Gå til innhold

Kjører rundt med "Vi hjelper ælle. Utfører ælt i negerærbe!"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI er nok mindre intelligent og ikke akkurat hva man kaller et ressurssterkt menneske, men det er helt åpenbart at dette innlegget - og svarene - kun er skrevet for å provosere. 

Anonymkode: 51342...0af

Du synes ikke selv at du synker ned på his nivå når du setter henne, som du beskriver som lite intelligent, i kategorien ressurssvak? Er alle ressurssvake mennesker lite intelligente? Er man nødvendigvis et dårlig menneske bare fordi man er ressurssvak? Fortjener alle ressurssvake mennesker å bli satt i samme bås, og trenger karakteristikken deres «ressurssvak» å bli brukt i en negativ kontekst der man prøver å sette mennesker på plass?

Anonymkode: 2c4af...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist at vi voksne ikke kan ha en diskusjon, uten å begynne å kalle hverandre stygge ting. 

Det er absolutt lov å bli frustrert og oppgitt og ler seg over de holdningene som finnes, men å begynne å skyte på de menneskene som har dem skaper bare grobunn for den høyreekstremismen som vi ser rundt omkring nå. 

Til alle dere på venstresiden, som slenger med leppa mot høyreekstreme og prøver å nedkjempe holdningene med hardhet: de høyreekstreme er allerede i krig med sine omgivelser. Verdensbildet deres og menneskesynet deres er basert på frykt for hva som kommer til å skje, for frykt for venstresiden og av ulike grunner kjemper de en mer eller mindre bevisst krig. Ved å kalle dem stygge ting, eller å være hard eller ufin, eller ved å avfeie bekymringene deres bekrefter du verdensbildet deres. Gjør du det skaper du mer ekstremisme. 

Jeg oppfordrer dere alle til å være tålmodige med hverandre. Still spørsmål til hverandre om «men har du tenkt på det?» eller «kunne det vært sånn?». Forsøk å forstå hverandre og hvor den andre kommer fra. For det er bare ved å bli forstått og tatt på alvor at folk begynner å senke skuldrene og åpner opp for en annen tolkning av verden. Det betyr ikke at vi skal gi rasister rett. Det er ikke greit å kjøre rundt med slike ting på bilen sin, men det er viktig at vi prøver å forstå hvorfor noen synes det er greit, hvis vi skal klare å enes og gå videre som et helt samfunn, og ikke som mennesker i krig mot hverandre.

Anonymkode: 047c5...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er trist at vi voksne ikke kan ha en diskusjon, uten å begynne å kalle hverandre stygge ting. 

Det er absolutt lov å bli frustrert og oppgitt og ler seg over de holdningene som finnes, men å begynne å skyte på de menneskene som har dem skaper bare grobunn for den høyreekstremismen som vi ser rundt omkring nå. 

Til alle dere på venstresiden, som slenger med leppa mot høyreekstreme og prøver å nedkjempe holdningene med hardhet: de høyreekstreme er allerede i krig med sine omgivelser. Verdensbildet deres og menneskesynet deres er basert på frykt for hva som kommer til å skje, for frykt for venstresiden og av ulike grunner kjemper de en mer eller mindre bevisst krig. Ved å kalle dem stygge ting, eller å være hard eller ufin, eller ved å avfeie bekymringene deres bekrefter du verdensbildet deres. Gjør du det skaper du mer ekstremisme. 

Jeg oppfordrer dere alle til å være tålmodige med hverandre. Still spørsmål til hverandre om «men har du tenkt på det?» eller «kunne det vært sånn?». Forsøk å forstå hverandre og hvor den andre kommer fra. For det er bare ved å bli forstått og tatt på alvor at folk begynner å senke skuldrene og åpner opp for en annen tolkning av verden. Det betyr ikke at vi skal gi rasister rett. Det er ikke greit å kjøre rundt med slike ting på bilen sin, men det er viktig at vi prøver å forstå hvorfor noen synes det er greit, hvis vi skal klare å enes og gå videre som et helt samfunn, og ikke som mennesker i krig mot hverandre.

Anonymkode: 047c5...547

Eneste forskjellen mellom høyre- og ventstresiden er målskiva de har for sine fordommer, sin nedlatenhet og sin hatretorikk.

Anonymkode: 2c4af...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil bruk av ressurser. Hvor mange negere er krenket av dette? 

Anonymkode: 588e7...1c3

Det er jo ikke snakk om at bestemte personer blir krenket av det.l Det er snakk om å videreføre og bygge på og nøre opp under en lang, rasistisk tradisjon som startet i kolonitiden og som rangerer mennesker etter hudfarge og etninistet .-  og der blant annet én type arbeidsoppgaver er regnet som "dårlige" og nedverdigende, og derfor ikek egnet for "oss hvite", men for svarte - eller "negere" som det rasistisk ble kalt.

Å ikke se disse strømningene er farlig, derfor er det viktig å slå ned på denne typen fullstendig historieløs og kørka "humor". (I anførstelstegn ja, for dette er ikke morsomt). Og jeg tilhører ikke venstresiden, det er ikke dette det er snakk om her, det er snakk om å kunne gjenkjenne risime og å kjenne sin historie.

 

Anonymkode: b39ec...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎11‎.‎2018 den 13.52, Anonym bruker skrev:

Ja, de bruker tid på dette fremfor å finne riktige gjerningspersoner på drap. Noen er veldig sarte og da blir jo selvfølgelig ressursene feilprioritert. De som tenker med magen fremfor huet ender opp med dette ja. 

Anonymkode: 69973...6b8

Du skjønner at de ikke bruker tid på dette fremfor å finne gjerningspersoner for drap? Hvis ikke så er du rimelig enkelt skrudd sammen... Det blir litt som å klage på at UP holder fartskontroller mens man mener de i stede burde etterforske alvorlig kriminalitet. Det er ulike enheter, ergo ulike områder.

Dette er jo helt ok å reagere på denne måten som politiet har gjort her. Det er vise ting man ikke "vitser" om på denne måten, og dette er en av de. Useriøst og totalt skivebom av dette firmaet.

Anonymkode: 0bf56...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 13.50, Anonym bruker skrev:

Dette er bare humor, folk må SLUTTE å føle seg tråkket på for absolutt alt!! 

Anonymkode: eb15b...2ad

Hvor er humoren i dette?

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en håndverker kommet til meg med den bilen hadde jeg umiddelbart avsluttet oppdraget. Enkelt og greit.  Folk som har den typen holdninger vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Hverken hjemme eller i jobbsammenheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Hadde en håndverker kommet til meg med den bilen hadde jeg umiddelbart avsluttet oppdraget. Enkelt og greit.  Folk som har den typen holdninger vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Hverken hjemme eller i jobbsammenheng. 

Hver sin smak og hver sin måte å oppfatte og tolke en reklame på. Man er ikke rasist bare fordi man har annen tolking enn enkelte andre her inne. 

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hver sin smak og hver sin måte å oppfatte og tolke en reklame på. Man er ikke rasist bare fordi man har annen tolking enn enkelte andre her inne. 

Anonymkode: 69973...6b8

Dette blir for enkelt. Prøv en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI er nok mindre intelligent og ikke akkurat hva man kaller et ressurssterkt menneske, men det er helt åpenbart at dette innlegget - og svarene - kun er skrevet for å provosere. 

Anonymkode: 51342...0af

Jeg siktet til luringen som omtales i artikkelen. Hvis man har en smule selvinnsikt, skjønner man når man har driti på draget.

Anonymkode: d5127...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hver sin smak og hver sin måte å oppfatte og tolke en reklame på. Man er ikke rasist bare fordi man har annen tolking enn enkelte andre her inne. 

Anonymkode: 69973...6b8

Den saken er ganske enkel, altså, iflg norsk lov er det ikke lov å bruke begrepet neger. Det er faktisk ikke så vanskelig for de fleste av oss å forstå. 

Anonymkode: 53334...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den saken er ganske enkel, altså, iflg norsk lov er det ikke lov å bruke begrepet neger. Det er faktisk ikke så vanskelig for de fleste av oss å forstå. 

Anonymkode: 53334...21d

Det til tross for at landet flyter over av negre!

Anonymkode: 5c4d0...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det til tross for at landet flyter over av negre!

Anonymkode: 5c4d0...839

Du mestrer ikke kunsten å provosere. 

Anonymkode: 53334...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det til tross for at landet flyter over av negre!

Anonymkode: 5c4d0...839

Gå og legg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det til tross for at landet flyter over av negre!

Anonymkode: 5c4d0...839

Minner om norsk lovgivning og Rasisme paragrafen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk som deg gjør meg helt matt. Men bare sett i gang å anmeld. Da går sikkert for deg også.

Anonymkode: 2be69...290

Jeg prøver å be deg være forsiktig så du ikke bryter norsk lov. 

Anonymkode: def00...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver å be deg være forsiktig så du ikke bryter norsk lov. 

Anonymkode: def00...d27

På hvilken måte bryter hun norsk lov?

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den saken er ganske enkel, altså, iflg norsk lov er det ikke lov å bruke begrepet neger. Det er faktisk ikke så vanskelig for de fleste av oss å forstå. 

Anonymkode: 53334...21d

Så da brøt du nettopp loven?

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 11.43, Anonym bruker skrev:

Byggmester Ole–Petter Madland (55) hevder han har brukt humor da firmabilen ble dekorert med bilde av en hottentott, og slagordet "Vi hjelper ælle. Utfører ælt i negerærbe!". Nå sier lederen for politiets forebyggingsenhet at han vil anmelde byggmesteren for rasisme. 

Riktig bruk av politiressurser? Det kan man lure på.

https://www.smaalenene.no/askim/trogstad/byggmester/kjorer-rundt-med-vi-hjelper-alle-utforer-alt-i-negerarbe-jeg-er-ingen-rasist/s/5-38-588691

Anonymkode: a469d...c2e

Jeg er neger(moren min er norsk og født her) men jeg kan ikke noe for at jeg døde litt her. Fyfader så komisk😂

Anonymkode: a0678...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud damer! 

😂😂😂Dette er jo bare latterlig😂😂😂 

Går det ikke an å godta at noen har en annen mening enn deg selv? 

Forøvrig synes jeg hele saken er en ikke-sak. 

NOT #krenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MrsGrey skrev:

Herregud damer! 

😂😂😂Dette er jo bare latterlig😂😂😂 

Går det ikke an å godta at noen har en annen mening enn deg selv? 

Forøvrig synes jeg hele saken er en ikke-sak. 

NOT #krenka

Dårlig skjult rasisme skal vi ikke godta nei

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dårlig skjult rasisme skal vi ikke godta nei

Anonymkode: d85f3...3cd

På hvilken måte er denne reklamen dårlig skjult rasisme? 

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En språkforsker har visst uttalt seg i denne saken? Noen som vet hvor den finnes? 

Er det ordet "neger" som er ulovlig å skrive? Isåfall er vi mange her inne som ikke har fått det med oss, inkludert hun som kaller seg selv for neger. 

Husker dere han nordlendingen som brukte ordet "hæstkuk" til en politimann og som ble frikjent fordi han var nordlending hvor ordet inngår i språket? 

Jeg mener ikke at det er ok å kalle noen for neger som et utskjellingsord men det finnes da vitterlig negre? Dersom man sier at de ikke finnes, så begynner det vel å likne på en fornektelse? Det blir jo det samme som å si at det ikke finnes hvite. Indianere finnes heller ikke lengre, fordi hvite menn har utslettet dem? Er det slik å forstå at det ikke finnes negre fordi vi hvite ikke tåler dem? Hva er det jeg ikke forstår?

Jeg tåler at disse ulike menneskene finnes men registrerer at jeg blir tildelt ordet rasist. Helt utenfor min fatteevne. Jeg godtar at de finnes!!! Jeg respekterer dem men jeg klarer ikke å se at dere andre som mener at dem ikke finnes respekterer dem og dermed må dere tenke dere om! Finnes de, eller finnes de ikke? Jeg ser på alle andre enn nordmenn som pokkers gode arbeidere! Er det rasisme? Kanskje hvite heller må ta seg ei pære? Er det rasisme? Jeg har ennå ikke sagt noe som helst om min egen opprinnelse! 

 

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker ikke neger på samme måte som man ikke bruker begrep som mongo, hemma, lausunge, svarting, tater, dverg osv. 

De som insisterer på at det er i deres rett å omtale andre slik, kun begrunnet i at 'det har alltid vært sånn', viser bare omverden hvor begrenset de er. Det er ofte de samme som hevder at FrP er for folk flest og at alt galt som skjer er 'dem innvandrerenes skyld'. 

 

Anonymkode: 53334...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En språkforsker har visst uttalt seg i denne saken? Noen som vet hvor den finnes? 

Er det ordet "neger" som er ulovlig å skrive? Isåfall er vi mange her inne som ikke har fått det med oss, inkludert hun som kaller seg selv for neger. 

Husker dere han nordlendingen som brukte ordet "hæstkuk" til en politimann og som ble frikjent fordi han var nordlending hvor ordet inngår i språket? 

Jeg mener ikke at det er ok å kalle noen for neger som et utskjellingsord men det finnes da vitterlig negre? Dersom man sier at de ikke finnes, så begynner det vel å likne på en fornektelse? Det blir jo det samme som å si at det ikke finnes hvite. Indianere finnes heller ikke lengre, fordi hvite menn har utslettet dem? Er det slik å forstå at det ikke finnes negre fordi vi hvite ikke tåler dem? Hva er det jeg ikke forstår?

Jeg tåler at disse ulike menneskene finnes men registrerer at jeg blir tildelt ordet rasist. Helt utenfor min fatteevne. Jeg godtar at de finnes!!! Jeg respekterer dem men jeg klarer ikke å se at dere andre som mener at dem ikke finnes respekterer dem og dermed må dere tenke dere om! Finnes de, eller finnes de ikke? Jeg ser på alle andre enn nordmenn som pokkers gode arbeidere! Er det rasisme? Kanskje hvite heller må ta seg ei pære? Er det rasisme? Jeg har ennå ikke sagt noe som helst om min egen opprinnelse! 

 

Anonymkode: 69973...6b8

Jeg tror det er mye du ikke forstår, faktisk. 

Anonymkode: 53334...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...