Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #51 Skrevet 30. november 2018 Du har sikkert sjekket stoffskiftet ditt? Anonymkode: 9c4df...759
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #52 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg bruker kjøttpålegg som har fett, spiser kjøttdeig med 14% fett, bruker bremykt på brød, spiser ost, rømme, creme fraiche. Jeg tror middagen i går med hjemmelaga potetsalat hadde maaange kcal. Så jeg skal passe mer på... Anonymkode: 13838...4e1 Ett rundstykke har gjerne ca 200kcal i seg (butikkjøpt), smør på disse er fort 100 kcal og om du deler dem i to slik at du har fire flater med pålegg ser jeg ikke bort ifra at dette måltidet runder 700kcal. Hvorfor kan du ikke steke dem på kvelden og så spise ett til frokost og ett til lunsj? Tåler du cottage cheese? Isåfall kan du ta litt vaniljesukker i den og voila så har du mellommåltid. Middag: Er det grillet kylling? Skinnet der er stappfullt av fett. En god dæsj rømme veier mer enn du tror osv. Når man spiser få og store måltider tenker man gjerne at man kan/må spise litt ekstra fordi man spiser jo så sjelden! Vektnedgang går alltid på å spise færre kcal enn man forbruker. Og du: spiser du gotteri? Jeg selv er ikke matglad så jeg spiser meg mett på godteri! Potetgull? En melkerull i bilen til jobb? Spiser du tre osteskiver mens du lager mat? Putter du ost og smør på den glovarme poteten slik at den smaker bedre? Alle monner drar Anonymkode: 884f1...407
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #53 Skrevet 30. november 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fortsett å få i deg melkeprodukter, var hennes tips. Synd for meg at jeg ikke tåler laktose, men litt ost går greit. Og da spiser jeg litt ost. Jeg har som sagt tatt blodprøver og de er helt fine. Hva er da problemet? Jeg trenger tydeligvis ikke grønnsaker. Anonymkode: 13838...4e1 Fordi du spiser for mye kalorier for å bli mett. Andre matvarer med mindre kalorier kan gjøre deg like mett og dermed gå ned i vekt. Maten du forespeiler er jo rundt 2000 kalorier om dagen. Når du ikke trener så trenger du ikke så mye kalorier. Jeg trener hardt 3-4 ganger i uka og er slank/tynn. Jeg har en basisforbrenning på 1500-1600 kalorier. Altså dager uten trening så trenger jeg kun 1500-1600 kalorier. Du går jo langt over dette. Anonymkode: 85118...e89
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #54 Skrevet 30. november 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Men idag f.eks. så er middagen spagetti med kjøttdeig og løk... Greier ikke å regne kcal utifra det. Kjøttdeigen er stekt i 0,5ss bremykt og spagettien er fullkorn. Anonymkode: 13838...4e1 Hvorfor klarer du ikke å regne ut kalorier? Selvfølgelig gjør du det hvis du vil, men du er jo nødt til å gjøre en innsats for det selv Anonymkode: b513d...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå