Gå til innhold

Dere som har tatt synslaser eller kjenner noen som har gjort det:

Anbefalte innlegg

Ble det noen bivirkninger i etterkant?

Jeg tok synslaser i 2010. Har fått tørre øyne, særlig høyre øye . På høyre øye har jeg hatt øyebetennelse 3 ganger siden 2014. Øyelege tror årsaken er bivirkning av synslaser 

Anonymkode: 88622...78a

Fortsetter under...

Tørre øyne er en av de vanligste problemene i etterkant av laseroperasjon. Kjøp gode fuktedråper (spør hos en optiker, de kan ofte mer om det enn øyelege og apotek) og drypp jevnlig gjennom dagen, selv når det ikke kjennes tørt ut. 

Anonymkode: 120c9...a9e

Tørre øyne og dårligere nattesyn er helt vanlige bivirkninger og noe du må ta med i regnestykket når du bestemmer deg for operasjon.

Jeg ble operert i 2003 og har helt klart tørre øyne.

Anonymkode: b5bd8...df8

1 time siden, Brillefanten skrev:

Operert i 2003, og merker ingen plager i etterkant. 

Så heldig du er 😊 Jeg var bare 23 år da jeg tok synslaser. Tok cTen berøringsfri synslaser. Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk til synslaser, men da jeg spurte grundig etter bivirkninger sa øyelegen at det var ingen bivirkninger annet enn hvis jeg ikke dryppet etter anbefalingene i etterkant så kunne jeg få øyebetennelse.. jeg fulgte drypperegimet i etterkant. 

HI

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tørre øyne er en av de vanligste problemene i etterkant av laseroperasjon. Kjøp gode fuktedråper (spør hos en optiker, de kan ofte mer om det enn øyelege og apotek) og drypp jevnlig gjennom dagen, selv når det ikke kjennes tørt ut. 

Anonymkode: 120c9...a9e

Jeg bruker øyedråper etter anbefaling fra øyelege. Skal til en annen øyelege i morgen så kanskje jeg får bedre tips der.

Jeg trodde øyeleger hadde mer kunnskap enn optikere.

Jeg ble ikke informert om at tørre øyne kunne være en bivirkning. 

HI

Tørre øyne og dårligere nattesyn er helt vanlige bivirkninger og noe du må ta med i regnestykket når du bestemmer deg for operasjon.

Jeg ble operert i 2003 og har helt klart tørre øyne.

Er du affisert av tørre øyne i hverdagen? Hatt mye øyebetennelser?

Er du affisert av tørre øyne i hverdagen? Hatt mye øyebetennelser?

Aldri hatt øyebetennelse

Tørre øyne merker jeg ikke så mye til på dagtid, men de blir veldig vonde når jeg lukker de en stund for da stopper liksom tåreproduksjonen opp. Så jeg er helt avhengig av å ha øyedråper på nattbordet, har det på blå resept.

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri hatt øyebetennelse

Tørre øyne merker jeg ikke så mye til på dagtid, men de blir veldig vonde når jeg lukker de en stund for da stopper liksom tåreproduksjonen opp. Så jeg er helt avhengig av å ha øyedråper på nattbordet, har det på blå resept.

Så heldig du er 😊 Hvilke øyedråper bruker du?

Mitt øye er verst på morgenen. Før jeg byttet til tykkere øyedråper våknet jeg alltid opp med ett rødt høyre øye 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...