Gå til innhold

Er ikke særlig glad i å lese bøker men visst du skal anbefale meg EN bok jeg bør lese, hvilken er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Hvilke (om noen?) bøker av Allende og García Márquez er på den lista?

Allende og Garcia Marquez (sorry, mitt tastatur mangler spanske aksenter) er jo to ganske forskjellige  kategorier, da. Selv om Åndenes hus ikke akkurat er noen kioskroman, er den ikke i klasse med Hundre års ensomhet heller.

Anonymkode: 001d9...68f

Skrevet
24 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Hvilke (om noen?) bøker av Allende og García Márquez er på den lista?

"Kjærlighet i koleraens tid" er ein av dei beste bøkene eg kjem på.

Skrevet

Arabia døtre. Gammel, men meget god, lærerik og fengende bok. 

Anonymkode: 858d8...8c4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Allende og Garcia Marquez (sorry, mitt tastatur mangler spanske aksenter) er jo to ganske forskjellige  kategorier, da. Selv om Åndenes hus ikke akkurat er noen kioskroman, er den ikke i klasse med Hundre års ensomhet heller.

Det har du rett i - Hundre års ensomhet er vel den beste boken jeg har lest.

Så Åndenes hus på film en gang, det var flatt as.

Skrevet
1 minutt siden, ☆☆☆ skrev:

"Kjærlighet i koleraens tid" er ein av dei beste bøkene eg kjem på.

Den og!!
Jeg har egentlig et lass av disse bokene på originalspråket - kanskje jeg skal ha det som nyttårsforsett å begynne å lese igjen? Har bare gått i pensum i en årrekke nå.

Skrevet
Akkurat nå, Fru Banderas skrev:

Den og!!
Jeg har egentlig et lass av disse bokene på originalspråket - kanskje jeg skal ha det som nyttårsforsett å begynne å lese igjen? Har bare gått i pensum i en årrekke nå.

bøkene :nigo:

Skrevet

Kanskje Stormenes Tid av Ken Follett, en passe lettlest men underholdende bok som jeg kan se for meg at gir mer leselyst til en som egentlig ikke er så glad i å lese :) 

Skrevet
20 minutter siden, Helene Harepus skrev:

Kanskje Stormenes Tid av Ken Follett, en passe lettlest men underholdende bok som jeg kan se for meg at gir mer leselyst til en som egentlig ikke er så glad i å lese :) 

Alle dei tre bøkene frå Knightsbridge er passe lettlest og underhaldande, og gir i tillegg ei viss innsikt i dei tidsperiodane dei omhandlar. Ikkje eit dumt val.

Skrevet
22 timer siden, ☆☆☆ skrev:

Alle dei tre bøkene frå Knightsbridge er passe lettlest og underhaldande, og gir i tillegg ei viss innsikt i dei tidsperiodane dei omhandlar. Ikkje eit dumt val.

Ikke sant. Men hvis det var snakk om å anbefale til en som var veldig glad i å lese, altså "hvilken bok mener du alle bør lese" ville jeg nok valgt noe annet :) 

Skrevet
23 timer siden, Fru Banderas skrev:

Det har du rett i - Hundre års ensomhet er vel den beste boken jeg har lest.

Så Åndenes hus på film en gang, det var flatt as.

Jepp. Men boka er tross alt bedre enn filmen.

Skrevet

La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson er til nå beste boka jeg har lest, og etter hvert har det blitt mange bøker.

Skrevet

Et helt halvt år av Jojo Moyes (les den helst på engelsk «me before you») 

Jeg leser alt fra lettere litteratur til Amalie Skram, men tenker at om du ikke er vant med å lese er dette en lettlest, fin bok med en nydelig stemning i hele boken. Jeg gråt så tårene rant😉

Om du heller liker krim ville jeg kanskje gått for Lotus Blues av Kristina Ohlson (men da må du lese to bøker, for du må få med deg oppfølgeren). 

Ellers er jo Harry Hole bøkene til Jo Nesbø, bøker det er umulig å legge fra seg. 

Anonymkode: c6ddd...c05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...