Gå til innhold

Samboer drikker brus og spiser godteri daglig

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Må du kose deg med godteri hver dag for å kunne kalle det kos?

Anonymkode: 6f141...4ae

Jeg er nok sukkeravhengig, og elsker snop. Koser meg virkelig med det. Ingenting kan erstatte sjokolade, karameller, lakris og smågodt. Skulle ønske jeg kunne kose meg like mye med brokkoli, men det kan jeg altså ikke.

*Tar en sup av min deilige kopp varm sjokolade med krem*

Anonymkode: d883d...dff

Skrevet

Sukker er livet.

Anonymkode: 3739e...a0e

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva vet du om hva som er helseskadelige mengder hvis du allerede er slankeoperert. Da har du jo i utgangspunktet spist altfor mye. 

Anonymkode: 42bee...672

Jeg vet at det jeg spiste var feil. Det betyr ikke at jeg spiste for mye. Men det var heller ikke temaet her. Et par biter sjokolade og et glass brus om dagen er ikke helseskadelig. Ei plate sjokolade og flere liter brus derimot 

Anonymkode: a64ac...0be

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er det ikke!! Kjenner ingen som drikker brus hver dag. 

Det gjør jeg! Kjenner flere som drikker brus hver dag, noen sukkerfri brus. 

Anonymkode: b66d7...45b

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Plutselig en dag så smeller det. Du kan få hjerneslag, kreft eller diabetes og livet kan endre seg radikalt. Ubalanser og sykdom kan ta mange år å utvikle. At du tør

Anonymkode: edf79...f0f

Det er ikke gode dokumenterte studier på at sukker forårsaker kreft. Sukker forårsaker IKKE diabetes. 

Hjerneslag, hjerteinfarkt eller alvorlig infeksjon og alle andre sykdommer kan man få til tross for plettfritt kosthold og trening.

Anonymkode: db9a6...1e0

Skrevet

Pepsi Max og sjokolade hver dag 🤩🤤🤤 trist liv uten 😁😁😁

Anonymkode: df6fb...e42

Skrevet

En voksen mann burde vite at det er usunt med brus og sjokolade hver dag. Her drikker vi lite brus, jeg klarer meg svært godt uten.

Anonymkode: 8cc40...992

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke gode dokumenterte studier på at sukker forårsaker kreft. Sukker forårsaker IKKE diabetes. 

Hjerneslag, hjerteinfarkt eller alvorlig infeksjon og alle andre sykdommer kan man få til tross for plettfritt kosthold og trening.

Anonymkode: db9a6...1e0

Du har virkelig ikke peiling på hva du prater om!

Men greit nok!

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har virkelig ikke peiling på hva du prater om!

Men greit nok!

Det har virkelig ikke du heller

Anonymkode: d0212...05a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det har virkelig ikke du heller

Anonymkode: d0212...05a

Jo, det har jeg faktisk - men å forklare et menneske som har så lite forståelse for kosthold osv er umulig. Men kos deg du!!

Skrevet

Jeg spiser litt sjokolade og tar meg et glass brus stort sett hver dag. Jeg vet det ikke er sunt, innbiller meg ikke noe annet, men det hadde i hvertfall ikke hjulpet at noen maste på meg om å slutte. 

Du er ikke en autoritetsfigur i din manns liv, Hi. Jeg skjønner du blir frustrert. Men så lenge han ikke gjør dette foran barna dine, han ikke er overvektig og ellers spiser sunt kan du ikke gjøre så mye. Mas og kjas virker ofte mot sin hensikt, vi mennesker er rare sånn.

Du kan jo eventuelt prøve adferdsterapi? 😂 Hver gang han tar seg noe annet enn godis f.eks så oppmuntrer du og sier hvor sexy du syns det er med en mann som tar vare på seg selv! Evnt gir en bj/et langt deilig kyss etc. Til slutt vil hjernen koble sunne ting til kjærlighet og ros. Verdt et forsøk 😛 

Anonymkode: ab39e...cfc

Skrevet

Dere som drikker brus og spiser godteri hver dag da livet er for kort til ikke å kose seg. Ville dere gitt dette til barna deres hver dag? Må de ha dette for å kose seg og ha et godt liv? 

Trist at det er sukker som gjør at man har et godt liv eller ei. Kos = godteri. 

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Dere som drikker brus og spiser godteri hver dag da livet er for kort til ikke å kose seg. Ville dere gitt dette til barna deres hver dag? Må de ha dette for å kose seg og ha et godt liv? 

Noen koser seg med en røyk. Noen koser seg med kaffe. Noen koser seg en iskald cola. Ser ikke noe problem med det. Man lever bare en gang.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen koser seg med en røyk. Noen koser seg med kaffe. Noen koser seg en iskald cola. Ser ikke noe problem med det. Man lever bare en gang.

Nå er vel ikke kaffe skadelig. Men du svarte ikke på spørsmålet. Ville du gitt dette daglig til dine barn? 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er vel ikke kaffe skadelig. Men du svarte ikke på spørsmålet. Ville du gitt dette daglig til dine barn? 

Kanskje du burde oppdatere deg litt før du prøver å sette andre til veggs...

Anonymkode: ad8a8...83e

Skrevet
23 hours ago, Anonym bruker said:

Nå er vel ikke kaffe skadelig.

Kaffe er et rusmiddel.

23 hours ago, Anonym bruker said:

Men du svarte ikke på spørsmålet. Ville du gitt dette daglig til dine barn? 

Nei, men jeg ville ikke gitt dem kaffe, røyk eller alkohol heller.

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine har ikke lært seg balansen mellom sunt/usunt og aktivitet/inaktivitet enda, så der må jeg sette grensene. Blir litt det samme å si «du kjører bil hver dag, men ville du latt barna gjøre det samme fordi du gjør det?» barn bestemmer ikke over seg selv.

Anonymkode: 10b55...dca

Skrevet (endret)

Så lenge det er små mengder gjør det vel ikke noe. Er jo egentlig bedre å fordele en pose godis på flere dager enn å spise hele på lørdag slik mange gjør. Det er totalmengden han drikker/spiser i løpet av uken som betyr noe og ikke hvor mange dager.

Endret av Tipp topp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...