Gå til innhold

Hva tenker dere om de som ikke sender ut julekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker heller mer om dem som faktisk sender julekort. Det er koselig å få fra dem som skriver noe til meg, for eks mamma. Men ellers så gjør det ikke noe fra eller til. Syns det er en litt rar tradisjon å sende sånn «se en perfekt familie»-fotografbildet hvert år. 

Ikke mange som gjør det rundt meg jaffal. Får kanskje 3-5 stk. Sender aldri selv. Kan ikke forstå at folk har lyst på bilder av min familie. 

Anonymkode: 8ddf1...72d

Skrevet

Vi gir til alle i familien, alle i barnehageavdelingen og alle i skoleguttens klasse, pluss mine venner og noen kolleger. Vi har masseproduserte kort med bilde av barna og ønsker om ei god jul. Har aldri fått et håndlaget/skrevet kort, og tenker ikke at det gjør noe. Superkoselig å gi og å få. Henger nok 30-40 kort på peisen min når jula ringer inn. 

Skrevet

synes det er helt greit og kutte det ut

Anonymkode: 1f281...bf3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker heller mer om dem som faktisk sender julekort. Det er koselig å få fra dem som skriver noe til meg, for eks mamma. Men ellers så gjør det ikke noe fra eller til. Syns det er en litt rar tradisjon å sende sånn «se en perfekt familie»-fotografbildet hvert år. 

Ikke mange som gjør det rundt meg jaffal. Får kanskje 3-5 stk. Sender aldri selv. Kan ikke forstå at folk har lyst på bilder av min familie. 

Anonymkode: 8ddf1...72d

Men julekort trenger jo ikke å være barnebilder? Normale standard julekort, dompaper og nisser og julestjerner - de finnes jo i hopetall og om du ikke liker dem kan du jo lage dine egne? 

Skrevet

Jeg er evig takknemlig for alle som ikke sender julekort😆 Jeg blir jo glad for de jeg får, men hva skal jeg med de!? Klarer ikke kaste de heller; det er jo bilder av barn.. 

Et år fikk jeg julekort fra noen jeg ikke aner hvem er.. kjente ikke igjen ungene på kortet heller.. 😂

Anonymkode: 8854e...33d

Skrevet
10 timer siden, sug lut skrev:

En smule triste, en smule egoistiske og en smule kjedelige.

Hehe, da er absolutt hele min omgangskrets triste, egoistiske og Kjedelig😂 Ingen jeg kjenner sender, og vi har derfor aldri vært innpå tanken en gang😉😂

Anonymkode: f44b2...88e

Skrevet

Jeg er veldig glad i julekort, og helst de ferdigkjøpt med nisser og andre julemotiver. Bilder av barn, hunder ol har jeg liten sans for. Dessuten må det stå noe med håndskrift og ikke bare en trykket julehilsen.

Desverre er det etter hvert få som sender julekort. Jeg tenke ikke så mye på dem som ikke sender, men jeg ønsker meg en personlig hilsen fra flere. At portoen har blitt såpass høy er nok en del av årsaken til at det sendes mye færre kort enn før.

Anonymkode: 5de5d...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...