Gå til innhold

Greier du rubiks kube?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter bare ikke hvordan folk gjør det. Greier kanskje en side, men det er mest flaks. Hvordan gjør man det??

Anonymkode: 83ae4...2f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En side er easy peacy....resten, not so much.

Anonymkode: 76df0...214

Skrevet

Du må lære rekkefølgen og hvordan man flytter brikker.  Da er det plutselig veldig enkelt. 

Å løse den bare ved intuisjon er nok noe de færreste klarer 

Anonymkode: 55878...cd9

Skrevet

Og ps, å løse én side først...er den første feilen dere gjør ;)

Skrevet

Nope, det opplegget der har jeg aldri skjønt. Men har slett ikke gått inn for det, heller da. 

Anonymkode: 06526...ae4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og ps, å løse én side først...er den første feilen dere gjør ;)

Så man må bare pugge rekkefølge? Vet jo at det ikke går når en tar en side først, men det er jo bare det som går..😳

Skrevet

Jeg har løst den med sønnen min ved siden av meg, mens han gav tålmodig veiledning. Men har ikke sjanse på egenhånd. 

10-åringen min har lært seg algoritmene og har løst den utallige ganger. Han løser den ofte på 20-30 sekunder. 

Anonymkode: 9a73a...4ab

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Så man må bare pugge rekkefølge? Vet jo at det ikke går når en tar en side først, men det er jo bare det som går..😳

Det er en logikk i flytting. .som blir enkel nok når du forstår den. Også løser du flere sider samtidig. Google, så finner du oppskrift

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er en logikk i flytting. .som blir enkel nok når du forstår den. Også løser du flere sider samtidig. Google, så finner du oppskrift

Har funnet oppskrift og løst den via den. Men der hjalp ikke på forståelsen og hvordan man skal greie det av seg selv.. kan du ikke forklare litt?

Skrevet

Det er masse YouTube-videoer som forklarer algoritmene. 

Skrevet

Den er lett når du kan den. Finnes lette huskeregler nemlig så når du har pugget de så vips, løser du den på null time.

Anonymkode: d34e3...347

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den er lett når du kan den. Finnes lette huskeregler nemlig så når du har pugget de så vips, løser du den på null time.

Anonymkode: d34e3...347

Dette. 

Når du har løst den ved hjelp av video mange nok ganger så kan du rekkefølgen, og algoritmene for de ulike lagene, og da kan du det også uten hjelp. 

Skrevet

Bare søk på nettet"hvordan løse rubiks kube" så finnes det flere sider med hvordan det gjøres. Sønnen min brukte dette og lærte det på et par dager, nå løser han den på et drøyt minutt. Er visse algoritmer som man må gjøre så og så mange ganger etter hvor de ulike brikene er plassert osv....Har selv løst kuben ved å følge dette, men har ikke hatt tålmod til å lære det utenat.

Anonymkode: 9e937...629

Skrevet

Jeg klarte det da jeg var yngre, men nå har jeg ikke sjans 

Anonymkode: 4683f...8ea

Skrevet

er faktisk ganske lett. til og med 6åring klarer det, vi ser mye på youtube

Anonymkode: 79177...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...