Gå til innhold

Hvis du ikke vil/ orker/ rekker lage "ordentlig" middag, hva har dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hva "lager" dere da? Jeg har en ordentlig slapp dag idag og orker ikke tanken på å lage middag! Viner seks stk med voksne og ungdommer. Hva er en fulltreffer hos både barn og kokken en slik dag? 

Anonymkode: 7da9e...0a1

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis jeg har det veldig travelt lar jeg mann eller barn lage middag. "Gidder ikke" er uaktuelt som grunn til ikke å ha skikkelig middag.

Noen ganger har vi veldig raske middager som pasta karbonara med salat, kyllingsalat med rundstykker, oppvarmet gryterett eller suppe fra fryseren (lager store porsjoner til bruk på travle dager, ol. Stekt fisk med potetmos og hermetiske erter er kanskje det som går aller fortest å lage.

Anonymkode: 4649e...d81

Skrevet

Ferdig grillet kyllinglår med ris og frossen grønnsaksblanding. 

Lager seg selv på en halvtime. 

Anonymkode: 2dd8e...648

Skrevet

I går hadde vi brødskiver. Eldste hadde middag på SFO, og yngste hadde lyst på brødskiver. Og jeg var rett og slett litt lat. Så da ble det brødskiver. Unga la seg mette og fornøyde.

Anonymkode: 86744...f53

Skrevet

Brød med salat og fiskekake / karbonade / egg...

Anonymkode: 73fa0...f32

Skrevet

Rema 1000 sine kjøttboller i form med tagliatelle til.

Toro tomatsuppe med makaroni, egg og hvitløksbrød.

Laks og tagliatelle med erter.

Kylling med ris og posesaus. 

Fjordland risensgryngrøt.

Anonymkode: d9923...97a

Annonse

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg har det veldig travelt lar jeg mann eller barn lage middag. "Gidder ikke" er uaktuelt som grunn til ikke å ha skikkelig middag.

Anonymkode: 4649e...d81

Det var derfor jeg satte flere ulike, så kunne folk bruke det som passer dem best. 

Vi har alltid fullverdige middager, stort sett mye laget fra bunn. Men jeg er helt slått ut idag, og tenkte jeg skulle prøve å ta hensyn til det for en gangs skyld. Men da sitter jeg og aner ikke hva som er ekstremt enkel og ok mat. Og når jeg er hjemme hele dagen, så synes jeg samboeren skal få slippe å lage middag når han kommer hjem. 

Skrevet

Glemte å nevne frossenpizza. Har alltid det i fryseren til travle dager.

Anonymkode: d9923...97a

Skrevet

Da varmer jeg grove pitabrød, steker og hakker opp laks og serverer med ferdig salat, agurk og paprika. Serveres evt. med rømmedressing. Etter at ovnen er varmet opp, tar det ca 5 minutter. 

Skrevet
Akkurat nå, Kontinuum skrev:

Da varmer jeg grove pitabrød, steker og hakker opp laks og serverer med ferdig salat, agurk og paprika. Serveres evt. med rømmedressing. Etter at ovnen er varmet opp, tar det ca 5 minutter. 

Ellers er wok kjapt. Kjøper ferdig saus, wokblanding og ferdig oppskjært kjøtt (kylling, svin) eller fisk. 

Skrevet (endret)

Woker svinekjøtt, løk, paprika og spinat. Tar to sekunder. Hvilket i bunn og grunn betyr at det ikke er noe som heter "har ikke tid" eller "gidder ikke lage ordentlig middag".

Endret av sug lut
Skrevet

Det er faktisk helt greit å ta seg en skive grovbrød med makrell, egg, kaviar eller leverpostei og noen salatblader, tomat, agurk eller paprika på. Når man så å si alltid lager gode middager fra bunnen av, er det ingen som lider av å gjøre det sånn en sjelden gang.

Anonymkode: 223da...885

Skrevet

Hehe, kunne ønske jeg hadde viljen til flere av dere her. Men her hender det fra tid til annen at jeg er så møkk lei middagslaging og rutiner! Da bestiller vi take out, eller spiser frossenpizza. (Forslag til take out: sushi, pizza, burgere, thai, kommer jo an på tilbudet rundt dere).

Ellers, hvis du som de over ikke ser på det som mat: wok med ferdig kuttet kjøtt, ferdig wokblanding og oystersauce, betasuppe med posesuppe, frossen lapskausblanding og oppkuttet middagspølser med flatbrød til.

Anonymkode: 9a8bd...360

Annonse

Skrevet

Omelett, fiskepinner i taco lefse med salat, ostesmørbrød, posesuppe, pizza 

Anonymkode: 0e7b4...62a

Skrevet

Om jeg ikke vil stå på kjøkkenet og lag noe har vi fiskegratng med raspa gulrot og agurk. Yngste elsker fiskegrateng og lan ikke få spist det ofte nok. Eldst er som meg og helst vil ha poteter til, men når jeg kjøkkenlei får minsta lage middag. 

Stekt pølse i brød er vel også en av de lat middagene mine. Ingen av oss er veldig glad i pølse, så sjeldent vi har. Syns også det r helt greit med noe raskt og muligens ikke så sunt innimellom når vi totaltsett spiser variert og sundt. 

Anonymkode: cf4fe...b3f

Skrevet
49 minutter siden, sug lut skrev:

Woker svinekjøtt, løk, paprika og spinat. Tar to sekunder. Hvilket i bunn og grunn betyr at det ikke er noe som heter "har ikke tid" eller "gidder ikke lage ordentlig middag".

Nå blir vel neppe kjøttet stekt på 2 sekunder? Og du hiver oppi løken hel med skall da eller? Eller mente du st det tar 15 minutter?

Anonymkode: 75585...1d7

Skrevet

Havregrøt

Omelett med ønsket tilbehør

Ostesmørbrød

Toro tomatsuppe med egg 

Anonymkode: 480bd...33e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå blir vel neppe kjøttet stekt på 2 sekunder? Og du hiver oppi løken hel med skall da eller? Eller mente du st det tar 15 minutter?

Anonymkode: 75585...1d7

Du er ikke en smule bokstavelig her? Men ja, om du må ha det med teskje: det tar bittelitt lenger enn to bokstavelige sekunder.

Skrevet

Ferdigkjøpt fiskegrateng eller stekt fiskepudding, eller fiskekaker med raspa gulrøtter (også ferdigkjøpt, hvis jeg har det riktig travelt.) Stekt kjøttdeig med løk i og potetstappe fra pose og ferdigsalat. Lapskaus av lapskausblanding, buljongterninger og pølse. Har oppi litt posepotetstappe for å få den tykkere. Tomatsuppe fra pose, med egg og pølse i.

Anonymkode: 33c2e...ca5

Skrevet

Har barn som ikke er spesielt glad i brød, så vi må ha noe varmt. Men ikke alltid det blir så avansert altså.

I dag skal vi ha Toro tomatsuppe, kokte egg og grove rundstykker kjøpt på butikken ;)

Anonymkode: de0cc...804

Skrevet

bestill mat idag :) pizza eller hamburger er vel alltid poppis :)

Anonymkode: a5260...81b

Skrevet

Laks og potetmos. Pytt i panne og egg. Pølser. 

Skrevet

Takk for svarene. Da skal jeg klare å få ordnet noe 😁 For øvrig, jeg vil ikke engang kutte noen grønnsaker idag, ikke lage salat. Men jeg fikk jo mange, mange forslag. Tråden skal spares på altså til en annen slik dag 😅 

Skrevet

Og det er gode tips for dager der jeg egentlig er veldig sliten, men hvert fall orker å kutte opp ting 😉😃

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

bestill mat idag :) pizza eller hamburger er vel alltid poppis :)

Anonymkode: a5260...81b

Det er jo det. Men vi er så mange at det blir en hel formue. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...