Gå til innhold

Venneforespørsler på FB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte en FB venneforespørsel til en av mammaene i klassen til sønnen min som går i første klasse. Følte ikke det var rart fordi vi har snakket litt sammen, har vært hjemme hos henne på fest og ser hun er FB-venn med mange foreldre hun kjenner tilsvarende godt som meg. Vet at folk har ulikt forhold til FB og det respekterer jeg. Men oppdaget nå at hun ikke bare har avvist min venneforespørsel men kategorisert den som spam.

Hvordan ville dere reagert neste gang man møtes? Late som ingenting, beklage at venneforespørsel ble sendt eller være litt reservert. Vet liksom ikke helt hvor jeg har henne nå.

Anonymkode: 911ad...30a

Skrevet

Late som ingenting, ikke kommenter det, det blir bare kleint for dere begge. Man bestemmer selv hvem man vil ha som venn på fb, og skal ikke måtte stå til rette for det i det virkelige liv. Jeg har to kollegaer som har nesten alle felles kollegaer som venn, men begge avviste min forespørsel. jeg skjønner ikke hvorfor, men det er de sitt valg, og aldri noe jeg noen gang kommer til å ta opp. Hvordan kan du se at den er kategorisert som spam?

Anonymkode: d0c13...823

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Late som ingenting, ikke kommenter det, det blir bare kleint for dere begge. Man bestemmer selv hvem man vil ha som venn på fb, og skal ikke måtte stå til rette for det i det virkelige liv. Jeg har to kollegaer som har nesten alle felles kollegaer som venn, men begge avviste min forespørsel. jeg skjønner ikke hvorfor, men det er de sitt valg, og aldri noe jeg noen gang kommer til å ta opp. Hvordan kan du se at den er kategorisert som spam?

Spam gjør at man ikke kan sende en ny forespørsel til vedkommende. Ser at mannen min kan sende forespørsel, men jeg kan ikke. Hadde hun kun klikket "ikke aksepter" så hadde det kommet opp muligheter for å spørre om å bli venner på nytt (noe jeg forøvrig ikke hadde planer om)

Jeg hadde ikke reagert om det kun var at hun ikke ville være FB-venn, men når spam-knappen blir trykket føler jeg det må være en eller annen negativ vibe der.

Skrevet

Visste ikke at man kan registrere venneforespørsel som spam. Men dette er frekt av henne! Jeg hadde neppe sagt noe men jeg hadde ikke tatt initiativ til å snakke med henne fremmover så hadde ikke latt som ingenting heller.

Anonymkode: 494bb...257

Skrevet

Henne hadde jeg styrt unna. Sånne folk orker jeg ikke å bruke energi på. Men jeg hadde nok lurt litt.

Anonymkode: 63d2e...d1a

Skrevet

Men hvordan er hun som person da? Hvis hun er en ålreit person vil jeg tippe det skyldes en misforståelse eller en tastefeil. 

Du bør stole mer på din menneskelige innsikt og mindre på teknologien. 

Anonymkode: 65238...63b

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan er hun som person da? Hvis hun er en ålreit person vil jeg tippe det skyldes en misforståelse eller en tastefeil. 

Du bør stole mer på din menneskelige innsikt og mindre på teknologien. 

Anonymkode: 65238...63b

Hun er veldig utadvendt og virker oppegående i hodet, jobber som psykolog.

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sosiale medier er ikke atskilt fra livet utenfor. Da skulle jo all hets på sosiale medier også være greit. Hvis en person tydelig gir uttrykk for å ikke ville ha noe med deg og gjøre, så er det helt på sin plass å spørre vedkommende om det er en årsak til dette. 

Anonymkode: b27ed...263

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er veldig utadvendt og virker oppegående i hodet, jobber som psykolog.

Høres rart ut. Tipper hun har trykket feil.

Anonymkode: bcc0f...c29

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

For å gjøre en venneforespørsel til spam må man trykke to ganger, en gang trykke "slett" og deretter "merk som spam". Tenker at det er en veldig bevisst handling og ikke at man har kommet borti en knapp.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke hun har trykket feil

Skrevet

Er du sikker på at hun er klar over at det er deg. Kanskje hun ikke har plassert navnet og koblet deg med en mamma i klassen. Jeg synes dette høres rart ut og forstår at du ble lei deg. Synes Facebook er noe dritt på mange måter.

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spam gjør at man ikke kan sende en ny forespørsel til vedkommende. Ser at mannen min kan sende forespørsel, men jeg kan ikke. Hadde hun kun klikket "ikke aksepter" så hadde det kommet opp muligheter for å spørre om å bli venner på nytt (noe jeg forøvrig ikke hadde planer om)

Jeg hadde ikke reagert om det kun var at hun ikke ville være FB-venn, men når spam-knappen blir trykket føler jeg det må være en eller annen negativ vibe der.

Det kan jo bare hende hun har klønet? Trykket feil? Min mor har fått mange fb venner fordi hun stadig vekk trykker på ting hun ikke mente. Ikke legg noe i det. 

Anonymkode: 6d485...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...