Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Blir både litt skuffet, irritert og redd for samboeren min. Hver kveld når vi setter oss i sofaen for og se på tv så henter han litt cola og enten smågodt eller sjokolade. Han spiser ikke voldsomme mengder dag, men til sammen blir det jo mye, spesielt brus. Han er ikke tjukk, men jeg er alikevel bekymret for hva det gjør med kroppen hans innvendig over tid. Fordi han ikke blir tjukk så er det jo ikke ufarlig og øker risikoen for mange sykdommer på sikt. Snarere tror jeg at det at han ikke legger så mye på seg gjør at han bare fortsetter og ikke ser problemet. Er også skuffet fordi jeg mener han har dårlig selvdisiplin når han ikke klarer å la være. Når jeg kommenterer det så blir det bare dårlig stemning, men om jeg ikke kommenterer det så blir jeg bare enda mer frustrert over situasjon inni meg sjøl. Skal jeg bare ta det med ro og la han gjøre som han vil uten å irritere meg? Eller bør jeg si enda klarere fra hva jeg mener og ta kampen ? Er også et poeng at han blir dårlig eksempell for våre barn.... Anonymkode: e3638...24f
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 La han holde på. Jeg tenker at man ikke kan gå rundt og være barnepasser for alle og enhver. Jeg drikker og brus hver dag. Prøver å kutte det ned pga økonomien, men bytter det heller ut med fun light saft (jeg er slankeoperert og blir kvalm av vanlig vann). Men så lenge det ikke er i helseskadelige mengder ser jeg ikke problemet. Anonymkode: a64ac...0be
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 Jeg gjør det samme og har gjort det i flere år. Drt har ikke skadet meg noe. Var på full helsesjekk for noen mnd siden og legen var strålende fornøyd med resultatet. Jeg har helse som en 25 åring og er en god del eldre enn det. At jeg har spist godteri og drukket brus hver dag de siste 20 år merkes ikke over hodet. Man skal kose seg også, ikke bare leve etter en filosofi om at det er viktig å leve til man er 100 Anonymkode: 10b55...dca
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 Min mann tar seg et par øl og peanøtter hver dag. Heller ikke tykk, og er veltrent (trener 4 ganger i uka). Jeg ser ikke problemet. Ølet brygger han selv, så ikke store kostnaden heller. Han drikker seg aldri full, hverken på hverdager eller helger. Hvorfor skal dere leve etter så strenge regler? Er viktig å nyte livet også. Anonymkode: b0ac4...824
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: La han holde på. Jeg tenker at man ikke kan gå rundt og være barnepasser for alle og enhver. Jeg drikker og brus hver dag. Prøver å kutte det ned pga økonomien, men bytter det heller ut med fun light saft (jeg er slankeoperert og blir kvalm av vanlig vann). Men så lenge det ikke er i helseskadelige mengder ser jeg ikke problemet. Anonymkode: a64ac...0be Og hva vet du om hva som er helseskadelige mengder hvis du allerede er slankeoperert. Da har du jo i utgangspunktet spist altfor mye. Anonymkode: 42bee...672
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør det samme og har gjort det i flere år. Drt har ikke skadet meg noe. Var på full helsesjekk for noen mnd siden og legen var strålende fornøyd med resultatet. Jeg har helse som en 25 åring og er en god del eldre enn det. At jeg har spist godteri og drukket brus hver dag de siste 20 år merkes ikke over hodet. Man skal kose seg også, ikke bare leve etter en filosofi om at det er viktig å leve til man er 100 Anonymkode: 10b55...dca Og du har ingen kilo for mye? Anonymkode: 42bee...672
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #7 Skrevet 30. november 2018 Det går nok bra, tror ikke du trenger å bekymre deg 🙂. Jeg drikker brus, spiser chips og goderi/sjokolade hver dag 🙂 sunn og frisk, fin bmi, bruker s-m i klær 🙂. Anonymkode: e576b...bf3
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #8 Skrevet 30. november 2018 Nå har jeg ikke drukket brus på 15år, men snop kan jeg lett spise hver dag. Når barna er lagt, og jeg kan kose meg med litt alenetid da kommer kvikk lunchen frem 😋 ...hadde min mann vært skuffet/irritert/lei/forsøkt å stoppe meg så skulle han fått høre det 😝 Nei, la nå mannen få den lille hverdagskosen sier nå jeg. Ikke alt trenger å lages til diskusjon Anonymkode: 44e53...69d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #9 Skrevet 30. november 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hva vet du om hva som er helseskadelige mengder hvis du allerede er slankeoperert. Da har du jo i utgangspunktet spist altfor mye. Anonymkode: 42bee...672 Wtf man, hva slags svar ER dette. Selvfølgelig kan man vite hva som er helseskadelige mengder selv om man ikke har levd etter det. Anonymkode: 1a868...a08
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #10 Skrevet 30. november 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør det samme og har gjort det i flere år. Drt har ikke skadet meg noe. Var på full helsesjekk for noen mnd siden og legen var strålende fornøyd med resultatet. Jeg har helse som en 25 åring og er en god del eldre enn det. At jeg har spist godteri og drukket brus hver dag de siste 20 år merkes ikke over hodet. Man skal kose seg også, ikke bare leve etter en filosofi om at det er viktig å leve til man er 100 Anonymkode: 10b55...dca Du er likevel ikke sunn og selv om du er ung nå tydeligvis sååå frisk og sunn vil ikke en slik livsstil være greit etterhvert som du blir eldre!! Blir som å si at «jeg har aldri kræsjet så hvorfor skal jeg bruke bilbelte» Anonymkode: 6f141...4ae
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #11 Skrevet 30. november 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går nok bra, tror ikke du trenger å bekymre deg 🙂. Jeg drikker brus, spiser chips og goderi/sjokolade hver dag 🙂 sunn og frisk, fin bmi, bruker s-m i klær 🙂. Anonymkode: e576b...bf3 Du har jo IKKE skjønt det. Når man spiser så usunt som du gjør er det mange som legger på seg. Du er heldig sånn sett! Men, all det junket du putter i deg gjør like mye skade innvendig hos deg som andre. Tette blodårer, høyt kolesterol mm mm... Du er ung nå, men det er mange slanke som har dødd av hjerteinfarkt, blodpropp mm pga livsstil Anonymkode: 6f141...4ae
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #12 Skrevet 30. november 2018 Jeg og spiser snop hver dag. Ikke syltynn, men normal bmi. Har tatt ultralyd av årene mine som er rene og fine. Men jeg har gode gener, har nok mye å si. Samt trening hjelper veldig på blodsukkeret og betennelsesdanning. Velger å kose meg mens jeg lever, og føler jeg går en glad middelvei gjennom livet. Anonymkode: d883d...dff
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #13 Skrevet 30. november 2018 Hvis du vil drepe forholdet så er det en god oppskrift å oppføre deg kontrollerende, som mora hans. Så kjør på! Eller så kan du respektere at han er en voksen mann som tar sine egne avgjørelser. De avgjørelsene er ikke de samme som du ville tatt, men det er ditt problem, ikke hans. Grow up!! Anonymkode: 24319...466
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #14 Skrevet 30. november 2018 Mannen min holdt på sånn tidlig i forholdet. Jeg derimot kjøpte en Fanta en gang i mnd og drakk halve. Helt forskjellige vaner. Han slutta ikke før jeg gikk gravid. Drakk vann hele tiden, så det smitta skikkelig over på han. Nå drikker han brus kunn en sjelden gang. Jeg kjøper det aldri inn, Så det jeg gjør smitter jo over. Det nytter ikke å hakke ned på noen fordi de unner seg selv litt brus og snacks. Altså han er ikke barnet ditt. Så la han holde på selv så lenge han har normal vekt osv. Så her mener jeg at du bør skjerpe deg. Prøv noe annet isteden... Skrell noen gulrøtter, kutt agurk, brokkoli osv og lag dipp ved siden av. Kos deg med det selv, så vil han sikkert ha noe han og. Anonymkode: 07c05...e49
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #15 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør det samme og har gjort det i flere år. Drt har ikke skadet meg noe. Var på full helsesjekk for noen mnd siden og legen var strålende fornøyd med resultatet. Jeg har helse som en 25 åring og er en god del eldre enn det. At jeg har spist godteri og drukket brus hver dag de siste 20 år merkes ikke over hodet. Man skal kose seg også, ikke bare leve etter en filosofi om at det er viktig å leve til man er 100 Anonymkode: 10b55...dca Plutselig en dag så smeller det. Du kan få hjerneslag, kreft eller diabetes og livet kan endre seg radikalt. Ubalanser og sykdom kan ta mange år å utvikle. At du tør Anonymkode: edf79...f0f
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #16 Skrevet 30. november 2018 Syns du får noen helt crazy svar her HI. Det er ikke hverken normalt eller sunt å spise snop og drikke brus hver dag. At folk her tenker at det er helt normalt er jo bare merkelig. Når det er sagt, så er han voksen. Du kan ikke oppdra han, men du kan sette grenser for deg og barna dine. Hadde det vært meg, så hadde jeg sagt at jeg ikke ønsket at han spiste det foran meg og barna på hverdagene. Da kan han heller ta med snopet sitt og gå et annet sted. Anonymkode: 649ce...ccf
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #17 Skrevet 30. november 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg og spiser snop hver dag. Ikke syltynn, men normal bmi. Har tatt ultralyd av årene mine som er rene og fine. Men jeg har gode gener, har nok mye å si. Samt trening hjelper veldig på blodsukkeret og betennelsesdanning. Velger å kose meg mens jeg lever, og føler jeg går en glad middelvei gjennom livet. Anonymkode: d883d...dff Kortholdet har stor betydning for helsa og man kan ikke bruke genene som "hvilepute". Utrolig at det går an å være så naiv Hilsen hun som er opptatt av næringsrikt kosthold og hver lørdag koser seg med lørdagsgodt med god samvittighet 😍 Anonymkode: edf79...f0f
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #18 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og du har ingen kilo for mye? Anonymkode: 42bee...672 Tror du alle mennesker er overvektige? Anonymkode: 1eb34...81e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #19 Skrevet 30. november 2018 55 minutes ago, Anonym bruker said: Plutselig en dag så smeller det. Du kan få hjerneslag, kreft eller diabetes og livet kan endre seg radikalt. Ubalanser og sykdom kan ta mange år å utvikle. At du tør Anonymkode: edf79...f0f Nå overdramatiserer du. Dette er litt snop, ikke en 20-pakning om dagen. Anonymkode: 3739e...a0e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #20 Skrevet 30. november 2018 55 minutes ago, Anonym bruker said: Syns du får noen helt crazy svar her HI. Det er ikke hverken normalt eller sunt å spise snop og drikke brus hver dag. At folk her tenker at det er helt normalt er jo bare merkelig. Når det er sagt, så er han voksen. Du kan ikke oppdra han, men du kan sette grenser for deg og barna dine. Hadde det vært meg, så hadde jeg sagt at jeg ikke ønsket at han spiste det foran meg og barna på hverdagene. Da kan han heller ta med snopet sitt og gå et annet sted. Anonymkode: 649ce...ccf Helt normalt å drikke brus hver dag. Anonymkode: 3739e...a0e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #21 Skrevet 30. november 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt normalt å drikke brus hver dag. Anonymkode: 3739e...a0e Nei det er det ikke!! Kjenner ingen som drikker brus hver dag. Anonymkode: 42bee...672
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #22 Skrevet 30. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og du har ingen kilo for mye? Anonymkode: 42bee...672 Nei. Er 170 høy og 55 kg 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du er likevel ikke sunn og selv om du er ung nå tydeligvis sååå frisk og sunn vil ikke en slik livsstil være greit etterhvert som du blir eldre!! Blir som å si at «jeg har aldri kræsjet så hvorfor skal jeg bruke bilbelte» Anonymkode: 6f141...4ae Jeg er da sunn selv om jeg spiser godteri og drikker brus hver dag. Det forteller ingenting om mitt øvrige kosthold og aktivitet. 1 time siden, Anonym bruker skrev: Plutselig en dag så smeller det. Du kan få hjerneslag, kreft eller diabetes og livet kan endre seg radikalt. Ubalanser og sykdom kan ta mange år å utvikle. At du tør Anonymkode: edf79...f0f Det kan skje alle. Om jeg drikker 2 bokser cola og en rull smil hver dag har ikke så mye å si. Det er ikke farlig å kose seg hver dag, og som sagt, mitt øvrige kosthold har også noe å si Anonymkode: 10b55...dca
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #23 Skrevet 30. november 2018 23 minutes ago, Anonym bruker said: Nei det er det ikke!! Kjenner ingen som drikker brus hver dag. Anonymkode: 42bee...672 Jo det er helt normalt. Anonymkode: 3739e...a0e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #24 Skrevet 30. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg og spiser snop hver dag. Ikke syltynn, men normal bmi. Har tatt ultralyd av årene mine som er rene og fine. Men jeg har gode gener, har nok mye å si. Samt trening hjelper veldig på blodsukkeret og betennelsesdanning. Velger å kose meg mens jeg lever, og føler jeg går en glad middelvei gjennom livet. Anonymkode: d883d...dff Må du kose deg med godteri hver dag for å kunne kalle det kos? Anonymkode: 6f141...4ae
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #25 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Er 170 høy og 55 kg Jeg er da sunn selv om jeg spiser godteri og drikker brus hver dag. Det forteller ingenting om mitt øvrige kosthold og aktivitet. Det kan skje alle. Om jeg drikker 2 bokser cola og en rull smil hver dag har ikke så mye å si. Det er ikke farlig å kose seg hver dag, og som sagt, mitt øvrige kosthold har også noe å si Anonymkode: 10b55...dca Herregud så enkel du er!! Får barna dine to bokser cola og en rull med smil hver dag også? Anonymkode: 6f141...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå