Gå til innhold

Hva serverer dere til familien når dere har selskap i romjulen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha familien her en dag i romjulen, men hva serverer man i romjulen? Det er ikke vi som har julaften hos oss i år, så dette blir vårt bidrag som verter i år. Noen forslag?

Anonymkode: d1268...cdc

Skrevet

Juleskinke er enkelt og veldig godt. Jeg serverer dette med f. eks broccoli, gulrøtter, blomkål og rosenkål. Bruker krafta fra kjøttet og lager god saus😊

Anonymkode: b5602...25b

Skrevet

Lutefisk. Jeg serverer med bacon, ertestuing, poteter, brokkoli, gulrøtter, sennet, syltede rødbeter. Og vossakorv til min mor, som sitter og furter over å ikke like middagen. Ikke noe spise tilbehør i diskresjon der i gården..

Anonymkode: 60409...723

Skrevet

Vi har Svigers på kalkun og alt som hører med,2 .juledag. 

1.dag blir vi bedt til Svigers på koldtbord. 

28 . Skal vi ha min bror med familie på spillkveld og pakkelek , da tenkte jeg å lage pizza rett og slett. 

Ellers blir det mye gode rester på oss her hjemme😉 

Skrevet

Lutefisk med bacon, ertestuing og poteter.

Viltgryte med rosenkål og mandelpoteter.

Kokt torsk, gulrøtter, blomkål og poteter.

Skrevet

Vi lager det vi har lyst på, en enkel middag, eller en litt mer avansert middag, så har vi kaker , julekaker og kaffe etterpå. 

Anonymkode: 6db32...450

Skrevet
2 timer siden, Ziva skrev:

Lutefisk med bacon, ertestuing og poteter.

Kokt torsk, gulrøtter, blomkål og poteter.

Har du grønnsakene og poteter ved siden av? Hilsen HI.

Skrevet

En dag kalkun og en ribbe. Vi har ikke det julaften.

Anonymkode: dc335...fa0

Skrevet

Kalkun eller koldtbord ( rester fra førstedag)  eller så kan det hende at vi slår til med en stor bolle salat og en luftig ostesoufflé... For det er godt med noe lett midt i julen.. 

Skrevet

Hadde ovensstekt en hel ørret. Enkelt, godt og fint med noe tett mat sånn innimellom den tunge julematen.

Anonymkode: 41d78...12f

Skrevet

Jeg liker Grandiosa.

Anonymkode: 413f4...69b

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ovensstekt en hel ørret. Enkelt, godt og fint med noe tett mat sånn innimellom den tunge julematen.

Anonymkode: 41d78...12f

Ikke mye jeg ikke liker, men ørret takler jeg ikke.

Anonymkode: 2050a...647

Skrevet

Vi serverer helstekt and. Men med små pannekaker, og med masse tilbehør så det blir nesten som andetaco 😂

Perfekt når man er litt lei julemat, og alde fra 3 til 87 finner noe de syns er godt.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du grønnsakene og poteter ved siden av? Hilsen HI.

Har rosenkål og poteter ved siden av. I viltgryte har jeg gulrøtter, løk, sopp, sellerirot, persillerot, kålrot, baconbiter og viltkjøtt.

Skrevet

Kommer an på hvilken dag det er det. Er det 1.juledag, ville vi servert koldtbord inkl rester fra julaften om det er noe. Hadde det vært seinere i jula, kunne det blitt ribbe, juleskinke eller fisk, eller noe helt annet som pizza eller tacos. 

Skrevet

Lutefisk med tilbehør eller hvalbiff

Anonymkode: eab12...5e3

Skrevet

Fisk hadde de nok fått her. Et år var det bacalao.

Skrevet
4 timer siden, Ziva skrev:

Og den er helt nydelig 😍 Nam!

Anonymkode: 36cc6...3b3

Skrevet

tror jeg skal mest bort i år faktisk :

Julaften og første dag : hos mine foreldre

2 dag er det alltid avslapping

3. dag skal vi til oslo

28-30 skal ungen bort på overnatting, så da vet jeg ikke hva jeg skal finne på,men tviler på jeg ber noen da

nyttårsaften sikkert hos mine foreldre

Anonymkode: ef2fa...33b

Skrevet

vet det blir pinnekjøtt og ribbe julaften og restemat 1 dag, resten av jula aner jeg ikke

Anonymkode: ef2fa...33b

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lutefisk. Jeg serverer med bacon, ertestuing, poteter, brokkoli, gulrøtter, sennet, syltede rødbeter. Og vossakorv til min mor, som sitter og furter over å ikke like middagen. Ikke noe spise tilbehør i diskresjon der i gården..

Anonymkode: 60409...723

Ikke hvit saus? Blir det Ole fryktelig tørt?

Skrevet
50 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Ikke hvit saus? Blir det Ole fryktelig tørt?

Er ikke vanlig med hvit saus til lutefisk. Her pleier vi kjøre poteter, bacon, sennep og erterstuing.

Anonymkode: 55425...289

Skrevet

2. juledag skal vi til foreldrene mine og spise lutefisk, det er tradisjon. Av tilbehør er det gul ertestuing, poteter, gulrot, bacon m/fett, sjy fra pinnekjøttet på julaften og grov sennep. 

Svigers inviterer til selskap en dag i romjula, men menyen varierer. Stek av et slag, potetball med pinnekjøtt, bacalao, kalkun... 

Mannen min har bursdag i romjula og da serverer vi noe veldig ikke-julete. Det kan være hjemmelaget pizza (hvit pizza og vanlig), eller i fjor hadde vi strimlet kylling i kokoslefser med mangosaus, salat og grønnsaker.

Anonymkode: 27be0...06b

Skrevet

Røkt lammelår med poteter og rotmos, eller kalkun med mye godt :) Eller potetball med pinnekjøttrester!

Anonymkode: 1c971...9b0

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

2. juledag skal vi til foreldrene mine og spise lutefisk, det er tradisjon. Av tilbehør er det gul ertestuing, poteter, gulrot, bacon m/fett, sjy fra pinnekjøttet på julaften og grov sennep. 

Svigers inviterer til selskap en dag i romjula, men menyen varierer. Stek av et slag, potetball med pinnekjøtt, bacalao, kalkun... 

Mannen min har bursdag i romjula og da serverer vi noe veldig ikke-julete. Det kan være hjemmelaget pizza (hvit pizza og vanlig), eller i fjor hadde vi strimlet kylling i kokoslefser med mangosaus, salat og grønnsaker.

Anonymkode: 27be0...06b

Hva er hvit pizza?

Anonymkode: 2050a...647

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...