Gå til innhold

Hive kattene ut på natten nå? - 3 på det kaldeste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to katter som vi alltid hiver ut på kvelden og slipper inn igjen på morgenen. Eller dvs, de vil ut på kvelden selv. Noe som passer bra for jeg liker ikke at kattene er inne når jeg ikke kan passe på de. De klorer på møbler, hopper opp på kjøkkenbenken og går inn på soverommet til ungene visst de åpner døren for å gå på do om natten. Hvor kaldt tåler de å ha det?

Fortsetter under...

Skrevet

De tåler norsk klima

Anonymkode: a025a...dc1

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De tåler norsk klima

Flott. Selv visst det blir 10 minus som sist vinter?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De tåler norsk klima

Feil. Katter er egentlig ørkendyr, så de fryser i kulda. -3 er ikke noe å snakke om, men når det kryper ned i -10 så  kattene ha tilgang på en varm og lun liggeplass hvis de skal være ute. 

Et "hus" med f.eks. et avdanka saueskinn og ditto ullteppe. Da kan de ha det bra også om det blir enda kaldere enn -10. Dessuten digger katter å ligge i høy. 

Hva med å lage en soveplass for kattene f.eks. på badet eller vaskerommet? Katter elsker gulvvarme. 

Anonymkode: 3ff19...c4b

Skrevet
4 minutter siden, Stinepetrine skrev:

Flott. Selv visst det blir 10 minus som sist vinter?

Nei, de gjør ikke det. Katter fryser og de kan få frostskader. Ingen katt skal være ute i timesvis i -10

Anonymkode: b688b...089

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feil. Katter er egentlig ørkendyr, så de fryser i kulda. -3 er ikke noe å snakke om, men når det kryper ned i -10 så  kattene ha tilgang på en varm og lun liggeplass hvis de skal være ute. 

Et "hus" med f.eks. et avdanka saueskinn og ditto ullteppe. Da kan de ha det bra også om det blir enda kaldere enn -10. Dessuten digger katter å ligge i høy. 

Hva med å lage en soveplass for kattene f.eks. på badet eller vaskerommet? Katter elsker gulvvarme. 

Ja hankatten vår elsker å ligge på badet. Men mener du da å låse han, eller de inne der om natten? For ellers kan de jo gå rundt å drive hærverk😂. Kunne lagd noe til de ute kanskje eller fått en luke i boddøren så de kan gå inn der til nød. Høy er jo greit i et kattehus, men ikke inne i vårt hus 😉

Annonse

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de gjør ikke det. Katter fryser og de kan få frostskader. Ingen katt skal være ute i timesvis i -10

Får fikse noe før det blir så kaldt da 😉

Skrevet
4 minutter siden, Stinepetrine skrev:

Ja hankatten vår elsker å ligge på badet. Men mener du da å låse han, eller de inne der om natten? For ellers kan de jo gå rundt å drive hærverk😂. Kunne lagd noe til de ute kanskje eller fått en luke i boddøren så de kan gå inn der til nød. Høy er jo greit i et kattehus, men ikke inne i vårt hus 😉

Nei, høy vil man ikke ha innendørs. Det var ment i et "kattehus" utendørs. Og ja, steng katten inne på badet. Hvis de er ute og tisser på kvelden, så holder de seg fint til morgenen etter. Husk tilgang på vann inne. Ute er det ikke no' poeng, det vil jo fryse uansett. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, høy vil man ikke ha innendørs. Det var ment i et "kattehus" utendørs. Og ja, steng katten inne på badet. Hvis de er ute og tisser på kvelden, så holder de seg fint til morgenen etter. Husk tilgang på vann inne. Ute er det ikke no' poeng, det vil jo fryse uansett. 

Takk 😊👍

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Vår katt er ute kanskje en time om dagen nå. Mot 20 timer om sommeren. Det er for kaldt for de. 

Anonymkode: 3c97d...f52

Skrevet

Jeg setter grensa på 0. Da er hun inne💕

Anonymkode: abb1d...f1b

Skrevet
1 time siden, Stinepetrine skrev:

Vi har to katter som vi alltid hiver ut på kvelden og slipper inn igjen på morgenen. Eller dvs, de vil ut på kvelden selv. Noe som passer bra for jeg liker ikke at kattene er inne når jeg ikke kan passe på de. De klorer på møbler, hopper opp på kjøkkenbenken og går inn på soverommet til ungene visst de åpner døren for å gå på do om natten. Hvor kaldt tåler de å ha det?

Jeg sender ikke katten ut hele natten når det er minusgrader, ikke vil hun heller

Skrevet

Katter tåler ikke kulde, så nei. 

Anonymkode: dbc33...8f8

Annonse

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Katter tåler ikke kulde, så nei. 

Anonymkode: dbc33...8f8

Kattene mine vil ut. Og så kommer de tilbake i åtte tiden på morgen

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det. Vår katt er ute kanskje en time om dagen nå. Mot 20 timer om sommeren. Det er for kaldt for de. 

Anonymkode: 3c97d...f52

Må bety at det er forskjell på katter. Hankatten vår er nesten bare inne nå, men hun vil fortsatt barr være ute.,kommer inn å spiser bare. Omtrent

Skrevet

Det kommer da an på både rase og oppvekst.

Har alltid hatt katter som har trivdes utendørs sommer som vinter. Merker at om det kryper mot -7 så er den ikke så veldig keen, men blir rastløs etterhvert inne og vil til slutt ut uansett. Hopper rundt i snøen og er plutselig helt «kattunge» igjen 😂

Har «kattehus» ute ved inngangsdøren, med isopor i gulvet, ulltepper og vann (om sommeren), som den kan være i hvis ikke vi hører den rope med en gang. Noen ganger er den bare der også, og får fulgt med på alt som skjer på veien ;) 

Nå ville jeg aldri hatt innekatt uansett, og velger jo detfor rase deretter.

Anonymkode: bd6a9...d5c

Skrevet
9 hours ago, Stinepetrine said:

mine er ute på nattan,men vi har katteluke,så de går inn og ut som de vil da. men hadde nok ikke slippe ut hvis de ikke hadde en mulighet tl og komme inn :)

Anonymkode: 256d1...206

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...