Gå til innhold

Det å sende blomster hjem ved dødsfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kollega igjennom 11 år mistet sin pappa brått i dag, var ikke ventet. Vi kommer jo til å sende en felles blomst fra jobben, vi er 7 stk. Men jeg har kjent hun og familien i 11 år, så burde jeg sende en fra meg og min familie og? 

Anonymkode: cb498...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor fort kan man sende?

Hi

Skrevet

Send i morgen eller overimorgen. Alltid hyggelig at noen tenker på en. Jeg hadde nok sendt egen blomst, spes hvis det var en nær komlega jeg var god venn med

Anonymkode: 70b7e...f9b

Skrevet

Kortet er viktigere enn blomsten....

Sms'en som kommer en uke etter begravelsen likeså.

"Alle" sender en blomst, men vis at du bryr deg og tenker på dem, det betyr veldig mye.

Anonymkode: aab61...378

Skrevet

Da naboen her døde brått tidligere i høst, så satt jeg et par ferdige middager på trappa og nybakte boller. Tror det falt veldig i smak! Jeg gjorde det to dager etter dødsfallet. 

Anonymkode: bdb4d...754

Skrevet

Takk for svar dere. Ja, vi kjenner hverandre godt. Hun fikk beskjeden på jobb i dag, så måtte bare gå, selvfølgelig. Har sendt en sms allerede. Sender en egen blomst og tenker jeg.

Hi

Skrevet

Vi fikk så mye blomster at huset stanket, det var helt grusomt. Det var blomster overalt, ringte på døra ofte pga ble levert blomster.

ikke misforstå, vi satte pris på omtanken, det ble bare altfor mye blomster. Det vi satte mest pris på var de folkene som tok seg tid til å komme innom en liten stund, de som bare bestemte seg for at nå skulle de hjelpe type: nå støvsuger jeg, jeg kommer innom med middag kl x den kan fryses om dere ikke vil spise den idag, hvor er vinterdekkene deres jeg skal få de på bilen din, jeg henter vesla i barnehagen idag osv. 

De som spurte: hva kan vi hjelpe med, si fra dersom vi kan hjelpe osv fikk som regel svaret: det går fint men takk for tilbudet. Hodet klarte ikke tenke på ting jeg trengte hjelp med.

Blomstene gav vi til et eldresenter men beholdt selvsagt kortene. Ved dødsfall gir jeg aldri blomster, jeg stikker heller innom med middag som kan fryses, gjærbakst, en fruktkurv eller et gavekort på pizza! 

Anonymkode: 3a3ee...554

Skrevet

Helt ærlig, jeg mistet akkurat pappaen min, og jeg har fått to blomster. Han var ung og ikke syk, det kom helt ut av det blå. Tror folk tenker at «alle sender», men alle gjør ikke det. 

Jeg fikk forøvrig en annen gave som jeg satte stor pris på: naboen ga meg og datteren min tre fuglematere med mat i, så vi kunne ha noe hyggelig å gjøre sammen (og fordi som hun sa; hun var vant med å se pappa i Hagen min). Det satte jeg veldig stor pris på. 

Skrevet

Takk igjen. Jeg tenker at en blomst er fint i dette tilfellet, da jeg kjenner henne og situasjonen rundt. Det er ingen små små barn her, 14 og 19 år, så typ å hente i bhg passer ikke😉 

Hi

Skrevet

En blomst, et kort og et gavekort på pizza må være helt perfekt tenker jeg.

Anonymkode: aab61...378

Skrevet

Du kan gjerne sende blomster.

Jeg mistet min far da jeg var 8 år. Helt plutselig. Familie, og spesielt naboer sendte blomster. Jeg vet at dette høres rart ut, men jeg likte de falske blomstene de sendte. En, en stor rosa greie, festet jeg til min lampeskjerm. Den var der mange,  mange år.

Anonymkode: 2a3a8...851

Skrevet

Jeg har kjent HENNE og familien...

Anonymkode: 042f0...e79

Skrevet

Til Hi.

Du kan selvfølgelig sende egen blomst i tillegg til at det sendes blomst fra "kontoret".

Send gjerne en blomst som ikke krever vase, men en blomst som er "ferdig behandlet."

Jeg har selv mistet.  Det ene eksluderer ikke det andre og du kan selvsagt sette mat på trappen i tillegg.

Jeg mistet - vi fikk forunderlig mange blomster men ingen som hentet i barnehagen for oss da vi selv ikke var i stand til å hente. Jeg tror at alle tenkte at "ting ordnet seg for oss", noe det ikke gjorde.

Anonymkode: c2267...b8f

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk så mye blomster at huset stanket, det var helt grusomt. Det var blomster overalt, ringte på døra ofte pga ble levert blomster.

ikke misforstå, vi satte pris på omtanken, det ble bare altfor mye blomster. Det vi satte mest pris på var de folkene som tok seg tid til å komme innom en liten stund, de som bare bestemte seg for at nå skulle de hjelpe type: nå støvsuger jeg, jeg kommer innom med middag kl x den kan fryses om dere ikke vil spise den idag, hvor er vinterdekkene deres jeg skal få de på bilen din, jeg henter vesla i barnehagen idag osv. 

De som spurte: hva kan vi hjelpe med, si fra dersom vi kan hjelpe osv fikk som regel svaret: det går fint men takk for tilbudet. Hodet klarte ikke tenke på ting jeg trengte hjelp med.

Blomstene gav vi til et eldresenter men beholdt selvsagt kortene. Ved dødsfall gir jeg aldri blomster, jeg stikker heller innom med middag som kan fryses, gjærbakst, en fruktkurv eller et gavekort på pizza! 

Anonymkode: 3a3ee...554

Da er vi forskjellige. Jeg ville ha følt det forferdelig invaderende om noen kom med mat til meg eller plutselig bestemte seg for å komme for å støvsuge hos meg. Jeg orker rett og slett ikke tanken på at noen skulle gjort det mot meg i en sånn situasjon. Ja, det kan bli mye blomster, altfor mange til og med, men heller det enn at noen skal begynne å gjøre masse ting for meg som jeg ikke har bedt om eller blitt spurt om. Det betyr ikke at jeg ikke vil ha hjelp, men jeg vil at folk skal spørre meg om jeg trenger noe, hva jeg trenger eller eventuelt foreslå noe. Og det kan gjerne være både kaffemat og annen mat eller tilbud om å støvsuge eller å gå tur. Og ikke minst. Jeg trenger antageligvis ikke den kaffen eller turen eller pratestunden i dag eller neste uke, men i tiden etter begravelsen når alle andre går videre, mens vi blir værende igjen ganske alene på mange måter. Da kunne det forresten også vært hyggelig med en blomst og et lite "tenker fremdeles på dere"-kort.

Skrevet

Ingen fasit svar på dette, for folk reagerer så forskjellig. Jeg fikk noen veldig fine meldinger SMS er når jeg mistet søsteren min. Var helt i min egen verden. Så selv om jeg ikke alltid orket å svare, satt jeg veldig pris på de...

Anonymkode: 3b2d7...69e

Skrevet

Blomster er greit, men ville blitt mye gladere for et kort med "Dette et ikke tiden hvor du skal styre med mat, slapp heller av, her er et gavekort på Peppes"

Anonymkode: b7190...bfa

Skrevet

Da min mann døde ble jeg glad for alt, egentlig. Telefoner, besøk, meldinger, blomster (selv om huset var overfylt av dem, det var bare fint  midt i alt det forferdelige), en nabo som snek seg til å fikse i hagen min, venninner som kom med middager, brev, dikt, kort.

Så gjerne blomst, med en fin personlig hilsen på. 

Anonymkode: be2b9...254

Skrevet

Blomster som ikke trenger vase! 

Jeg var innom en en tante og ryddet vekk blomster. Mange av dem lå fortsatt pakket inn i ørten lag papir og plast. Og stinket... Hun hadde ikke hatt ork til å kappe og finne vaser.

Anonymkode: 10b20...9ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...