Gå til innhold

Hva tenker dere om Luna Alvilde ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Veldig kræsj...

Begge navnene er helt ok, men de passer jo ikke sammen. Alvilde synes jeg personlig er litt for gammeldags og tungt, vanskelig å si, det ruller liksom ikke så naturlig ut av munnen, og Luna synes jeg er et dyrenavn mer enn et menneskenavn, så jeg ville ikke valgt noen av dem.

Men liker du dem hadde jeg helt sikkert vent meg til dem, navnet skjemmer ingen som det heter ;)

Anonymkode: c844e...40f

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Faren vil ha Alvilde pga oldemoren til barnet heter det og jeg liker det,men ikke alene. Hva annet kan passe da?

Anonymkode: 3a0cf...de9

Lilly Alvilde
Signe Alvilde
Sofie Alvilde
May Alvilde
Marie Alvilde
Marte Alvilde

Jeg synes at Alvilde er et navn som står best alene, vanskelig å finne et navn nr 2 som det klinger bra med. Kan det være et alternativ å ha Alvilde som førstenavn?

Anonymkode: 98de3...cf8

Tenker Alvilde kan være et andrenavn, men kanskje ikke til Luna, fordi stilkræsjen blir påfallende. Dette at oldemoren (eller hvem det var) het Alvilde er fint, men det går jo megafint ann å bruke Vilde og hedre henne like mye. Vilde er mye mindre tungt og fungerer godt i dobbeltnavn siden du ikke vil ha oppkalling alene. Skal man ha oppkalling bør det siste navnet ikke brukes daglig, fordi det blir herk og tungt, og da faller jo hele oppkallingsbiten på egen grunn, kun med på flybiletten og inkassovarslene i posten;-) Liker du ikke Alvilde, stå for det og møt ham på midten med Vilde. Prøver meg på din "stil", med fare for å bomme grovt:

Vilde Elise

Vilde Emine

Vilde Cornelia

Vilde Amalie

Vilde Marie

Vilde Kristine

Vilde funkerpiss som navn nummer to. Da ville jeg sagt at vi hedrer oldermor i hjertet og gått for det du selv liker, og møtt mannen i andre alternativ enn Alvilde. Kjør på med Luna og du liker det best! Bare skipp andrenavnet han "skal ha" hvis du ikke er komfortabel med det.

13 hours ago, Anonym bruker said:

Lilly Alvilde
Signe Alvilde
Sofie Alvilde
May Alvilde
Marie Alvilde
Marte Alvilde

Jeg synes at Alvilde er et navn som står best alene, vanskelig å finne et navn nr 2 som det klinger bra med. Kan det være et alternativ å ha Alvilde som førstenavn?

Anonymkode: 98de3...cf8

Lilly Alvilde var kjempe fint synes både jeg og far

12 hours ago, Cybele said:

Tenker Alvilde kan være et andrenavn, men kanskje ikke til Luna, fordi stilkræsjen blir påfallende. Dette at oldemoren (eller hvem det var) het Alvilde er fint, men det går jo megafint ann å bruke Vilde og hedre henne like mye. Vilde er mye mindre tungt og fungerer godt i dobbeltnavn siden du ikke vil ha oppkalling alene. Skal man ha oppkalling bør det siste navnet ikke brukes daglig, fordi det blir herk og tungt, og da faller jo hele oppkallingsbiten på egen grunn, kun med på flybiletten og inkassovarslene i posten;-) Liker du ikke Alvilde, stå for det og møt ham på midten med Vilde. Prøver meg på din "stil", med fare for å bomme grovt:

Vilde Elise

Vilde Emine

Vilde Cornelia

Vilde Amalie

Vilde Marie

Vilde Kristine

Vilde funkerpiss som navn nummer to. Da ville jeg sagt at vi hedrer oldermor i hjertet og gått for det du selv liker, og møtt mannen i andre alternativ enn Alvilde. Kjør på med Luna og du liker det best! Bare skipp andrenavnet han "skal ha" hvis du ikke er komfortabel med det.

Har forslått vilde for far tidligere, han vil ikke ha det

Alvilde er nydelig og et av mine favorittnavn. Ville nok gått for det alene fremfor å hjemme det bort som et mellomnavn som ofte kun blir brukt på papiret. 

Men ellers synes jeg forslaget Lilly Alvilde var fint. Fungerer bedre når det ikke blir to a-er etterhverandre som i Luna Alvilde. Da blir det lett Lunalvilde når man sier det. 

Anonymkode: b5c5d...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...