Gå til innhold

Veldig tørr munn på grunn av medisiner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hjelper? Er så tørr og sår nå at det er skikkelig plagsomt 

Anonymkode: 9538f...d82

Skrevet

Broren min gikk rundt med drops mot munntørrhet. Flux tror jeg det var, sjekk om du kan bruke de? 

Stjal alltid noen da de smakte så godt! Men tror vanlige drops har samme effekt. Du kan bytte på så kan du se hva som fungerer best ?

Anonymkode: 094e9...198

Skrevet

De selger spray og drops mot munntørrhet på apoteket. Ville også hørt med legen om de er andre medisiner du kan bruke pga bivirkningen med munntørrhet.

Anonymkode: 3469a...3c9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De selger spray og drops mot munntørrhet på apoteket. Ville også hørt med legen om de er andre medisiner du kan bruke pga bivirkningen med munntørrhet.

Anonymkode: 3469a...3c9

Ville heller ha forhørt meg med en farmasøyt først om hvilke som gir minst bivirkninger, så med legen om endring av medisiner. Da farmasøyten kan veldig mye mer om det. 

Anonymkode: 094e9...198

Skrevet

Å bytte til Zendium tannkrem hjelper meg veldig, ellers tygger jeg mye sukkerfri tyggis. Fastlegen sa at man like godt kan tygge sukkerfri tyggis som Extra enn å betale dyrt for sukkerfri tyggis og drops på apoteket. Drops har jeg aldri vært glad i. Helt vanlig tyggis setter i gang spyttproduksjonen og sukkerfri er jo best for tennene. Merker du ikke noe bedring med Zendium tannkrem så kan du få en spesialtannkrem på resept. Zendium er ofte på tilbud hos Apotek1, ellers så selger matbutikker det merket og. 

Jeg går på 4 medisiner som gir munntørrhet 😂

Anonymkode: 303f0...e89

Skrevet

Jeg har prøvd flere av de tingene de selger på apoteket mot munntørrhet. Jeg synes det var bortkastede penger og at vanlige pastiller gjorde samme nytten

Anonymkode: be81e...193

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å bytte til Zendium tannkrem hjelper meg veldig, ellers tygger jeg mye sukkerfri tyggis. Fastlegen sa at man like godt kan tygge sukkerfri tyggis som Extra enn å betale dyrt for sukkerfri tyggis og drops på apoteket. Drops har jeg aldri vært glad i. Helt vanlig tyggis setter i gang spyttproduksjonen og sukkerfri er jo best for tennene. Merker du ikke noe bedring med Zendium tannkrem så kan du få en spesialtannkrem på resept. Zendium er ofte på tilbud hos Apotek1, ellers så selger matbutikker det merket og. 

Jeg går på 4 medisiner som gir munntørrhet 😂

Anonymkode: 303f0...e89

Er det en spesiell Zendium, eller kan du bruke hvilken som helst av de?

Anonymkode: be81e...193

Skrevet

Jeg har både sjøgrens, som gir munntørrhet, og bruker i tillegg medisiner som forverrer problemet🙁

Zendium eller annen tannkrem uten såpestoffer hjelper. Vann, små munnfuller ofte, hjelper også. I tillegg hjelper små, sukkerfrie pastiller som får smelte sakte i munnen. Jeg har et stort forbruk av «Frisk», både natt og dag. De stimulerer spyttproduksjonen. Apoteket har også egne produkter som hjelper, blant annet kunstig spytt på tube🤮 Ingen av apoteket sine greier fungerte for meg, men det er greit, Frisk er både billigere og lettere tilgjengelig!

Anonymkode: 2d297...1cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...