: e0c15...d9a Hvis den lyser hele tiden, så er ikke det uvanlig Anonymkode: ea7e0...73a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 Byttet batteri, det hjalp! Teit at jeg ikke tenkte på det selv. Anonymkode: e0c15...d9a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 Vi bruker oppladbare i diverse julebelysning, og skifter jevnlig. Det tar ikke mange dager før de lyser svakere. Står på hele døgnet hos oss. Anonymkode: 70203...e96
Det var en gang et menneske Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 (endret) Altså,et batteridrevet led-lys kan også overopphetes og ta fyr i batteridelen. Pærene vi har i stjernene er ikke varme i det hele tatt. Er du redd for brann, skrur du av lysene om natta. Regner med du tar ut alle ladere, TV, PlayStation osv. som står og drar strøm selv om det er avskrudd/ikke lader? Batteriet på slike lys bør ofte skiftes etter 2-3 dager, forresten. De drar mye strøm. Endret 8. desember 2018 av Jul herfra og til månen
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tre nye AA-batterier tomme på en drøy uke? Det gikk fort! Men skal prøve det. Anonymkode: e0c15...d9a Det har gått tre sånne på en liten uke på min lyslenke også. Veldig forskjell på sånne produkter. Lyslenkene fra Ikea lyser i en evighet utendørs på to batterier døgnet rundt. Anonymkode: 0e201...8cd
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #10 Skrevet 9. desember 2018 24 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev: Altså,et batteridrevet led-lys kan også overopphetes og ta fyr i batteridelen. Pærene vi har i stjernene er ikke varme i det hele tatt. Er du redd for brann, skrur du av lysene om natta. Regner med du tar ut alle ladere, TV, PlayStation osv. som står og drar strøm selv om det er avskrudd/ikke lader? Batteriet på slike lys bør ofte skiftes etter 2-3 dager, forresten. De drar mye strøm. Det var en bekjent som er brannkonstabel som sa at det er trygt å ha belysningen på, så jeg stoler på ham. Hvorfor den utfordrende tonen? "Regner med at ..." Men du regner for så vidt rett, ja. Anonymkode: e0c15...d9a
Det var en gang et menneske Skrevet 9. desember 2018 #11 Skrevet 9. desember 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var en bekjent som er brannkonstabel som sa at det er trygt å ha belysningen på, så jeg stoler på ham. Hvorfor den utfordrende tonen? "Regner med at ..." Men du regner for så vidt rett, ja. Anonymkode: e0c15...d9a Fordi kjøleskapet og fryseren kan ta fyr osv. Mange glemmer å være bekymret for hverdagsbrannfarer, men adventsstejerner med ledpærer er ikke mer brannfarlig enn de ørten tingene folk har strøm på til enhver tid...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #12 Skrevet 9. desember 2018 1 minutt siden, Jul herfra og til månen skrev: Fordi kjøleskapet og fryseren kan ta fyr osv. Mange glemmer å være bekymret for hverdagsbrannfarer, men adventsstejerner med ledpærer er ikke mer brannfarlig enn de ørten tingene folk har strøm på til enhver tid... Skjønner fortsatt ikke behovet ditt for å være ubehagelig. Joda, elektrisitet innebærer alltid en fare for brann. Men jeg trekker selvsagt ikke ut støpselet til kjøleskap og fryser om natten, men jeg trekker ut ladekabler. Noe elektrisitet er sikrere enn annen, eller omvendt, noe er mer brannfarlig enn annet. Billig julebelysning som kobles til strømnettet tar ofte fyr, det er en kjensgjerning. LED er mye mindre brannfarlig, selv om det sikkert også er en mulighet for at det kan ta fyr i batteriene. Anonymkode: e0c15...d9a
Det var en gang et menneske Skrevet 9. desember 2018 #13 Skrevet 9. desember 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner fortsatt ikke behovet ditt for å være ubehagelig. Joda, elektrisitet innebærer alltid en fare for brann. Men jeg trekker selvsagt ikke ut støpselet til kjøleskap og fryser om natten, men jeg trekker ut ladekabler. Noe elektrisitet er sikrere enn annen, eller omvendt, noe er mer brannfarlig enn annet. Billig julebelysning som kobles til strømnettet tar ofte fyr, det er en kjensgjerning. LED er mye mindre brannfarlig, selv om det sikkert også er en mulighet for at det kan ta fyr i batteriene. Anonymkode: e0c15...d9a Ubehagelig? Fordi jeg påpeker brannfarer i hjemmet? Det var du selv som dro opp frykt for brann. Da svarte jeg at at man omgir seg med potensielle brannfarer året rundt, uten at man tenker på det. Mange er fiksert på julebelysning, men tenker ikke på det andre. Det var ment som et apropos.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #14 Skrevet 9. desember 2018 3 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev: Ubehagelig? Fordi jeg påpeker brannfarer i hjemmet? Det var du selv som dro opp frykt for brann. Da svarte jeg at at man omgir seg med potensielle brannfarer året rundt, uten at man tenker på det. Mange er fiksert på julebelysning, men tenker ikke på det andre. Det var ment som et apropos. Ikke fordi du nevnte det, men måten du gjorde det på. Og jeg tenker altså på brannfarene, og prøver å unngå de verste. Umulig å unngå helt, dersom man velger å bruke elektrisitet. Synes du at du vinner noe på å få folk til å tenke at en fryseboks er like farlig som en elektrisk lysestake som blir brennvarm når den står på hele døgnet? Anonymkode: e0c15...d9a
Det var en gang et menneske Skrevet 9. desember 2018 #15 Skrevet 9. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke fordi du nevnte det, men måten du gjorde det på. Og jeg tenker altså på brannfarene, og prøver å unngå de verste. Umulig å unngå helt, dersom man velger å bruke elektrisitet. Synes du at du vinner noe på å få folk til å tenke at en fryseboks er like farlig som en elektrisk lysestake som blir brennvarm når den står på hele døgnet? Anonymkode: e0c15...d9a Ja, da er du nok så tynnhudet hvis du oppfattet det som ubehagelig...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #16 Skrevet 9. desember 2018 19 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev: Ja, da er du nok så tynnhudet hvis du oppfattet det som ubehagelig... Så tynnhudet som hva da? Anonymkode: e0c15...d9a
Det var en gang et menneske Skrevet 9. desember 2018 #17 Skrevet 9. desember 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så tynnhudet som hva da? Anonymkode: e0c15...d9a Ikke tynnhudet som hva da, men i forhold til hva. Du er tynnhudet i forhold til meg og mange. Du overanalyser det som blir skrevet. Senk skuldrene...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #18 Skrevet 9. desember 2018 2 timer siden, Jul herfra og til månen skrev: Ikke tynnhudet som hva da, men i forhold til hva. Du er tynnhudet i forhold til meg og mange. Du overanalyser det som blir skrevet. Senk skuldrene... Ta det helt med ro, du har ikke krenket noen sart sjel. Synes bare det er rart at noen har glede av å svare ufint når de kunne fått frem det samme budskapet på en høflig måte. Anonymkode: e0c15...d9a
Det var en gang et menneske Skrevet 10. desember 2018 #19 Skrevet 10. desember 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ta det helt med ro, du har ikke krenket noen sart sjel. Synes bare det er rart at noen har glede av å svare ufint når de kunne fått frem det samme budskapet på en høflig måte. Anonymkode: e0c15...d9a Nettopp. Vi har ulik definisjon av hva som er ufint. Hvis min intensjon hadde vært å være ufin/spydig, hadde jeg skrevet det helt annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå