Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Hei! Jeg fikk fikk en midlertidig Fylling i en jeksel for en uke siden i narkose. Har hatt økende smerter i tannen siden mandag. I går tok jeg til sammen 6g Ibux og 7g Paracet (noe som er alt for mye) i et desperat forsøk på og få bort tannverket. Dro til tannlegen i dag og fikk beskjed om at jeg har pulpitt og tannrotbetennelse som er det verste du kan få av tannverk tydligvis. Har ekstrem sprøyteskrekk så har alltid måttet blitt behandlet i narkose men jeg har ikke time før om 2 måneder igjen, da dem ikke rakk alt forrige uke. jeg sa meg villig til og prøve med beroliggende i dag som jeg har prøvd før. Jeg fikk maksdose av Midazolam som hadde NULL effekt, ble sendt hjem igjen.. noen som vet om jeg kan dra på sykehuset feks for smertelindring? Jeg er i kontakt med legevakten om å få smertestillende men har ikke fortsatt ikke hørt noe etter 6 timer. Det jeg har prøvd er: Paracet, Ibux, pinex forte, paralgin forte, nellik. (Tatt 8 paralgin i dag og null effekt) noen som har andre tips? Vurderer sterkt og ringe ambulansen da smerten er helt uutholdelig, det sprenger i hele hodet og selv om jeg har høy smerteterskel er det her soleklart 10/10. til de som får sjokk over dosene jeg har prøvd så er jeg en fyr på 2m og 100kg i god form så kroppen min tåler mye. Jeg skal til tannlegen i morgen igjen for å prøve Flunipam selv om det ikke har fungert og jeg har ikke råd til lystgass, er 19 år.. har hatt ekstrem tannverk før men ikke som det her og da har nellik alltid hjulpet men ikke nå lenger.. alle svar og tips tas i mot med åpne armer!! :) Anonymkode: 4882d...3d4
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Kontakt legevakt igjen umiddelbart, du har fått i deg ALT for mye Paracetamol. Paralgin forte inne holder 400mg PR tablett. Når du har tatt over 10g Paracetamol kan det være dødelig. https://www.fhi.no/hn/legemiddelbruk/fakta-om-paracetamol/ Anonymkode: 216e1...a42
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Jeg har tannlegeskrekk selv, men i noen tilfeller så må man, faktisk. Stusser over at tannlegen mener du kan gå med dette i to måneder, da infeksjoner tross alt kan spre seg. Slutt for all del med overdosering av medisiner. Du kan ende opp med langt verre problemer enn en ødelagt tann. Anonymkode: dc1a8...0ac
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har tannlegeskrekk selv, men i noen tilfeller så må man, faktisk. Stusser over at tannlegen mener du kan gå med dette i to måneder, da infeksjoner tross alt kan spre seg. Slutt for all del med overdosering av medisiner. Du kan ende opp med langt verre problemer enn en ødelagt tann. Anonymkode: dc1a8...0ac Tannlegen mener nok ikke det, hen har jo prøvd (og prøver fortsatt) å gjøre noe med det, men det er ikke sikkert tannlegen kan forsere ventetiden på narkosebehandling. HI: Håper du har god effekt av flunipam. Og slutt for all del med overdosering av smertestillende. Paracet i store doser er svært farlig. Anonymkode: f0044...2c7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Ibumetin funker best på tannverk på meg. Paralgin forte tok ingenting mens Ibumetin tok alt. Har hatt samme type tannverk og jeg vurderte å trekke tanna selv midt på natta. Sinnsykt vondt. Lykke til 😬😬 Anonymkode: 0656b...199
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Har du prøvd vival? Midazolam virker godt på noen men lite på andre. Du kan ikke gå med dette i 2 mnd. Uansett kombinasjonen Paracet og Ibux er best mot tannverk. 1 gram Paracet hver 8 time og 400-600 mg Ibux hver 6 time. Hilsen en som gikk med tannverk i 2 uker før jeg fikk mulighet til å fikse det(hadde en nyfødt det ikke var lett å skaffe barnevakt til) Anonymkode: 8c24f...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå