Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Her har vi 1 par dock boots og 1 par vintersko til hver av dem. Men jeg vurderer å kjøpe et eget par med vintersko til bruk i barnehagen, etter at ungene kom hjem med noen hundebæsj på sokkene, fra barnehagen. Men hører liksom om folk som bare har 1 par sko som brukes overalt (de sliter sikkert ikke med bæsj i barnehagen), hva er egentlig vanlig der ute? Er det en sær problemstilling jeg har her? Anonymkode: 80544...190
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Hun har 2 par dockboots (1 par hjemme og 1 par på skolen) og 1 par vintersko. Anonymkode: 6880c...be2
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun har 2 par dockboots (1 par hjemme og 1 par på skolen) og 1 par vintersko. Anonymkode: 6880c...be2 Samme som jeg tenkte omtrent da. Anonymkode: 80544...190
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Min har et par overgangssko, ett par dockboots og fire par vintersko. Synes det er greit å ha to par til barnehagen å variere mellom ettersom de kan bli våte, og så har vi to par litt finere vintersko til helgebruk. og nei- han har nok ikke behov for alle. Men vi er nok litt helsig stilt med tanke på skopriser. Kunne aldi hatt så mange til fullpris. Men to par vintersko ser jeg vi absolutt har behov for, så det hadde vi kjøpt uansett. Anonymkode: 5b238...e57
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 Hun på 14 har vel 6 par. To par vinterstøvler som hun nekter å bruke, det går i joggesko... han på 12 har to par joggesko, et par overgangssko og to par vintersko han på 5 har et par joggesko, et par vintersko, også skal jeg kjøpe dockboots til han. Anonymkode: 4a526...003
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Jenta i 5 klasse vokser minimalt i beina, kan bruke et par i 2-3 år og rekker å slite ut alle sko hun får. Så hun har 4 par vintersko + termostøvler, men skal ha et på til i saueskinn. Er vel noe av det samme antallet på sommersko + noe flipp flopp. Anonymkode: 674ae...f65
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 To av noe, ett par av andre ting, men mest fordi jeg er litt for fin på det. Sko som blir brukt på skole/SFO blir gjerne fort slitte og møkkete, greit å ha et par til til litt «finere» anledninger. Så han har to par vintersko (ene paret er litt mer som fora pen-boots(!?)), bruker det ene til akedager, på skole osv, det andre paret brukes når vi skal på besøk, på kafé osv, to par joggesko. Vanlige gummistøvler og fora har han ett par av hver av. Har også to jakker, en til litt finere ting, en til skole og «hverdagsbruk», men bare en boblebukse Anonymkode: 8f996...6e9
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #8 Skrevet 21. november 2018 Vi bor i utlandet og vår vinter ligner på norsk sommer.. fem åringen har 4 par joggesko, 3 par flip flops, sandaler og en rekke søte små pen sko.. ti par kanskje? Hun elsker sko! 😂😂 og har en tante som også elsker sko.. nesten alle skoene har tante kjøpt 😍 hun burde sikkert hatt støvler, men det er varmt så flip flops er godt nok. Anonymkode: 22fa6...f9a
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #9 Skrevet 21. november 2018 Min gutt har kun 1 par vintersko. Hadde tenkt å kjøpe dock boots, men har ikke hatt råd enda. Har heldigvis ikke problemer med hundebæsj. Anonymkode: 46934...5e4
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #10 Skrevet 21. november 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun har 2 par dockboots (1 par hjemme og 1 par på skolen) og 1 par vintersko. Anonymkode: 6880c...be2 Når bruker hun dockboots? Anonymkode: 9b6e8...cf7
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #11 Skrevet 21. november 2018 Mine har også flere par sko, men alle tre bruker i hovedsak ett par, uansett vær! Blir sprø. Så skjønner godt dem som gir opp og gir ungen kun ett par som faktisk blir brukt. Anonymkode: e36ca...848
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #12 Skrevet 21. november 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Her har vi 1 par dock boots og 1 par vintersko til hver av dem. Men jeg vurderer å kjøpe et eget par med vintersko til bruk i barnehagen, etter at ungene kom hjem med noen hundebæsj på sokkene, fra barnehagen. Men hører liksom om folk som bare har 1 par sko som brukes overalt (de sliter sikkert ikke med bæsj i barnehagen), hva er egentlig vanlig der ute? Er det en sær problemstilling jeg har her? Anonymkode: 80544...190 De har to par overgangssko hver, tynne støvler, støvler med for, og Cherrox pluss vintersko, så det kan byttes på ved behov. I tillegg til småsko/joggesko da. Kjøper viking sko som tåler 30 grader i maskina. De to yngste arver eldste sine som «krisesko» om skoene ikke er nedtråkket helt. Da kan de ha arveskoene en dag i tilfelle de andre må på vask feks. Anonymkode: 5ada4...e64
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #13 Skrevet 21. november 2018 Har tre barn i barneskolen som er tette i alder. De har 1 par dock boots, 1 par gore tex vintersko, 1-2 par joggesko, og 1 par vanlige støvler. Det holder rikelig. Har i tillegg noen par som er er gått i arv, men som er ganske slitt, men som kan brukes i nøden. 16 åringen bruker joggesko hele året uansett vær (sukk) og vintersko (dyre) og støvler som er kjøpt inn siste to-tre åra har stått ubrukt og urørt, så det gidder jeg ikke bruke penger på i år. Anonymkode: f1feb...597
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #14 Skrevet 21. november 2018 De har alltid hatt endel sko, men har alltid spart på vintersko som ikke har vært helt utslitt slik at de kan arves av yngre søsken som resvervesko. Har unger som er veldig mye ute, og i perioder blir de våte så da er det kjekt å ha backup. Vil nemlig ikke si de ikke kan være ute. Ungene får nye sko når det trengs og de arver ikke sko, men akkurat vintersko har vi arvesko som backup. Har eldste ikke hatt noen backupsko og jeg har følt behov for det har jeg kjøpt noen veldig billige. Det viktigste er å se ann behovet deres. Noen unger blir sjeldent våte og grisete, mens andre blir det mye. Noen mye ute og andre ikke. Mine har det aldri vært ett problem å få ut hver dag hjemme, men ett problem å få de inn så mye tøy trengs i perioder. (Selv i 30 minus var ungene ute fra de kom fra barnehagen til de skulle legge seg, de nektet å være inne selv i sprengkulde.) Anonymkode: 7e944...688
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #15 Skrevet 21. november 2018 11 åringen: Støvletter, gore-tex vintersko (har/bruker fortsatt gore-tex overgangssko/tursko), ridestøvler, pensko, joggesko og innegymsko off sandaler som innesko på skolen. 4 åringen: 3-4 par pensko (noen arvet fra søster), cherrox, støvletter, gore-tex vinter pluss gore-tex høst/tursko, ridestøvler og joggesko. Sandaler som innesko i bhg. Anonymkode: 99371...f60
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #16 Skrevet 21. november 2018 1 par dockboots og 1 par vintersko. Er 4 år gammel. Anonymkode: c57bc...042
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #17 Skrevet 22. november 2018 takk for svar ser ut til at det er ganske vanlig med flere par da Anonymkode: 80544...190
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #18 Skrevet 22. november 2018 10 tenker jeg 5 joggesko, 3 pensko og 2 vintersko Anonymkode: 04619...0a2
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #19 Skrevet 22. november 2018 Ett par Cherrox, ett par gummistøvler og to par tøfler (ett par i barnehagen og ett hjemme). Må få kjøpt vintersko snart, har blitt fortalt at de ikke bør gå i Cherrox hele tiden. Anonymkode: bb783...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå