Gå til innhold

Hurra, vi skal få hund❤️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kondolerer ❤️

Anonymkode: 60b18...f9b

Skrevet
2 timer siden, Me and my monkey skrev:

Hvorfor det? Kjøpere av det første kullet har jo gitt positive tilbakemeldinger til eier om disse valpene.. Hvorfor er det da galskap? Er det fordi dere generelt er i mot blandingshunder? 

Det er galskap å mixe de ulike rasene blant annet fordi man ikke aner hvordan de ulike egenskapene slår ut. Den du får en slik blandingshund fra er langt fra noen oppdretter, det er en hundeeier som ikke er sitt ansvar bevisst. De undergraver dessuten alt arbeidet for å avle gode hunder i raseklubbene. Det finnes mange nok renrasede valper å velge blant, å bidra til at street mixene opprettholdes vitner om altfor lite kunnskap om ansvarlig hundehold. 

Anonymkode: 8cf94...f98

Skrevet

Gratulerer med hund! :) 

Jeg pleier sjelden å være negativ i tråder og dette kan jo gå kjempebra, men merker jeg blir litt svett av tanken på blandingen! Kjenner flere tollere og border collier og de er skikkelig ville alle sammen. De trenger myyyye trim, både fysisk og mentalt. Det er jo jakthunder/gjeterhunder og er ikke laget for å ligge inne og kose. Og jeg sier ikke det fordi jeg er mot blandingshunder, jeg er nemlig veldig glad i blandinger. Jeg ville bare valgt noe helt annet selv, særlig hvis det var min første hund. :)

Anonymkode: 5cb74...2c6

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer med hund! :) 

Jeg pleier sjelden å være negativ i tråder og dette kan jo gå kjempebra, men merker jeg blir litt svett av tanken på blandingen! Kjenner flere tollere og border collier og de er skikkelig ville alle sammen. De trenger myyyye trim, både fysisk og mentalt. Det er jo jakthunder/gjeterhunder og er ikke laget for å ligge inne og kose. Og jeg sier ikke det fordi jeg er mot blandingshunder, jeg er nemlig veldig glad i blandinger. Jeg ville bare valgt noe helt annet selv, særlig hvis det var min første hund. :)

Anonymkode: 5cb74...2c6

Eg er også veldig enig med deg, synd med so mykje negativitet men det er for hunden og dens nye eigere beste.. For at dette kvalpe prosjektet skal lykkes og bli noko kjekt så bør enn styre unna denne type blanding og egentlig alle blandinger med desse hunderasene i....eg elsker blandingsrase. Har to stk sjølv 😊 

Meen veit om så mange som har tatt til seg blandinger med ein av desse rasene i (border colli) og kvalpane har endt på finn innen eit år desverre 🤔 

Men lykke til, det er fantastisk med hund 😊 

Anonymkode: d90fa...24e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eg er også veldig enig med deg, synd med so mykje negativitet men det er for hunden og dens nye eigere beste.. For at dette kvalpe prosjektet skal lykkes og bli noko kjekt så bør enn styre unna denne type blanding og egentlig alle blandinger med desse hunderasene i....eg elsker blandingsrase. Har to stk sjølv 😊 

Meen veit om så mange som har tatt til seg blandinger med ein av desse rasene i (border colli) og kvalpane har endt på finn innen eit år desverre 🤔 

Men lykke til, det er fantastisk med hund 😊 

Anonymkode: d90fa...24e

Jeg tenker også som dere. Jeg har selv blandingshund, men av to raser som begge hadde de egenskapene vi er ute etter. Border Collie er vel kanskje den mest krevende av alle hunderaser, de trenger ufattlig mye trim BPDE (ikke minst) hjernetrim og fysisk trim. For en familie som aldri har hatt hund før er det store sjanser for at dette kan bli for mye å håndtere. Som mange sier: Det KAN jo gå kjempebra, men det er bare så synd hvis det ikek gjør det, så jeg hadde heller "safet" ved å kjøpe en annen hun  - gjerne blanding, men da av litt enklere og roligere raser.

Uansett: lykke til, HI,  valp er kjempegøy og hunder er en berikelse for oss mennesker 🙂

Anonymkode: f127b...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...