Gå til innhold

Sår som virker betent og ikke gror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et sår rett under den ene puppen (hvordan jeg fikk det er en lang historie), og nå har det gått betennelse i det og det endrer seg ikke. Har hatt det i en uke nå, og jeg må legge på ny bandasjebit to-tre ganger daglig, renser med Pyrisept, men det kommer fremdeles gul gøgge fra det som stinker høgg, og det er sårt. Det er ikke så stort, kanskje halvannen cm. langt, ovalt, men helt gult. Det er i et område som ikke får luft med mindre jeg henger meg opp ned fra taket og puppene henger andre veien, så jeg skjønner at det kan ta tid å gro. Ville du oppsøkt lege?

Anonymkode: 04211...ecb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med lege. 

Anonymkode: 4d189...646

Skrevet

Jeg hadde noe av det samme på ankelen, det ville ikke gro, renset og med paracet. Så var jeg på apoteket og fikk råd om å prøve bacimycin og mepore. Fikk og streng beskjed om hvis det ikke var bedre om et par dager, så måtte jeg ta kontakt med lege. Mitt sår var bedre allerede dagen etterpå

Anonymkode: 13d5f...3de

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde noe av det samme på ankelen, det ville ikke gro, renset og med paracet. Så var jeg på apoteket og fikk råd om å prøve bacimycin og mepore. Fikk og streng beskjed om hvis det ikke var bedre om et par dager, så måtte jeg ta kontakt med lege. Mitt sår var bedre allerede dagen etterpå

Glemte å skrive at pusset fra mitt sår ikke luktet

Skrevet

Kan ha gått sopp i det også.. ikke uvanlig ved hengepupper.

-På tide å sjekke hos lege når det er puss, og du har forsøkt det meste selv uten at det hjelper.

Anonymkode: 79f0e...e73

Skrevet

Du må bestille legetime i morgen for å få vurdert om de trenger antibiotikabehandling. Du risikerer at det blir mye verre, ikke eksperimenter mer hjemme.

Har sett veldig mange stygge sår i jobben min.

Anonymkode: af648...887

Skrevet

Dra til legen og få tatt dyrkningsprøve før du begynner med antibiotisk behandling på egen hånd.

Anonymkode: e6fda...c9e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dra til legen og få tatt dyrkningsprøve før du begynner med antibiotisk behandling på egen hånd.

Anonymkode: e6fda...c9e

Hun kan jo ikke begynne med antibiotika behandling uten at lege skriver det ut, så hun kan jo ikke akkurat gjøre det på egen hånd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...