Gå til innhold

Jeg angrer så innmari på navnet altså...

Anbefalte innlegg

Min sønn heter Thomas. Jeg angrer så innmari!! Føles ut som om han er født på 80 tallet. Har egentlig aldri likt det, og av hundrevis av navn så valgte jeg det.. 😭 Grunnen er at en venninne kommentere at det var så søtt, og jeg var så ung og dum at jeg bare hørte på henne... Og nå kommer jeg alltid til å angre. 

Det er nesten ingen som kaller barna sine dette navnet og det er det en grunn til... 😓 

Var Ludvig eller Johan jeg skulle valgt... 😓😓

Anonymkode: 9b161...f86

Fortsetter under...

Thomas er en fin klassiker som passer både ung og gammel. Var på min liste begge gangene.

Ludvig er hipster navn nå (det hipsterne kaller kidsa). Johan syntes jeg personlig er kjedelig.  

Get over it ;) 

Anonymkode: 0c212...950

Navnet Thomas er flott! Det er et av navnene det stod mellom hos oss, og jeg ville vurdert det igjen hvis vi fikk en sønn til. Navnet vi valgte er en annen klassiker.

Ikke noe galt med godt kjente navn som barna ikke må stave resten av livet altså.

Annonse

Thomas er koselig. 

Hvor gammelt er barnet da? Hvis han fikk navn i forrige måned, kan du fortsatt ombestemme deg. Hvis han nå er barnehage- eller skolebarn, må du nok rett og slett lære deg å leve med det.

Anonymkode: ce474...354

Dette er da helt innfor. Virker som om folk gjør alt de kan for å finne kule/spennende/orginale navn om dagen. Lurer på om en del barn vokser opp og kommer til å tenke hva i huleste var det foreldrene tenkte på når de ga meg dette navnet :) Ørten mellomnavn, mors og fars etternavn osv. 

Og hvis det er slik at Thomas ikke er veldig "in" for tiden så er det jo bare enda bedre. Da slipper man at alle andre heter det samme i omgangskretsen og klassen. Guttungen har 2 kompiser som heter det samme som seg selv. Prosjekt når man skal rope på en av dem :)

Tuller du? Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde kalt min sønn for Thomas 😅 Elsker det navnet!

Alle heter jo Ludvig for tiden. Thomas er mye kulere! Alle Thomas’ene jeg kjente i skoletiden var kule og morsomme. 

Anonymkode: 3da6c...c47

Annonse

9 timer siden, MrGoodMan skrev:

Ikke for å henge ut de som heter Ludvig, men er det bare jeg som automatisk tenker på Solan Gundersen og Reodor Felgen når jeg hører navnet Ludvig ? 

Nei, du er ikke alene 😉 

Anonymkode: 3da6c...c47

Synes både Thomas, Ludvig og Johan er veldig fine navn, men særlig Ludvig er det jo veldig mange av for tida. Synes ikke Thomas har noen sterk 80-tallsklang heller (men det er jo ikke noe galt i det, alle må ikke ha fancy og "moderne" navn). Føler Thomas er mer tidløst, det er et navn som aldri helt har fosvunnet, selv om det er færre som blir døpt det i dag. Men det er jo en god ting. 

Anonymkode: 0e973...aa8

• 2 uker senere...
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for ord altså.. Kan ikke gjøre noe med det. Men skjemmes nesten når folk spør hva han heter.. 

Er jo et 80 talls navn... 

Ærlig talt, ta deg sammen. Thomas er uansett ikke bare et 80 tallsnavn

Anonymkode: 6cce0...44d

På 25.11.2018 den 21.44, Anonym bruker skrev:

Min sønn heter Thomas. Jeg angrer så innmari!! Føles ut som om han er født på 80 tallet. Har egentlig aldri likt det, og av hundrevis av navn så valgte jeg det.. 😭 Grunnen er at en venninne kommentere at det var så søtt, og jeg var så ung og dum at jeg bare hørte på henne... Og nå kommer jeg alltid til å angre. 

Det er nesten ingen som kaller barna sine dette navnet og det er det en grunn til... 😓 

Var Ludvig eller Johan jeg skulle valgt... 😓😓

Deg IGJEN ?? Nå må du virkelig gå i deg selv altså. Thomas er kjempfint ! Johan og Ludvig ? Vedder på at sønnen din syns Thomas er finest. Hvem er det viktigst for? Folk rundt deg merker at du surmuler. Bare slutt!

Anonymkode: f4b8f...b10

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt, ta deg sammen. Thomas er uansett ikke bare et 80 tallsnavn

Anonymkode: 6cce0...44d

Så enig. Skjerp deg!! Hele tråden er idiotisk. Første gang jeg leste den tenkte jeg med en gang det bare var tull/troll.. men alle har svart henne så ordentlig, så kanskje det faktisk fins så teite folk som mener dette oppriktig.

Anonymkode: ca0ef...687

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...