Gå til innhold

Hvor kjøpe fin men rimelig julepynt? Og hva for noe fint men enkelt lager dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns mye er så dyrt. Én julekule til 70 kroner, liksom. Det blir jo litt penger hvis man skal ha mange.

Det behøver ikke nødvendigvis bare være pynt til tre, men all slags koselig julepynt.

Og har dere tips noe fint man kan lage selv? Annet enn papirlenker og -hjerter og dorullnisser?

Anonymkode: 2f0d5...7eb

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg liker å pynte med ener, furu og andre naturmaterialer. Gjerne i kombinasjon med små lyskjeder både inne og ute (claes ohlson), små julekuler (søstrene grene) og hjemmelagd papirpynt i for eksempel hvitt: papirblomster, flettestjerner og småklipp. Fargevalg på lys, kuler og klipp kan jo styres etter hvor naturlig og minimalistisk du liker/ikke liker det. 

Anonymkode: 4ec0b...d76

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker å pynte med ener, furu og andre naturmaterialer. Gjerne i kombinasjon med små lyskjeder både inne og ute (claes ohlson), små julekuler (søstrene grene) og hjemmelagd papirpynt i for eksempel hvitt: papirblomster, flettestjerner og småklipp. Fargevalg på lys, kuler og klipp kan jo styres etter hvor naturlig og minimalistisk du liker/ikke liker det. 

Anonymkode: 4ec0b...d76

Takk, det  var gode tips. Blir god lukt også med einer og furu og sånt 🙂

Anonymkode: 2f0d5...7eb

Skrevet

De har veldig mye kult på TGR (flying tiger), store og festlige julekuler til 25, tror jeg det var.

Skrevet

Mange gode tips her, i tillegg (og fordi det er så koselig å lage): gammeldagse papirlenker, kjøp en liten blokk med vakkert "kunstpapir" på TGR eller Søstrene Grene eller bokhandel, og klipp og lim lenker. De blir ekstra pene hvis du lager hvert ledd mindre enn det vi gjorde da i var barn, synes jeg.

En familie jeg kjenner med amerikansk bakgrunn har alltid lange lenker med popcorn og røde bær på treet. Det er veldig koselig!

Julepynt på Finn kan være både dyrt og billig, følg med der.

(Og hvis du har råd, skaff deg en og en av de gamle vakre dyre julekulene. Det er ingenting som slår dem, jeg har arvet mine og er dypt takknemlig, men i innkjøp på antikkmarkedet er de bældyre.)

Skrevet

Jeg lager masse fint , snøkuler (hvis du lager med vann så husk å koke vannet først, ellers blir det grumsete) , kongle pynt mm søk på Pinterest og YouTube. (Diy christmas decorations , feks)

Anonymkode: 2bd01...dcb

Annonse

Skrevet

Jeg synes de har masse billig og fint både på Søstrene Grene, Nille, Rusta osv jeg, ta deg en runde og se.

Vi kjøpte billig juletrepynt på Ikea da vi etablerte oss, har gradvis byttet det ut med litt finere pynt, men noen av den billige pynten er der enda :) De selger i litt større forpakninger, mange kuler for en rimelig pris. Fordelen med mye av pynten herfra er at den er laget av ikkeknuselige materialer så treet blir veldig barnevennlig. Ettersom ungene blir eldre kan man gjerne ha noe knuselig også, for da "plukker" de ikke julepynt og "mister" på gulvet lenger ;)

Anonymkode: ba21e...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...