Mrs. Kaizer Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Julegave til hele familien (slapp av, det er nøye gjennomtenkt😉) Det blir vår første, så lurer på om noen erfarne hundeeiere har råd og tips til førstegangshundeeiere? Og gjerne forslag til navn til en guttehund? Vi gleder oss🐶❤️
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Ønsker oss hund vi også, en schæfer og sønnen min sitt navneforslag på den er Boris 😊 Navn bør stå litt i stil med selve hunden da, så hvilken rase kjøper dere? Anonymkode: d4680...298
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Veldig ulike råd mtp. rase, størrelse og bruk. Ellers elsker jeg navnet Skygge og Betong. Anonymkode: 5bf42...a57
Tøystykke Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 12 minutter siden, Me and my monkey skrev: Julegave til hele familien (slapp av, det er nøye gjennomtenkt😉) Det blir vår første, så lurer på om noen erfarne hundeeiere har råd og tips til førstegangshundeeiere? Og gjerne forslag til navn til en guttehund? Vi gleder oss🐶❤️ Voksen eller valp? Har mye å si for tips og råd :p Men et tips er å la hunden ha en frisone der barna ikke får lov til å gå i nærheten av den og alltid uten unntak må la den være i fred Det er ekstremt viktig! Ellers er det ikke så mange tips å gi, de fleste tipsene får man gjerne FØR man skaffer seg hund :p da skal man liksom vite alt om rasen, hva den krever av deg, og alt om hundehold generelt - så jeg regner med at dere egentlig vet alt som man bør vite om hund siden dere har kjøpt, eller bestilt, en lykke til!
Mrs. Kaizer Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Det er valp vi skal få, blanding av toller og border collie. Det er og litt innslag av rottweiler og schæfer i moren. Vet dette kan høres voldsomt ut, men iflg eier er moren en veldig god familiehund med et godt lynne. Dette er andre kullet fra samme foreldre og på det første kullet hadde han fått masse positive tilbakemeldinger fra de som kjøpte valpene, at det er supre familiehunder. Så vi satser på at dette går godt😊 Vi er veldig gira og klar for dette alle sammen. Han vil få nok mosjon hvertfall, da vi er en aktiv familie. Endret 3. desember 2018 av Me and my monkey
Tøystykke Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, Me and my monkey skrev: Det er valp vi skal få, blanding av toller og border collie. Ooooiiida. Ja, da kan dere få dere en håndfull! Haha. Mitt tips blir: Hundekurs. Det er alltid lurt Først valpekurs, så påfølgende kurs til hunden er voksen. Der får dere masse tips
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Oi dere trenger gode joggesko 😅😂Litt av en blanding av raser.God dose tålmodighet og mye tid til å trene hunden så går nok det fint.men støtter kurs. kanskje turbo hadde vært ett kult navn🤪 Anonymkode: d1fa8...d7c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Heisann! Med den blandingen vil jeg foreslå: Turbo Sprint Spretten Hoppsann Kano Steinar Bingo Ludo Rappen Lyng Krekling Storm Ekko Anonymkode: 43ea6...9b6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 Pilen Lynet Bassen Bosse Roger Dere må gå på kurs, og gi den masse mosjon og hjernetrim, ellers kan den få destruktiv adferd. Anonymkode: 42cf9...15e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Da blir det mosjon på familien ja! 😅😅 Raser som trenger MYE turer og trening. Anonymkode: e48f3...6a3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Toller er ingen førstegangshund og den er kjent for å stresse rundt barn. Border er veldig populær i Norge, men det er absolutt ingen familiehund som liker tre kjappe turer om dagen. Begge rasene er svært energiske. Border kan bli stressa og løpe i ring om den ikke får nok stimuli. Om dere ikke bor på gård, vil heg absolutt anbefale agility, lange turer, lydighet og masse mental trening. Kan være at dere er heldig med gemytt, men to stressa hunderaser ispedd beskyttelse og forsvar kan bli interessant... Anonymkode: 5bf42...a57
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Regner med dette er trolling. Ingen med vettet i behold gir bort en slik blanding til førstegangs. Anonymkode: 48096...781
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 Å milde... Håper virkelig dette er trolling! Den blandingen er ingen førstegangs hund. En annen ting jeg reagerer sterkt på, er at du skriver at dette er kull nr to med denne blandingen. Dette kan jo ikke dere noe for, men galskap av hundeeiere å avle fram slike bastarder. Anonymkode: 8cf94...f98
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 Vår heter kaos, men han er kaos på en god måte. Mine to råd er ta mange bilder og lær hunden å være alene hjemme. jeg var nettstudent når min var valp, så han fikk bli med på alt. Helt grusomt nå, 6 år og klarer ikke å være alene hjemme. Vi har prøvd absolutt alt. Men til syvende og sist er det vår feil. Så lær hunden det, super viktig ! Og kos masse Anonymkode: c1823...976
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #15 Skrevet 3. desember 2018 Hjelpes, dette er ingen førstegangshund eller familiehund for den saks skyld (hvis ikke dere bor på gård og har sauer). Ikke bli forundret om dere får en destruktiv gærning som gjeter alt av biler, syklister og som ikke liker barn. Anonymkode: b3523...e68
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #16 Skrevet 3. desember 2018 Slapp av folkens! Vi kjøpte oss border collie/Toller mix for 2,5 år siden. Jeg har aldri eid egen hund, mannen har det, jeg gikk valpekurs. Vår hund er trolig av den litt late typen. Han er verdens roligste og snilleste. Vi bor på gård, så han er løs hjemme, går litt turer, men leker mer hjemme. Både hjernetrim og hente ball. Det eneste problemet vi har hatt er at vår hund slutta helt å spise og gikk i sirkler og peip når tispene i nabolaget hadde løpetid. En svipp til dyrlegen og vips, like rolig og avbalansert hund igjen. Det som er viktig er å være tydelig med hunden. Ha fristed til den fra barna. Ikke gå lenger enn 10-15 min lange turer før den er 5/6 mnd. Gå på valpekurs/unghundkurs. Fineste blandingen jeg vet om iallefall ❤️ Anonymkode: 8dccb...98e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #17 Skrevet 3. desember 2018 Oioi, ønsker dåke lykke til med kvalp.. Høyres ikkje ut som rette førstegongshund..uannsett kva eiger forteller.... Veldig mange hunderaser i denne blandingen som ikkje bør være førstegongshund desverre 🤔 og som krever ekstremt mykje trening,spesielt mental trening! Navnet bør være jippii, då dette blir ein travel og glad hund 😊 Anonymkode: d90fa...24e
Mrs. Kaizer Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #18 Skrevet 3. desember 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Å milde... Håper virkelig dette er trolling! Den blandingen er ingen førstegangs hund. En annen ting jeg reagerer sterkt på, er at du skriver at dette er kull nr to med denne blandingen. Dette kan jo ikke dere noe for, men galskap av hundeeiere å avle fram slike bastarder. Anonymkode: 8cf94...f98 Hvorfor det? Kjøpere av det første kullet har jo gitt positive tilbakemeldinger til eier om disse valpene.. Hvorfor er det da galskap? Er det fordi dere generelt er i mot blandingshunder?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #19 Skrevet 3. desember 2018 25 minutter siden, Me and my monkey skrev: Hvorfor det? Kjøpere av det første kullet har jo gitt positive tilbakemeldinger til eier om disse valpene.. Hvorfor er det da galskap? Er det fordi dere generelt er i mot blandingshunder? Har du snakket med eierne av valper fra det første kullet eller tar du alt oppdretter sier for god fisk? Anonymkode: eaee3...c4b
Mrs. Kaizer Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #20 Skrevet 3. desember 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Toller er ingen førstegangshund og den er kjent for å stresse rundt barn. Hvor har du det fra? Har lest at tollere går godt overens med barn, men de kan bli for voldsomme for de minste barna. Nå er våre barn 16, 14, 9 og 8 år, så det tror jeg skal gå fint.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #21 Skrevet 3. desember 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du snakket med eierne av valper fra det første kullet eller tar du alt oppdretter sier for god fisk? Anonymkode: eaee3...c4b Du kan da ikke kalle noen som blander en blandingshund med en annen hund så du får en valp som er mest toller og border collie, men et hint av flere andre raser også for oppdretter Snakk om gatemiks. Det kan selvfølgelig bli bra, men det kan også bli veldig dårlig. Jeg er enig med deg, man bør absolutt prate med eierne av tidligere valper personlig. Men det gir ingen garanti, for man vet ikke hvilke egenskaper hos foreldrene valpene arver, og plutselig er det de dårligste fra mor og de dårligste fra far som kommer frem i en valp.... Anonymkode: 926fb...613
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #22 Skrevet 3. desember 2018 Hva heter "oppdretteren"/selgeren? Er far renraset? Jeg hadde vært svært skeptisk. Klart dette kan gå bra, og jeg er ingen forkjemper for "raseskadede" hunder, men dette høres absolutt ikke ut som en god miks eller egnet førstegangshund. Anonymkode: eaee3...c4b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #23 Skrevet 3. desember 2018 Jaha? Og dette er en særiøs oppdretter? Ingen med respekt for seg selv blander de 4 rasene og selger de som familievennlige hunder. Men lykke til, det blir nok ikke mange late dager hos dere fremover Anonymkode: b90f0...0b4
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #24 Skrevet 3. desember 2018 14 minutter siden, Me and my monkey skrev: Hvor har du det fra? Har lest at tollere går godt overens med barn, men de kan bli for voldsomme for de minste barna. Nå er våre barn 16, 14, 9 og 8 år, så det tror jeg skal gå fint. Heg i byener det av en eller annen grunn mange tollere. De er veldig krevende og har lettere, enn mange andre raser, for å prøve og dominere barn og bli stresset og bite. Snakk med en veterinær, ig den vil si det samme. Bordere er også hypre, ofte understimulerte, og derfor lettere for å bite. Selv om forrige kull ble bra, er sen miksen ingen heldig blanding. Fordelen er jo at du har blitt gjort klar over at dere skaffer dere en krevende blanding, og da kan dere forbedrede dere deretter. Mange hunder krever mye mentalt og fysisk, og viser sin rette side når de blir unge voksne. Det er ikke uten grunn at mange unghunder blir omplassert. Hunden har vært mer krevende enn antatt. Anonymkode: 5bf42...a57
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #25 Skrevet 3. desember 2018 Jøss så mye negativt da! Her er en som gleder seg over noe og dere høgger ned med masse negativt piss. Gratulerer med snart hund! Vi har samojed/borderblanding og han er langt fra turbo. Han er rolig, tålmodig, elsker ungene og generelt veldig glad i folk. Han bjeffer lite eller ingenting. Veldig fin familiehund. Det er lurt med valpekurs, og også inkludere barna i kursing. Agility kan også være moro for 2 og4 beinte. Anonymkode: d980b...b27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå