Gå til innhold

Dere som har kjennskap til varme hender - healing..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei.. dette høres sprøtt ut, og jeg legger hodet for hogg her..

Men.. jeg har alltid opplevd at en veldig varme stråler fra hendene dersom jeg holder dem over et sted på kroppen hvor noen har vondt.

Datteren min har hatt mye vondt i magen, og jeg ville bare se om det kunne hjelpe.

Jeg plasserte hendene ca 10 cm over magen, og hun reagerte med en gang på at det ble varmt. Hun forsøkte å legge hendene mine ned på magen, men varmen er sterkere når jeg holder dem over. 

Etter noen minutter får hun kramper i magen, føler som om hun må kaste opp og får hodepine. Jeg stopper og det går over, men når jeg forsøker igjen så skjer det samme.

Noen med erfaring som vet om dette har noen sammenheng med eventuelt varme hender?

Kan legge til at jeg ikke er en «troende» sånn egentlig, men har fått flere kommentarer på hendene mine opp gjennom, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne prøve.. 

Det virket jo litt mot sin hensikt da men.. 😱

Anonymkode: 883d6...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får prøve med noen blindtester. Da finner du nok ut at det er tull. Jeg er ganske sikker på at du ikke er i stand til å påføre mennesker smerte eller sykdom ved å holde håndflatene mot dem.

Anonymkode: af9b8...362

Skrevet

Dersom du fungerer som en åpen kanal, kan du også bruke det på deg selv. Men en skal ikke legge inn føringer, så hvis du har all fokus på det vonde punktet, kan det bli krøll. Energien går dit den trenger å gå så lenge du har et åpent sinn, se heller for deg at energien kommer gjennom deg fra toppen og nedover og går dit den vet at den skal, helt uten føringer og helt uten å tenke på hva du skal ha til middag i morgen. :)

Anonymkode: 3f553...482

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du fungerer som en åpen kanal, kan du også bruke det på deg selv. Men en skal ikke legge inn føringer, så hvis du har all fokus på det vonde punktet, kan det bli krøll. Energien går dit den trenger å gå så lenge du har et åpent sinn, se heller for deg at energien kommer gjennom deg fra toppen og nedover og går dit den vet at den skal, helt uten føringer og helt uten å tenke på hva du skal ha til middag i morgen. :)

Tull. Det er bare innbinding at det virker.

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Anonymkode: a7f34...d04

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Anonymkode: a7f34...d04

La nå meg få tro på dette da. Det der var stygt gjort. Du kunne heller ha bladd videre uten å kommentere.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La nå meg få tro på dette da. Det der var stygt gjort. Du kunne heller ha bladd videre uten å kommentere.

Det er ikke noe stort problem om du tror på sånt tull med mindre du forsøker å overbevise andre om det eller at du behandler ungene dine med varme hender i steden for å ta dem med til en ekte lege, men hvis det du skriver sprer vranglære er det bra at noen sier fra. 

Skrevet

Det er ikke noe stort problem om du tror på sånt tull med mindre du forsøker å overbevise andre om det eller at du behandler ungene dine med varme hender i steden for å ta dem med til en ekte lege, men hvis det du skriver sprer vranglære er det bra at noen sier fra. 

Altså.. nå står det jo ingen steder at vi unnlater å behandle barnet hos lege.. det er jo helt sprøtt. 

Har dere noen gang lagt hånden på magen til barnet deres for å lindre magesmerter? Det er ganske vanlig tror jeg. 

Det samme gjorde jeg i går.. men fikk kommentarer på at det ble så veldig varmt, og at det ble ubehagelig, som om hun måtte kaste opp. Og at hun fikk vondt i hodet. Likevel ville hun at jeg skulle gjøre det mer, og til slutt sovnet hun. 

Jeg har aldri snakket om at «nå skal mamma heale deg» (det tror jeg uansett ikke selv på er mulig) men jeg holder ofte på steder hvor det er vondt.. fordi det er en vanlig ting å gjøre. Det husker i alle fall jeg fra da jeg var liten. At det alltid føltes bedre dersom mamma holdt på magen eller pannen min når jeg hadde smerter. Det er avslappende. 

HI

Skrevet

Altså.. nå står det jo ingen steder at vi unnlater å behandle barnet hos lege.. det er jo helt sprøtt. 

Har dere noen gang lagt hånden på magen til barnet deres for å lindre magesmerter? Det er ganske vanlig tror jeg. 

Det samme gjorde jeg i går.. men fikk kommentarer på at det ble så veldig varmt, og at det ble ubehagelig, som om hun måtte kaste opp. Og at hun fikk vondt i hodet. Likevel ville hun at jeg skulle gjøre det mer, og til slutt sovnet hun. 

Jeg har aldri snakket om at «nå skal mamma heale deg» (det tror jeg uansett ikke selv på er mulig) men jeg holder ofte på steder hvor det er vondt.. fordi det er en vanlig ting å gjøre. Det husker i alle fall jeg fra da jeg var liten. At det alltid føltes bedre dersom mamma holdt på magen eller pannen min når jeg hadde smerter. Det er avslappende. 

HI

Det var svaret fra "482" som utløste den kommentaren, ikke hovedinnlegget. Det er ikke noe rart at fysisk nærhet kan føles godt, både når du er frisk og syk, men derifra til å gi instruksjoner om hvordan du kan "styre energien" og være en "åpen kanal" er det et stykke. Det er rett og slett bare tull.

Skrevet

Ja har opplevd det flere ganger.Har opplevd det med mine egne hender på enkelte personer,men ikke alle.min stefar har veldig varme hender,han har hjulpet meg igjennom mange senebetennelser.

Anonymkode: bbe1e...7ee

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI

Det har en rent fysiologisk/naturlig forklaring. Berøring prioriteres nemlig av hjernen over smertestimuli. Dette kalles smerteport-teorien, eller gate control theory of pain. https://en.wikipedia.org/wiki/Gate_control_theory

Samme prinsippet som å blåse på et sår, eller gni på noe som klør.

Og mange barn har jo en tanke om at mamma løser alt, så at hoved omsorgsperson gjør noe som gjør at smertene forsvinner kan fort bli litt mystisk. Smerter gir gjerne kvalme også. Og det å fjerne smerte et sted gjør at man gjerne kjenner smerter et annet sted. Holde på et område gjør jo at strålingsvarmen potenseres, så varmt kan det også bli. Mange naturlige forklaringer, trenger ikke ty til "varme hender" på mystisk vis.

Anonymkode: 4a757...77e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tull. Det er bare innbinding at det virker.

Du gjentar deg selv til det kjedsommelige.

Anonymkode: b6e43...9e5

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gjentar deg selv til det kjedsommelige.

Anonymkode: b6e43...9e5

Kjedelig er bedre enn vranglære.

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har en rent fysiologisk/naturlig forklaring. Berøring prioriteres nemlig av hjernen over smertestimuli. Dette kalles smerteport-teorien, eller gate control theory of pain. https://en.wikipedia.org/wiki/Gate_control_theory

Samme prinsippet som å blåse på et sår, eller gni på noe som klør.

Og mange barn har jo en tanke om at mamma løser alt, så at hoved omsorgsperson gjør noe som gjør at smertene forsvinner kan fort bli litt mystisk. Smerter gir gjerne kvalme også. Og det å fjerne smerte et sted gjør at man gjerne kjenner smerter et annet sted. Holde på et område gjør jo at strålingsvarmen potenseres, så varmt kan det også bli. Mange naturlige forklaringer, trenger ikke ty til "varme hender" på mystisk vis.

Anonymkode: 4a757...77e

Her sto det mye fornuftig og spennende :) Takk for lenke.

Det er jo magisk på et vis, at barna våre kan ha så mye tillit til oss som foreldre ❤️ 

Det jeg syns er så snodig er hvordan det blir så ekstremt varmt når jeg holder hendene 10 cm over huden. Jeg kjenner det brenner i håndflatene mine også. Det kan selvsagt være at det er kroppsvarme som reflekteres, men det skjer ikke i alle tilfeller. 

Jeg er som sagt en mild tviler.. men samtidig liker jeg å holde sinnet åpent for at jeg ikke forstår alt mellom himmel og jord.

Min bestemor hadde besøk av min bestefar hver morgen fra den dagen han døde til den dagen hun døde. Det kan ha vært savnet som gjorde at hun i overgangen mellom drøm til virkelighet manet ham frem. Men det er godt å tenke på at han ga henne en ro, og det er godt å tenke på at de kanskje er rundt oss og passer på oss. Nå har ikke det direkte med varme hender å gjøre da, men det er også en av de tingene som vi ikke kan bevise og som vi må overlate til troen.

HI

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar :) Det virker som om du har erfaring med dette :)

HI

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Okei.. dette høres sprøtt ut, og jeg legger hodet for hogg her..

Men.. jeg har alltid opplevd at en veldig varme stråler fra hendene dersom jeg holder dem over et sted på kroppen hvor noen har vondt.

Datteren min har hatt mye vondt i magen, og jeg ville bare se om det kunne hjelpe.

Jeg plasserte hendene ca 10 cm over magen, og hun reagerte med en gang på at det ble varmt. Hun forsøkte å legge hendene mine ned på magen, men varmen er sterkere når jeg holder dem over. 

Etter noen minutter får hun kramper i magen, føler som om hun må kaste opp og får hodepine. Jeg stopper og det går over, men når jeg forsøker igjen så skjer det samme.

Noen med erfaring som vet om dette har noen sammenheng med eventuelt varme hender?

Kan legge til at jeg ikke er en «troende» sånn egentlig, men har fått flere kommentarer på hendene mine opp gjennom, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne prøve.. 

Det virket jo litt mot sin hensikt da men.. 😱

Så det du lurer på er om du har varme og onde hender? Krampe, hodepine og oppkast er jo ikke akkuat ønskelig effekt. Hva med mannen din, hva skjer om du legger hånda på eksempelvis penisen hans? Du burde jo ha fått noen tilbakemeldinger i løpet av livet..

Skrevet
42 minutter siden, kristin200 skrev:

Så det du lurer på er om du har varme og onde hender? Krampe, hodepine og oppkast er jo ikke akkuat ønskelig effekt. Hva med mannen din, hva skjer om du legger hånda på eksempelvis penisen hans? Du burde jo ha fått noen tilbakemeldinger i løpet av livet..

😂😂😂😂😂

Dagens 😁😁

Han har fortsatt utstyret i behold..

Jeg tenkte ikke på det som onde hender nei, men at eventuelt varme hender kunne sette igang prosesser som førte til bedring. Med vondt skal vondt fordrive og sånn 😊

Og som jeg sa tidligere i tråden så har jeg fått flere tilbakemeldinger på at hendene mine stråler varme når jeg holder dem over vonde knær, skuldre osv. Så det har vært en sånn greie på jobben, at folk har spurt om heg kan komme med hendene.. og nei, har ikke blitt bedt om å heale peniser..

Uansett.. det var bare et spørsmål.. ingen planer om å starte praksis.. 

HI

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Omsorg, heter det. Og kjærlighet. Ikke healing. At oppmerksomt nærvær og kroppskontakt lindrer har det aldri vært noen tvil om.. men ikke bland inn healing, da.. 

Anonymkode: 1316c...175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...