Gå til innhold

Hva er galt med navnene Roy, Harry, Kjell og Ronny?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min heter det, jo. 

Men ingen døpes det mer. Det er et helt vanvittig belasta navn, alle sammen. Hvertfall Roy, Ronny og Roger. 

Anonymkode: 6b909...7b9

Man døpes ikke til navn😂

Anonymkode: 2efaa...387

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og hva var problemet med å si det? 

Anonymkode: 5d72c...c7d

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂😂

men alikevel skjønte du hva jeg mente 😂😂😂

Anonymkode: 6b909...7b9

Det var en morsom feil bare

Anonymkode: 2efaa...387

Kjell, Reidar og Ivar er skikkelig koselige navn de da. Ronny og Kenneth trenger nok litt oppgradering..

Hørte om noen som var i barnedåp for noe år siden:

Presten spør om barnets navn og får svaret: Kent Ronnny Andre...

Anonymkode: eb517...0f6

Annonse

Det er navn som ble sett på som fancy og internasjonale da de kom, og som av en eller annen grunn appellerte mest til ikke så ressurssterke familier - det høres snobbete og  dumt ut, jeg er enig, men det må jo ha vært en grunn til at sånne navn har vært overrepresentert på kriminalitetsstatistikken og blir sett på som harry i så mange år - navn som Kenneth, Ronny, Roy osv.? I dag er det kanskje navn som Tristan, Leander, Nathaniel, Liam osv. som blir sett på som tilsvarende fancy, så får vi se om det samme fenomenet slår til igjen om noen år. 

Anonymkode: f7dc3...c0a

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjell, Reidar og Ivar er skikkelig koselige navn de da. Ronny og Kenneth trenger nok litt oppgradering..

Hørte om noen som var i barnedåp for noe år siden:

Presten spør om barnets navn og får svaret: Kent Ronnny Andre...

Anonymkode: eb517...0f6

Kent Ronny André? Han blir kul i fengselet

Anonymkode: 5d72c...c7d

De var så populære en stund at de ble forbundet med rampenavn, kriminelle, narkomane osv fra den generasjonen har disse navnene, derfor blir de ikke brukt på et par generasjoner. Jeg tror faktisk ikke de er overrepresentert i fengsel, for så mange het det, men likevel...

Blir som Sander på barne- og ungdomsskolen i dag. Alle mine fire barn har minst en Sander i klassen, og det er som regel klassens ramp.

Anonymkode: 51e29...a20

Kjell kommer nok ikke tilbake. Det krever at en kan si kj. Samme gjelder Kjetil, ingen unner vel barna sine å gå gjennom livet som Sjell og Sjetil.

Navnene er det ingenting galt med og ellers ville de nok ha kommet tilbake.

Roy, Ronny og Kenneth er navn som er importert uten tilpasning og har blitt stigmatisert. De passer ikke på norsk. For 100+ år siden var Mary et slikt importnavn. Nå er barnehagene f.eks fulle av  jenter som heter Astrid. Tviler på at noen børster støvet av Mary av den grunn. 

Anonymkode: d5fc6...168

1 hour ago, Anonym bruker said:

De var så populære en stund at de ble forbundet med rampenavn, kriminelle, narkomane osv fra den generasjonen har disse navnene, derfor blir de ikke brukt på et par generasjoner. Jeg tror faktisk ikke de er overrepresentert i fengsel, for så mange het det, men likevel...

Blir som Sander på barne- og ungdomsskolen i dag. Alle mine fire barn har minst en Sander i klassen, og det er som regel klassens ramp.

Er det barn fra ressurssvake familier som blir klassens ramp?

Anonymkode: 7d1f5...b69

5 hours ago, Anonym bruker said:

enig i denne, i guttens klasse er det 4 sander og 3 av de er ikke greie, og så er det 2 Elias, sikkelig rampegutter de og

Anonymkode: 742b9...336

Folk har forskjellig smak, jeg liker ikke de navnene men ikke fordi jeg tenker at det er pøbelnavn, men fordi jeg ikke liker klangen. Jeg liker navn som Harald, Vegard, Håkon og Morten 🙂

Anonymkode: e2942...197

Roy, Ronny o.l. navn er faktisk statistisk mer belastet. Kjell er i en helt annen kategori, forstår ikke hvorfor du grupperte disse?

I dag er tilsvarende navn Liam, Matheo, Chrysander osv. Og Kevin, faktisk, har gjort et comeback. Det er ofte foreldre med lav utdanning og lav inntekt som velger slike navn.

I kretser med høy utdanning og høy lønn er navn som Astrid, Sverre, Magnus og faktisk Kjell populære.

Anonymkode: b03d8...be0

55 minutes ago, Anonym bruker said:

Roy, Ronny o.l. navn er faktisk statistisk mer belastet. Kjell er i en helt annen kategori, forstår ikke hvorfor du grupperte disse?

Personlige erfaringer.

55 minutes ago, Anonym bruker said:

I dag er tilsvarende navn Liam, Matheo, Chrysander osv. Og Kevin, faktisk, har gjort et comeback. Det er ofte foreldre med lav utdanning og lav inntekt som velger slike navn.

For 15 år siden var Jan, Tom og Kim (gjerne i kombinasjon med et mellomnavn) de mest kriminelle navn i Follo.

https://www.oblad.no/nyheter/fengslende-navn/s/2-2.2610-1.3668308

58 minutes ago, Anonym bruker said:

I dag er tilsvarende navn Liam, Matheo, Chrysander osv.

Utenlandske navn som Ali, Mohammed og Vladimir er overrepresentert i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...