Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Har nettopp fått beskjed om å starte på methotrexate siden prednisolon og imurel ikke har god nok virkning på smertene og leddbetennelsene. Men gruer meg til å ta første dose, er redd jeg blir skikkelig dårlig av de. Håper virkelig de hjelper på smerter og betennelser, er lei av å gå rundt å ha smerter 24/7. Noen som har brukt disse medisinene og vil dele noen erfaringer? Anonymkode: 54185...bb1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Jeg bruker en dose på 20 mg ukentlig og setter det som injeksjon. Jeg får i tillegg immunosupressiver via infusjon hver 8. uke. Jeg er ikke helt sikker på hva som gir hvilke bivirkningene, men jeg tror metotreksaten gir mest. Hovedsakelig kjenner jeg på dårlig appetitt, det er ikke så mye som frister. Dagen etter jeg hatt satt injeksjonen, kan jeg føle en mild uvelhet. Har kvalmestillende liggende i tilfelle. Det er de to bivirkningene som trer tydeligst frem. Utover det har jeg en del hjernetåke og fatigue, men det er typisk for sykdommen også. En ting å ha i bakhodet, er at metex i tablettform visstnok kan gi mer bivirkninger enn i injeksjonsform, så det kan du tenke på hvis du føler du blir veldig uvel e.l. - evt bytte til penn eller sprøyte hvis legen tillater det. Anonymkode: fe6d4...ce9
Gemini77/ Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Jeg tar metex (metotroxat) pen hver uke i tillegg til immunsupprimerende infusjoner på sykehuset hver 8.uke. Merker lite bivirkninger. Tørrere hår. Tar folsyre, 1mg, som jeg får på resept for bivirkninger av metex.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 Takk for svar begge to 😊 Jeg skal begynne på 15 mg og de snakket om sprøyter hvis jeg ble mye kvalm av de. Skal ha telefontime med sykepleier om 6 uker for å fortelle hvordan det går. Greit med telefontime så slipper jeg å reise 2 timer en vei bare for en samtale. Tar også 1 mg folsyre. Skal også forsette med imurel og prednisolon en stund til. HI Anonymkode: 54185...bb1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 Tar methotrexate tabletter i tillegg til immunsupprimerende infusjoner. Får hodepine av methotrexaten, men for meg fungerer det å ta tablettene sent på ettermiddagen slik at hodepinen kommer på natten. Den er sjelden ille nok til å holde meg våken. Anonymkode: fb977...9f7
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 Bare et spørsmål: Har du forstørret brystene? Med silikon/saltvanns implantater. Anonymkode: b8014...bfb
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bare et spørsmål: Har du forstørret brystene? Med silikon/saltvanns implantater. Anonymkode: b8014...bfb Hvis det er meg du spør, så har jeg ikke gjort det nei. HI Anonymkode: 54185...bb1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bare et spørsmål: Har du forstørret brystene? Med silikon/saltvanns implantater. Anonymkode: b8014...bfb Ikke HI, men jeg har brukt medisinen. Har silikon. Jeg fikk stygg ansiktshud (kviser og store porer), var ekstremt kvalm og hadde influensafølelse konstant. De var ikke noe for meg. Jeg brukte de pga psoriasis da. 20 mg i uka. Anonymkode: 20b27...04b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er meg du spør, så har jeg ikke gjort det nei. HI Anonymkode: 54185...bb1 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke HI, men jeg har brukt medisinen. Har silikon. Jeg fikk stygg ansiktshud (kviser og store porer), var ekstremt kvalm og hadde influensafølelse konstant. De var ikke noe for meg. Jeg brukte de pga psoriasis da. 20 mg i uka. Anonymkode: 20b27...04b Jeg spurte fordi jeg hadde en venninne som fikk masse merkelige symptomer etter hun fikk de opperert inn, legene sto på sitt og så at det ikke var pga protesene. Hun fikk de tatt vekk til slutt (tok også vekk arrvevet rundt). Hun ble faktisk frisk etterpå. Dette er noen år siden nå og det var ikke like annerkjent som det er i dag, men et stort mørketall av kvinner blir syke av disse implantatene. Har sett på videoer i de siste dagene. Det er flere grupper på Facebook som handler om akkurat dette. Tror ikke de som får de satt inn vet hvor lite det faktisk er forsket på. Blant annet autoimune sykdommer oppstår oftere hos de med implantater. Dette er en av veldig mange videoer, der de forteller om hvordan deres sykdom var (breast implant illness). Hun i videoen fikk leddgikt og gikk på medisiner (men har ikke leddgikt lengre nå etter å ha opperert ut implantatene). Anonymkode: b8014...bfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå