Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #1 Skrevet 16. november 2018 Kva legger du i ordet rasist, og kva stemmer du (evt. kva for side av politikken)? Eg meiner rasist er ein person som ikkje liker eit menneske basert på nasjonalitet og hudfarge. Ein som ikkje er interessert i å bli kjent med noken kun pga. nasjonalitet og hudfarge. Ein som er negativ innstilt til mennesker med ein bestemt tilhørighet. Ein som snakker stygt til eller om et menneske kun basert på nasjonalitet og hudfarge. Eg stemmer frp, og anser ikkje meg sjølv for å være rasist. Anonymkode: f34ff...2ea
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: Kva legger du i ordet rasist, og kva stemmer du (evt. kva for side av politikken)? Eg meiner rasist er ein person som ikkje liker eit menneske basert på nasjonalitet og hudfarge. Ein som ikkje er interessert i å bli kjent med noken kun pga. nasjonalitet og hudfarge. Ein som er negativ innstilt til mennesker med ein bestemt tilhørighet. Ein som snakker stygt til eller om et menneske kun basert på nasjonalitet og hudfarge. Eg stemmer frp, og anser ikkje meg sjølv for å være rasist. Anonymkode: f34ff...2ea Begrepet rasisme er helt utvannet og har ingen mening lenger. Anonymkode: 48680...f48
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Begrepet rasisme er helt utvannet og har ingen mening lenger. Anonymkode: 48680...f48 Det er slett ikke utvannet, men en god del mennesker er tydligvis ikke klar over at rasismeparagrafen er utvidet, og handler ikke lenger bare om rase/nasjonalitet. Den omfatter også diskriminering,hatefulle ytringer rettet mot noens hudfarge, etnisitet,religion,livssyn,sexuelle legning og funksjonshemming. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Rasismeparagrafen Anonymkode: 7a6a1...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå