Gå til innhold

Kan str 36 tilsvare 12/14 år i klær??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det kan det. Tok på meg datterens bukse i 164 ved en feil forrige dagen og den var videre enn mine i 36. (Hun er tynnere enn meg så ikke fordi den var utvidet) var ei bukse som skulle være slim

Anonymkode: 38eea...790

Skrevet

Jeg vil heller tro det tilsvarer 16 år

Anonymkode: a4e7c...4e3

Skrevet

Tror det er nærmere størrelse 34. 12/14 er jo 158/164 cm, så det vil jo variere på om du har en smal 12 åring eller en litt kraftigere 14 åring.

Anonymkode: 337d5...5c0

Skrevet

Det er nok litt forskjeller fra merke til merke, men det er nok mer str 34 som er 12/14 år, også er 36 mer 16 år.

Jeg ser mange av jentene på min datters alder går i bukser fra Cubus i str 32 og 34, de begynner helt nede på 32 i noen av strechbuksene sine, og det er jenter som ellers ville brukt 158/164.

36 tilsvarer nok mer str 170, men noen butikker, som cubus, har jo sluttet med str 170 så barna må over på voksenstørrelse når 164 blir for liten.

Anonymkode: 4cebb...1ec

Skrevet

Str 14 på hm er jo str 170 cm. Jeg kjøper ofte klær der istedetfor på dameavd pga pris. Eks leggings, skjørte ol som er uten motiver. Kjøpte vinterjakke der sist også. Billigere enn voksenavd. Det vil tilsvare str 36 ja, ikke 34. 34 str på dame er mindre enn str 170 ( 14 år) om der 158/164 derimot er det muligens mer som str 34.  Er over 40 år og har handlet på barneavd i alle år på varer som ikke har barnslige motiver. Er heller ikke tynn som en flis så har ikke barnekropp men pupper , lår og rumpe. 

Anonymkode: 45421...3ff

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Str 14 på hm er jo str 170 cm. Jeg kjøper ofte klær der istedetfor på dameavd pga pris. Eks leggings, skjørte ol som er uten motiver. Kjøpte vinterjakke der sist også. Billigere enn voksenavd. Det vil tilsvare str 36 ja, ikke 34. 34 str på dame er mindre enn str 170 ( 14 år) om der 158/164 derimot er det muligens mer som str 34.  Er over 40 år og har handlet på barneavd i alle år på varer som ikke har barnslige motiver. Er heller ikke tynn som en flis så har ikke barnekropp men pupper , lår og rumpe. 

Anonymkode: 45421...3ff

Men hi spør om 12/14 år, og hos HM er det 158/164 cm.

170 cm hos HM er 14 +, altså over 14 år....

https://www2.hm.com/no_no/customer-service/storrelsesguide/barn.html

Skrevet

Ikke 12/14, men iblant 14/16. Det er litt ulikt hvordan plaggene er sydd. Noen 14/16 år har mye mindre plass til rumpa enn str 36 feks. 

Anonymkode: e2baa...07d

Skrevet

Om du sammenligner størrelsestabellene til HM så er målene for 12/14 og 34 ganske like, men barnestørrelsen har mindre hofter 

Skrevet

Dette er nok forskjellig fra merke til merke. Sønnen min bruker 164 nå, kjøpte shorts til han i str. xs, men den var alt for stor til han. Men kan jo være forskjell i herre størrelser da.

Anonymkode: e29ac...44c

Skrevet

Hvis str 36 tilsvarer 12/14 år i barneavdelingen, må det tilsvare noe annet i voksenavdelingen. For klær på barneavdelingen har vi sluttet med. Klærne er for små for ei høy jente.

Skrevet

De kan ikke helt sammenlignes siden barnebuksene er mer formløse enn voksenbuksene. Selv sitter jeg i en bukse str 146 nå. Den er lav og formløs i livet så den er nesten litt vid på meg. I voksenstr må jeg ha 36/38 siden de er mer formsydde. Jeg er rimelig formløs og rett, så barnebukser passer ganske så perfekt. Også skal det sies jeg er lav, så lengden passer mye bedre. 

Anonymkode: ec619...cec

Skrevet

Jeg bruker 36 i «voksenklær», og 12/14 i barneklær.

-Pleier å kjøpe utetøy (boblebukse, skijakke osv), og noen ganger gensere i barnestr fordi det er flere hundre kr billigere (feks bergans). Siste jeg kjøpte var en utebukse...prøvde først str 14år, da sa hun som jobbet der «nei, du må nok ned en str for den svømte du i» 😂 Og det stemte jo, den var for lang i bena og vid i livet.

Barnestr blir større og større. Før måtte jeg opp i str 16år, men nå er det 12/14

(er 160cm høy og 50kg, så ikke noe «unormalt liten» heller)

Anonymkode: 2b6e3...0ec

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser mange av jentene på min datters alder går i bukser fra Cubus i str 32 og 34, de begynner helt nede på 32 i noen av strechbuksene sine, og det er jenter som ellers ville brukt 158/164.

Hvordan ser du hvilken størrelse de har på buksene??

Anonymkode: 7e32a...d28

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan ser du hvilken størrelse de har på buksene??

Anonymkode: 7e32a...d28

Ok, jeg vet da, ikke jeg ser ;)

Jeg snakker jo med jentene, og jeg kjenner foreldrene, så jeg har blitt fortalt at de bruker disse buksene fra dameavdelingen på Cubus.

Skrevet

Min niese på 14 bruker 34. Lang og slank og lite former. 

Anonymkode: 0d7e8...c1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...