Gå til innhold

Kjører rundt med "Vi hjelper ælle. Utfører ælt i negerærbe!"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det er mye du ikke forstår, faktisk. 

Anonymkode: 53334...21d

Typisk å bare slenge ut dritt når man ikke har noe å komme med

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Typisk å bare slenge ut dritt når man ikke har noe å komme med

Anonymkode: 69973...6b8

Jeg har gitt uttrykk for meningen min i mange innlegg her, så jeg gidder ikke gjenta de til en som helt sikkert ikke tar til seg et eneste argument. 

Anonymkode: 53334...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En språkforsker har visst uttalt seg i denne saken? Noen som vet hvor den finnes? 

Er det ordet "neger" som er ulovlig å skrive? Isåfall er vi mange her inne som ikke har fått det med oss, inkludert hun som kaller seg selv for neger. 

Husker dere han nordlendingen som brukte ordet "hæstkuk" til en politimann og som ble frikjent fordi han var nordlending hvor ordet inngår i språket? 

Jeg mener ikke at det er ok å kalle noen for neger som et utskjellingsord men det finnes da vitterlig negre? Dersom man sier at de ikke finnes, så begynner det vel å likne på en fornektelse? Det blir jo det samme som å si at det ikke finnes hvite. Indianere finnes heller ikke lengre, fordi hvite menn har utslettet dem? Er det slik å forstå at det ikke finnes negre fordi vi hvite ikke tåler dem? Hva er det jeg ikke forstår?

Jeg tåler at disse ulike menneskene finnes men registrerer at jeg blir tildelt ordet rasist. Helt utenfor min fatteevne. Jeg godtar at de finnes!!! Jeg respekterer dem men jeg klarer ikke å se at dere andre som mener at dem ikke finnes respekterer dem og dermed må dere tenke dere om! Finnes de, eller finnes de ikke? Jeg ser på alle andre enn nordmenn som pokkers gode arbeidere! Er det rasisme? Kanskje hvite heller må ta seg ei pære? Er det rasisme? Jeg har ennå ikke sagt noe som helst om min egen opprinnelse! 

 

Anonymkode: 69973...6b8

Oioioi. Hvor skal jeg begynne? Du påstår at ved å slutte å bruke nedsettende ord om folk, så fornekter man deres eksistens. De fleste normale mennesker sier ikke 'guling', 'mongo', 'degos' eller 'pakkis' heller. Tror du at vi som ikke bruker disse ordene mener at de menneskene som tidligere fikk disse merkelappene ikke finnes?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Oioioi. Hvor skal jeg begynne? Du påstår at ved å slutte å bruke nedsettende ord om folk, så fornekter man deres eksistens. De fleste normale mennesker sier ikke 'guling', 'mongo', 'degos' eller 'pakkis' heller. Tror du at vi som ikke bruker disse ordene mener at de menneskene som tidligere fikk disse merkelappene ikke finnes?  

Mener du at pakistaner kan sammenliknes med pakkis?

Mener du at mongo kan sammenliknes med Downs syndrom?

Mener du at guling kan sammenliknes med kineser?

Mener du at degos kan sammenliknes med meksikaner?

Forstår du ikke forskjellen?

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gitt uttrykk for meningen min i mange innlegg her, så jeg gidder ikke gjenta de til en som helt sikkert ikke tar til seg et eneste argument. 

Anonymkode: 53334...21d

For å oppsummere, så er dette de innleggene du har, og dersom du mener at de er produktive, så har jeg sett bedre diskusjoner enn dette:

 

Den saken er ganske enkel, altså, iflg norsk lov er det ikke lov å bruke begrepet neger. Det er faktisk ikke så vanskelig for de fleste av oss å forstå. 

Anonymkode: 53334...21d

 

 

 

Du mestrer ikke kunsten å provosere. 

Anonymkode: 53334...21d

 

 

 

 

Man bruker ikke neger på samme måte som man ikke bruker begrep som mongo, hemma, lausunge, svarting, tater, dverg osv. 

De som insisterer på at det er i deres rett å omtale andre slik, kun begrunnet i at 'det har alltid vært sånn', viser bare omverden hvor begrenset de er. Det er ofte de samme som hevder at FrP er for folk flest og at alt galt som skjer er 'dem innvandrerenes skyld'. 

 

Anonymkode: 53334...21d

 

 

Jeg tror det er mye du ikke forstår, faktisk. 

Anonymkode: 53334...21d

 

 

Jeg har gitt uttrykk for meningen min i mange innlegg her, så jeg gidder ikke gjenta de til en som helt sikkert ikke tar til seg et eneste argument. 

Anonymkode: 53334...21d

 

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En språkforsker har visst uttalt seg i denne saken? Noen som vet hvor den finnes? 

Er det ordet "neger" som er ulovlig å skrive? Isåfall er vi mange her inne som ikke har fått det med oss, inkludert hun som kaller seg selv for neger. 

Husker dere han nordlendingen som brukte ordet "hæstkuk" til en politimann og som ble frikjent fordi han var nordlending hvor ordet inngår i språket? 

Jeg mener ikke at det er ok å kalle noen for neger som et utskjellingsord men det finnes da vitterlig negre? Dersom man sier at de ikke finnes, så begynner det vel å likne på en fornektelse? Det blir jo det samme som å si at det ikke finnes hvite. Indianere finnes heller ikke lengre, fordi hvite menn har utslettet dem? Er det slik å forstå at det ikke finnes negre fordi vi hvite ikke tåler dem? Hva er det jeg ikke forstår?

Jeg tåler at disse ulike menneskene finnes men registrerer at jeg blir tildelt ordet rasist. Helt utenfor min fatteevne. Jeg godtar at de finnes!!! Jeg respekterer dem men jeg klarer ikke å se at dere andre som mener at dem ikke finnes respekterer dem og dermed må dere tenke dere om! Finnes de, eller finnes de ikke? Jeg ser på alle andre enn nordmenn som pokkers gode arbeidere! Er det rasisme? Kanskje hvite heller må ta seg ei pære? Er det rasisme? Jeg har ennå ikke sagt noe som helst om min egen opprinnelse! 

 

Anonymkode: 69973...6b8

Hele innlegget ditt er jo bare noe rør. Hvor kommer "finnes de, finnes de ikke", inn i dette? Det har da ingenting med dette å gjøre, det er ingen som sier at de ikke finnes

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hele innlegget ditt er jo bare noe rør. Hvor kommer "finnes de, finnes de ikke", inn i dette? Det har da ingenting med dette å gjøre, det er ingen som sier at de ikke finnes

Anonymkode: d85f3...3cd

Eh, joda, les HELE tråden før du kommer med påstander!

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eh, joda, les HELE tråden før du kommer med påstander!

Anonymkode: 69973...6b8

Vis meg hvor det står da

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vis meg hvor det står da

Anonymkode: d85f3...3cd

Det finnes ikke negre.

Anonymkode: 51342...0af

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke negre.

Anonymkode: 51342...0af

Anonymkode: 69973...6b8

Så du skjønner ikke hva hun mener med det?

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du skjønner ikke hva hun mener med det?

Anonymkode: d85f3...3cd

Jo, jeg skjønner dersom jeg legger HELE vrangviljen min i negativt modus.

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at pakistaner kan sammenliknes med pakkis?

Mener du at mongo kan sammenliknes med Downs syndrom?

Mener du at guling kan sammenliknes med kineser?

Mener du at degos kan sammenliknes med meksikaner?

Forstår du ikke forskjellen?

Anonymkode: 69973...6b8

Du sier i det noe forvirrede innlegget ditt at de som ikke vil bruke ordet 'neger' nekter for at det finnes mennesker som er brune i huden. 

Jeg sier at det at man slutter å kalle folk nedsettende ord ikke betyr at man tror at selve menneskene forsvinner.  Jeg tenkte at noen eksempler kanskje belyste hvor absurd argumentasjonen din var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Du sier i det noe forvirrede innlegget ditt at de som ikke vil bruke ordet 'neger' nekter for at det finnes mennesker som er brune i huden. 

Jeg sier at det at man slutter å kalle folk nedsettende ord ikke betyr at man tror at selve menneskene forsvinner.  Jeg tenkte at noen eksempler kanskje belyste hvor absurd argumentasjonen din var. 

Jeg har aldri påstått at de som ikke bruker ordet neger må bruke ordet. Det jeg sier er at vi er nødt til å ta innover oss at det finnes negre og at vi alle må akseptere det. Alt annet er rasisme! Du kan kalle dem brune, deg om det! Alle forstår at "brun" er det samme som ikke hvit! Jeg synes at dere andre her inne er rasister så det holder når dere ikke aksepterer at det finnes negre, kinesere, indianere (hvite har jo utslettet disse og dermed finnes de knapt lengre). Jeg har kun bedt dere om å vurdere min side av argumentene. Jeg har aldri påstått at dersom man ikke bruker ordet neger så er man rasist. Jeg påpeker bare mitt syn som gjelder saken!

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å logge meg ut av denne tråden. Jeg finner det støtende som anti rassist å bli kalt for rassist. Det er dere nærtagende uten grunn som ødelegger for rasisme diskusjoner. 

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri påstått at de som ikke bruker ordet neger må bruke ordet. Det jeg sier er at vi er nødt til å ta innover oss at det finnes negre og at vi alle må akseptere det. Alt annet er rasisme! Du kan kalle dem brune, deg om det! Alle forstår at "brun" er det samme som ikke hvit! Jeg synes at dere andre her inne er rasister så det holder når dere ikke aksepterer at det finnes negre, kinesere, indianere (hvite har jo utslettet disse og dermed finnes de knapt lengre). Jeg har kun bedt dere om å vurdere min side av argumentene. Jeg har aldri påstått at dersom man ikke bruker ordet neger så er man rasist. Jeg påpeker bare mitt syn som gjelder saken!

Anonymkode: 69973...6b8

Du er fremdeles fullstendig på jordet, og tar ikke til deg noe som helst av det som blir sagt til deg, så det er jo helt fåfengt å prøve å forklare deg noe som helst.

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer til å logge meg ut av denne tråden. Jeg finner det støtende som anti rassist å bli kalt for rassist. Det er dere nærtagende uten grunn som ødelegger for rasisme diskusjoner. 

Anonymkode: 69973...6b8

Det synes jeg du skal gjøre

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri påstått at de som ikke bruker ordet neger må bruke ordet. Det jeg sier er at vi er nødt til å ta innover oss at det finnes negre og at vi alle må akseptere det. Alt annet er rasisme! Du kan kalle dem brune, deg om det! Alle forstår at "brun" er det samme som ikke hvit! Jeg synes at dere andre her inne er rasister så det holder når dere ikke aksepterer at det finnes negre, kinesere, indianere (hvite har jo utslettet disse og dermed finnes de knapt lengre). Jeg har kun bedt dere om å vurdere min side av argumentene. Jeg har aldri påstått at dersom man ikke bruker ordet neger så er man rasist. Jeg påpeker bare mitt syn som gjelder saken!

Anonymkode: 69973...6b8

Jeg vil gjerne prøve å forklare deg det, for jeg tror jeg forstår hva du mener. Det du i mine øyne misforstår, er at f.eks. "kinesere" er det samme som "negre" - det er det ikke. Kinesere er folk som kommer fra landet Kina. "Negre" var en samlebetegnelse for folk som ble sett på som mindreverdige og derfor trengte en helt egen kategori - som man ikke lenger bruker, på samme måte som man ikke lenger bruker ord som "indianer" eller "eskimo", som i likhet med "neger" er ord oppfunnet av kolonimakter og mennesker som så seg selv som høyt hevet over slike "innfødte". 

Hvorfor skulle vi ha behov for en kategori som "neger"? Hvis man er norsk, for eksempel? Jeg er nordmann og har ikke behov for å kategoriseres mer enn det, så hvorfor skulle en annen nordmann (med mørk hud) kategoriseres ytterligere? 

Neger har aldri vært et nøytralt ord, men det har vært BRUKT nøytralt av masse mennesker (meg selv inkludert, for lenge siden). Jeg hadde blitt rasende hvis noen den gang hadde antydet at jeg var rasist fordi jeg brukte det ordet, fordi jeg - som deg - trodde man trengte en egen kategori for mennesker med afrikansk opprinnelse. Det gjør man ikke. Og når man gjennom tyve år er blitt forklart at dette er et ord som bør unngås, er det kanskje på tide å være litt ydmyk og innse at din opplevelse av verden kanskje ikke er den eneste gyldige? 

Anonymkode: 9ae81...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt igjen, mye av språkbruken her er i mot norsk lov! 

Om dere er uenige, så ta det opp med de som lager norsk lov. Denne tråden bør stoppes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Du sier i det noe forvirrede innlegget ditt at de som ikke vil bruke ordet 'neger' nekter for at det finnes mennesker som er brune i huden. 

Jeg sier at det at man slutter å kalle folk nedsettende ord ikke betyr at man tror at selve menneskene forsvinner.  Jeg tenkte at noen eksempler kanskje belyste hvor absurd argumentasjonen din var. 

Neger er kanskje nedsettende, men ikke nigger. For det bruker de jo om seg selv? 

Anonymkode: 58f25...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neger er kanskje nedsettende, men ikke nigger. For det bruker de jo om seg selv? 

Anonymkode: 58f25...324

Forskjellige grupper har ofte tatt til seg ord som egentlig er ment nedsettende, for å ufarliggjøre dem eller for å ikke gi hetsere gleden av at ordene rammer. På søttitallet kalte mange homofile seg for "sopere", f.eks. At rappere bruker ord som "nigger" OM SEG SELV og sin "gruppe", gjør selvfølgelig ikke at det er greit at andre bruker det.

Anonymkode: 9ae81...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 22.12, Anonym bruker skrev:

Du synes ikke selv at du synker ned på his nivå når du setter henne, som du beskriver som lite intelligent, i kategorien ressurssvak? Er alle ressurssvake mennesker lite intelligente? Er man nødvendigvis et dårlig menneske bare fordi man er ressurssvak? Fortjener alle ressurssvake mennesker å bli satt i samme bås, og trenger karakteristikken deres «ressurssvak» å bli brukt i en negativ kontekst der man prøver å sette mennesker på plass?

Anonymkode: 2c4af...f35

Jeg utfordrer deg til å finne en kontekst hvor det å være ressursesvak er positivt.

Anonymkode: b278f...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neger er kanskje nedsettende, men ikke nigger. For det bruker de jo om seg selv? 

Anonymkode: 58f25...324

Hvem er "de"?

Anonymkode: b39ec...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Neger er kanskje nedsettende, men ikke nigger. For det bruker de jo om seg selv? 

Anonymkode: 58f25...324

Nå kan du jo ikke la rappere som 50 Cent o.l. få rollen som talsperson for alle mørkhudete. 
At en del rappere (og sikkert andre) bruker ordet nigger vil jo ikke si at alle mørkhudete kaller seg det eller syns det er greit å bli kalt det! Hvor mange ganger har du hørt Barack Obama eller Opera Winfrey bruke disse ordene til å beskrive andre mørkhudete?

En ting er jo også at det er forskjell på hva man kaller seg selv, og hva andre kaller en. Jeg har hørt venninner som har kalt ting hverandre ting som "bitch" "hore" på tull og vennskapelig, uten at noen har blitt fornærmet av det. Men om en mann hadde kommet bort til en av de og kalt henne det samme, er det ikke sikkert reaksjonen hadde blitt det samme.

På samme måte som at man jo av og til kan si om seg selv "Jeg er så dum". Men om andre kommer og sier til deg "du er så dum", så føles det annerledes. 

Anonymkode: b8b33...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg utfordrer deg til å finne en kontekst hvor det å være ressursesvak er positivt.

Anonymkode: b278f...d20

Du skjønte ikke poenget. At det ikke er positivt å være ressurssvak er én ting, å bruke ordet nedsettende er noe annet.

Mange mener det ikke fører med seg noe positivt å være svart eller homo også, likevel mener de færreste det er greit å bruke «svart» og «homo» i en nedsettende kontekst.

Merkelig hvordan så utrolig mange som hyler opp om rasisme ved alle mulige anledninger ikke tar fem øre for å være nedsettende og fordomsfulle ovenfor andre grupper enn etniske og religiøse minoriteter. Hvorfor ikke bare være raus og grei med ALLE mennesker?

Anonymkode: 2c4af...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...