Gå til innhold

Hvor mye hadde DU betalt for et handlenett?

Anbefalte innlegg

HI HER

tusen takk for alle svar :) !

Grunnen til at jeg tenkte 50 kr: 

Jeg prøvde å selge dem på et marked i august. Fikk bare solgt 1 eller 2 stk, da var de priset til 100 kr. Jeg solgte dem da for det jeg mener de er verdt, dvs minsteprisen, og det var ikke så farlig om alle ikke ble solgt.

Denne gangen er det litt annerledes da jeg fikk en uforutsett utgift fra kommunen fordi regnskapskontoret hadde gjort feil ved utsending av barnehageregning så fikk en kjemperegning nå.

Ser for meg tenkte å gå ned til 50 kr, ikke fordi de ikke er verdt mer. Jeg er en av dem som gjerne kjøper håndarbeid av andre og vet at det er verdt mye, men fordi jeg desperat trenger penger. Vi har nesten akkurat hatt bilen på verksted og, null i buffer, og kjøpt vinterdresser osv. Må ha vintersko. Så lallet meg inn i det, økonomisk.. 

Så disse nettene vil jeg gjerne ha solgt, alle monner drar :)

Og jeg underpriser omtrent alt jeg selger på markedet. Selv om det er synd. Men noen ganger er det bare sånn man må gjøre det :)

Anonymkode: 9c735...b87

Fortsetter under...

Lykke til,  hi! Jeg bruker også, som en annen oppi her, bare de jeg har sydd selv. De er fine, solide og akkurat som jeg liker dem. Skulle jeg kjøpt noen andres( eller mine egne om jeg ikke hadde laget dem) hadde jrg fint betalt 100-200. Det er de verdt! 

1 hour ago, Anonym bruker said:

Kjenner håret blir grått bare av å høre ordet handlenett... er det så mange under 70 som bruker dette altså? 

Anonymkode: c0cb9...1ee

Eh ja...velkommen til 2018. Folk er opptatt av miljø og sånt.

Hi, 75 kroner tenker jeg er passe. Litt av problemet med handlenett er at mange av oss har så mange av dem.. 

Anonymkode: 96a8c...703

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eh ja...velkommen til 2018. Folk er opptatt av miljø og sånt.

Hi, 75 kroner tenker jeg er passe. Litt av problemet med handlenett er at mange av oss har så mange av dem.. 

Ser ingen som ikke er gamle eller veldig steinerskole som bruker det jeg?

26 minutes ago, Anonym bruker said:

Ser ingen som ikke er gamle eller veldig steinerskole som bruker det jeg?

Ta deg en tur på Blindern så ser du et par hundre. Eller tbanen

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner håret blir grått bare av å høre ordet handlenett... er det så mange under 70 som bruker dette altså? 

De aller fleste oppegående og miljøbevisste ( eller generelt bevisste) bruker det. Jeg lurer på hvor du bor? 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva det koster for en pose nå? Mange steder koster den 2 kr, for EN pose, da blir det mye penger i løpet av en måned om du skal kjøpe poser til alt du skal handle altså....

De fleste butikker ønsker jo å få ned plastforbruket, og ønsker at vi skal bruke nett.

Jeg lurer på hvor i alle dager du bor som ikke er vant med nett, her jeg bor bruker de fleste jeg kjenner nett, alt fra ungdommer til godt voksne.

Anonymkode: 962a1...c07

37 minutter siden, amandine skrev:

De aller fleste oppegående og miljøbevisste ( eller generelt bevisste) bruker det. Jeg lurer på hvor du bor? 

Plastposer er ikke så ille bare de havner i plastsøplen og kan brukes igjen. Andre steder gjør de skade. Papirposer er feks mer miljøskadelig. 

Plastposer trenger man uansett til søppel og andre behov og da lan man like gjerne bære varer hjem i dem før de blir søppelposer som å kjøpe poser spesifikt til søppelposer? Eller bruker dere sydd nett til søppelet også?

Plastposer er ikke så ille bare de havner i plastsøplen og kan brukes igjen. Andre steder gjør de skade. Papirposer er feks mer miljøskadelig. 

Plastposer trenger man uansett til søppel og andre behov og da lan man like gjerne bære varer hjem i dem før de blir søppelposer som å kjøpe poser spesifikt til søppelposer? Eller bruker dere sydd nett til søppelet også?

En rull med miljøvennlige søppelposer koster ikke 2 kr stk altså....

Kjøpte vel på Rusta sist og der fikk jeg da 3 ruller for 35 kr tror jeg, og det er mange poser på en slik rull.

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En rull med miljøvennlige søppelposer koster ikke 2 kr stk altså....

Kjøpte vel på Rusta sist og der fikk jeg da 3 ruller for 35 kr tror jeg, og det er mange poser på en slik rull.

Prisen bekymrer meg ikke så mye. Plastposer er mye mer robuste også. Det var vel miljøperspektivet som folk blåste seg opp over? 

46 minutter siden, amandine skrev:

Det er ikke de virkelig miljøbevisste som bruker nett, men dem som vil fremstå som miljøbevisste.

I Danmark har de regnet ut at du må bruke en økologisk bommulspose 20.000 ganger før den blir mindre miljøskadelig enn en plastpose som brukes til søppel eller kildesorteres etterpå. Det vil si at du må bruke den 3 ganger i uka i 128 år før de kommer likt ut.

https://www.google.no/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjTmIX539jeAhXECiwKHUsuCrQQzPwBegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fwww.dagbladet.no%2Fnyheter%2Fdansk-undersokelse-glem-toyposer-plast-er-best-for-miljoet%2F69618794&psig=AOvVaw3LK-BE1mHoRroz2VuFpx0I&ust=1542452091079750

Anonymkode: 1a21b...968

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke de virkelig miljøbevisste som bruker nett, men dem som vil fremstå som miljøbevisste.

I Danmark har de regnet ut at du må bruke en økologisk bommulspose 20.000 ganger før den blir mindre miljøskadelig enn en plastpose som brukes til søppel eller kildesorteres etterpå. Det vil si at du må bruke den 3 ganger i uka i 128 år før de kommer likt ut.

https://www.google.no/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjTmIX539jeAhXECiwKHUsuCrQQzPwBegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fwww.dagbladet.no%2Fnyheter%2Fdansk-undersokelse-glem-toyposer-plast-er-best-for-miljoet%2F69618794&psig=AOvVaw3LK-BE1mHoRroz2VuFpx0I&ust=1542452091079750

Men dette blir jo litt feil i forhold til norske forhold, for det er få som bruker bomullsnett på matbutikken... 

Vi har flere bomullsnett her i huset, men de brukes som vesker nesten, ungene bruker de når de skal ha med seg noe til en venninne osv, men de brukes ikke i matbutikken.

I matbutikken bruker vi nett av syntetiske materialer, som er tynne og små sammenlagt, og som tåler mye når du bærer tungt... Det står ingenting i denne artikkelen om slike poser.

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ikke sant? Folk begynner på helt feil sted fordi det har blitt «trendy». All unødvendig emballasje og søppel ute i naturen er jo det største problemet. Ikke bæreposene som faktisk brukes til fornuftige ting og gjenvinnes. 

Men dette blir jo litt feil i forhold til norske forhold, for det er få som bruker bomullsnett på matbutikken... 

Vi har flere bomullsnett her i huset, men de brukes som vesker nesten, ungene bruker de når de skal ha med seg noe til en venninne osv, men de brukes ikke i matbutikken.

I matbutikken bruker vi nett av syntetiske materialer, som er tynne og små sammenlagt, og som tåler mye når du bærer tungt... Det står ingenting i denne artikkelen om slike poser.

Hva bruker du handlenettene i steden For da? 

Et slikt bommulsnett er jo like belastende for miljøet om det brukes i matbutikken eller andre steder. Du må fortsatt spare inn ca 20.000 plastposer før det er bedre for miljøet.

Selv bruker vi som regel plastposen vi kjøpte til matvarer til litt av hvert, men jeg har et par bommulspose også (riktignok ikke økologiske så litt bedre), men det er fordi de er penere, ikke fordi de er mer miljøvennlige enn plast.

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et slikt bommulsnett er jo like belastende for miljøet om det brukes i matbutikken eller andre steder. Du må fortsatt spare inn ca 20.000 plastposer før det er bedre for miljøet.

Selv bruker vi som regel plastposen vi kjøpte til matvarer til litt av hvert, men jeg har et par bommulspose også (riktignok ikke økologiske så litt bedre), men det er fordi de er penere, ikke fordi de er mer miljøvennlige enn plast.

Er målet ditt her i livet å ødelegge andres tråder? Hvis du vil konspirere, start din egen tråd, da vel :)

Er målet ditt her i livet å ødelegge andres tråder? Hvis du vil konspirere, start din egen tråd, da vel :)

Kan jo være greit for folk å få opp øynene da? Når folk maser seg til papirposer på butikkene fordi plast er «ut», uten å vite at papirposene er mye verre for miljøet? Sikkert mange som tror at økologisk også betyr bra for miljøet, men det er jo ikke riktig. 

Greit om folk bruker nett for å spare penger, men å kalle de som ikke bruker det for lite opplyste blir jo å kaste stein i glasshus da!

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Handlenett brukes av nesten alle studentene her jeg jobber i hvert fall. Men det må være sånne bomullsnett, gjerne med trykk på, ikke sånne nylonposer fra Kiwi. 

3 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Handlenett brukes av nesten alle studentene her jeg jobber i hvert fall. Men det må være sånne bomullsnett, gjerne med trykk på, ikke sånne nylonposer fra Kiwi. 

De som IKKE er miljøvennlige da? Er det kravet?

De som IKKE er miljøvennlige da? Er det kravet?

Ja, det er nok det de spør etter i butikken. Unnskyld, hva er det minst miljøvennlige handlenettet dere fører? Kan du også fylle det med oljesand fra et naturreservat?  

17 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Ja, det er nok det de spør etter i butikken. Unnskyld, hva er det minst miljøvennlige handlenettet dere fører? Kan du også fylle det med oljesand fra et naturreservat?  

Det du sier er jo at det er en motegreie, ikke noe for å være miljøvennlige som mange her påstår man er når man bruker slike. 

Det du sier er jo at det er en motegreie, ikke noe for å være miljøvennlige som mange her påstår man er når man bruker slike. 

Eller en økonomisk greie. Å kjøpe plastposer hele tiden, blir fort endel kroner

Anonymkode: c355e...c75

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eller en økonomisk greie. Å kjøpe plastposer hele tiden, blir fort endel kroner

Anonymkode: c355e...c75

Ja, den er jeg med på. Men det var ikke det folk hang seg opp i her først. 

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker de ikke istedenfor noe, bruker de fordi de er penere enn plastposer egentlig, og fordi de er greiere å gå rundt med enn en plastpose når f.eks ungene skal ha med seg noen leker e.l. Ingen er kjøpt da, de nettene vi har er reklamenett fra bokforlag o.l.

Vi handler mye mer hjem enn vi bærer søppel ut, så før kastet vi en haug med plastposer som vi aldri fikk brukt om igjen. Det gjør vi ikke lenger fordi jeg stort sett bruker nylonposer på matbutikken. Men noen poser blir det i løpet av en måned likevel, og de brukes til søppel. Vi har også noen ruller med søppelposer som vi har kjøpt, så jeg føler ting fungerer greit her i huset.

Et lite tips hvis du vil legge til noe på handlenett. 

Jeg savner små poser jeg kan legge potet, løk, tomat osv i. Hvis du f eks har tre små poser til dette inkl nettet tipper jeg du kan ta litt mer. Tilbyr noe bedre enn de nettene du får på butikken. 

Anonymkode: 4e018...7b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...