Gå til innhold

Helsesøster er BARE ute etter å kritisere meg!!! Kan jeg bytte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Før jeg leste noen av svarene her reagerte jeg på at du virker veldig distansert og overfladisk. Får en merkelig følelse over måten du beskriver ting på og forsvarer deg på. Å skrive at man ga opp ammingen fordi man ikke liker det er svært spesielt. Det handler om morsfølelse og at man tvinger seg til å prøve i det lengste laget for at babyen skal få morsmelk, men også kunne få en sterk tilknytning til deg som mor. 

Du er garantert ikke over 20. Hvis du har oldeforeldre som skal være barnevakt, hvor gamle er de hvis du er 32? 

 

Anonymkode: bb62c...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare trist! Jeg var 20 da jeg fikk første, jeg ville bare være sammen med barnet mitt de første hvertfall 5-6 mnd.. etter det roet det seg litt. Men barnet var alt for meg, jeg gjorde alt for at barnet skulle være trygt og ha det bra. 

Jeg er 32 og jeg ble flau da du skrev at du var det.. jeg har fire barn fra 2-12 år og jeg har ikke vært borte fra dem før de var 5-6 mnd. 

Skjønner heller ikke at mannen din ikke vil være sammen med sitt nyfødte barn før han skal reise. 

Anonymkode: 77f34...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 32 år. Dine foreldre og besteforeldre var forhåpentligvis tenåringsforeldre, ellers er de lovlig gamle til å passe på spedbarn. White trash

Anonymkode: 2858e...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er 32 år. Dine foreldre og besteforeldre var forhåpentligvis tenåringsforeldre, ellers er de lovlig gamle til å passe på spedbarn. White trash

Anonymkode: 2858e...2b9

Min mor var ganske ung da hun fikk meg. Min bestemor er 76 år og klarer helt fint å se til datteren vår i noen timer. Føler kanskje det er mer white trash å ha så dårlige fagkunnskaper som deg men.

At samboeren min ikke sitter og stirrer på en baby som sover fordi han reiser imorgen syns jeg ikke er spesielt rart. Mulig deres 3 uker gamle babier finner på mye sprell på 5 timer, men min sover. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt i hjertet over den tilsynelatende manglende tilknytningen og morskjærligheten du uttrykker. 

Du ammer for ditt barns beste, både fordi morsmelken er det beste for barnet og det båndet ammingen skaper, du gir ikke opp etter noen få dager fordi du selv ikke liker det. For det første trengs flere uker for å få dreisen på ammingen, for det andre fremstår du ekstremt egoistisk og kald.

Dette inntrykket forsterkes av at både mor og far ønsker seg bort fra det tre uker gamle barnet i flere timer. Om de rette følelsene var der ville dere ikke en gang vurdert å gå på konsert.

 

Anonymkode: e9656...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Min mor var ganske ung da hun fikk meg. Min bestemor er 76 år og klarer helt fint å se til datteren vår i noen timer. Føler kanskje det er mer white trash å ha så dårlige fagkunnskaper som deg men.

At samboeren min ikke sitter og stirrer på en baby som sover fordi han reiser imorgen syns jeg ikke er spesielt rart. Mulig deres 3 uker gamle babier finner på mye sprell på 5 timer, men min sover. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Hehe, fagkunnskaper? Fordi jeg regnet meg korrekt til at bestemoren din er gammel..

Dette er selvsagt det samme gamle trollet.. 

Anonymkode: 2858e...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner en 3 uker gammel baby pappa like godt som mamma? Har babyen kjent fars hjerteslag og varme i 40 uker før den ble født? Med en pappa som tydeligvis jobber borte flere uker à gangen, har babyen kanskje hørt mor snakke mer enn far?

Altså, hurra for likestilling, men vi er biologisk forskjellige. Babyer er mest knyttet til mor den første tiden etter fødsel, likestilling eller ei.

Anonymkode: 08a31...e01

Tull. Babyen er ikke automatisk mest knyttet til mor fra fødsel. Babyen BLIR mest knyttet til mor etter fødsel fordi hun som regel er primæromsorgsperson. 

Anonymkode: 844cd...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg likte ikke å amme. Det passet ikke for meg. Samboeren min skal vekk i 4 uker og vi skal ha en hyggelig kveld. Jeg klarer for mitt liv ikke se hva som er galt med dette rett og slett. Syns det var sjofelt av henne å hakke på meg rett og slett.

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Du liker ikke å amme, så da sluttet du?

Hvordan liker du nattevåk og mageknip da? Gir du opp da også? 

Jeg vil helst tro at dette ikke er sant, men det er jo en grunn til at barnevernet bidrar med veiledning i så mange familier. 

Anonymkode: a0a3b...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mor var ganske ung da hun fikk meg. Min bestemor er 76 år og klarer helt fint å se til datteren vår i noen timer. Føler kanskje det er mer white trash å ha så dårlige fagkunnskaper som deg men.

At samboeren min ikke sitter og stirrer på en baby som sover fordi han reiser imorgen syns jeg ikke er spesielt rart. Mulig deres 3 uker gamle babier finner på mye sprell på 5 timer, men min sover. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Babyer som ikke møter noens oppmerksomhet og ikke får litt respons når de våkner har en tendens til å sove mer. Det kan være et tegn på lite stimuli og omsorg for barnet om det bare sover. Utifra svarene dine, høres jo det ut til å være slik det er også. 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Babyer som ikke møter noens oppmerksomhet og ikke får litt respons når de våkner har en tendens til å sove mer. Det kan være et tegn på lite stimuli og omsorg for barnet om det bare sover. Utifra svarene dine, høres jo det ut til å være slik det er også. 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Vel er jeg ikke enig med hi, men det får da være måte på til galskap man skal komme opp med. Ingenting i hi sine innlegg viser til ay babyen er farlig understimulert, og ikke får omsorg

Anonymkode: eb210...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Babyer som ikke møter noens oppmerksomhet og ikke får litt respons når de våkner har en tendens til å sove mer. Det kan være et tegn på lite stimuli og omsorg for barnet om det bare sover. Utifra svarene dine, høres jo det ut til å være slik det er også. 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Nå må du og konspirasjonsteoriene dine ta kvelden. Det får være grenser for tull...

Anonymkode: 844cd...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra for ett spebarn og bli kastet fra person til person for mating og pass. Det er utrolig viktig med en trygg tilknytning spesielt til mor, også far

Anonymkode: 4cd48...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel er jeg ikke enig med hi, men det får da være måte på til galskap man skal komme opp med. Ingenting i hi sine innlegg viser til ay babyen er farlig understimulert, og ikke får omsorg

Anonymkode: eb210...035

Enig. Dette er en av de verste hetsetrådene jeg har lest her på lenge. 

Det eneste jeg reagerer på i innlegget til hi, er den tilsynelatende manglende innsatsen ift amming, og hvor lite reflektert hun virker ift hvordan hs vil reagere på dette, sammenlagt med bla kvelden borte fra baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min mor var ganske ung da hun fikk meg. Min bestemor er 76 år og klarer helt fint å se til datteren vår i noen timer. Føler kanskje det er mer white trash å ha så dårlige fagkunnskaper som deg men.

At samboeren min ikke sitter og stirrer på en baby som sover fordi han reiser imorgen syns jeg ikke er spesielt rart. Mulig deres 3 uker gamle babier finner på mye sprell på 5 timer, men min sover. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Vet du, babyer utvikler seg i en rasende fart. Selv om din baby pleier å sove på den tiden så kommer den ikke alltid til å gjøre det. Plutselig er hun våken, gråter og trenger nærheten til mammaen sin. Jeg klarer bare ikke forstå at hverken du eller pappaen har et ønske om å gå ut når dere har et helt nytt og sårbart lite liv å ha omsorg for.. 

Anonymkode: 9250e...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det berømte mammapolitiet kommet på banen. Det er helt tydelig. Folk som ikke skjønner at man kan velge forskjellig. Noen valg passer for noen familier, mens andre valg passer for andre familier. Dette med amming og spedbarnstiden vekker mye følelser hos folk, og det virker problematisk for noen at andre velger annerledes enn dem selv. Kvinner er kvinner verst dessverre. Er sikker på at verden hadde vært et litt bedre sted hvis vi hadde vært litt rausere med hverandre. Det er overhodet ikke problematisk å gå fra barnet noen timer så lenge den er hos noen trygge omsorgspersoner. Kos deg, og bytt HS hvis du ikke er fornøyd. Og ja, jeg ammet, for det passet meg, men full forståelse for at andre ikke velger det samme:)

Anonymkode: e2bb5...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på festival og lot babyen være igjen hjemme med oldemor da han var ca 2 uker gammel. Pappaen var med på en konsert som varte halvannen time så han var borte 2 timer mens jeg var borte i 5 ca. Oldemor storkoste seg hjemme med sovende baby 😁 skjønner ikke helt problemet, for å være ærlig. 

Anonymkode: 3db83...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke likte å amme er en helt ærlig sak og et valg kun du alene skal ta. Ingen andre har noen som helst rett til å kritisere deg for det. Du prøvde(selvom det bare var en uke) 

Jeg personlig hadde nok aldri klart å forlate babyen i 5 timer når den er så liten, men babyen din tar nok ingen skade av at mamma og pappa er vekke i 5 timer. En nyfødt baby sover omtrent hele døgnet så om oldemor og oldefar må mate babyen en eller to ganger på de timene går nok helt fint.

 

Anonymkode: 72f3c...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg dro på festival og lot babyen være igjen hjemme med oldemor da han var ca 2 uker gammel. Pappaen var med på en konsert som varte halvannen time så han var borte 2 timer mens jeg var borte i 5 ca. Oldemor storkoste seg hjemme med sovende baby 😁 skjønner ikke helt problemet, for å være ærlig. 

Anonymkode: 3db83...643

Det er vel det som er "problemet" tror jeg, at de fleste aldri verden ville klart det.....

Noen få mammaer klarer å være borte fra babyen sin selv om det bare har gått et par uker, men de fleste klarer det ikke.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det er skadelig, det er bare umulig å gjennomføre. Jeg var hos tannlegen 4 uker etter fødselen, midt på dagen mens mannen var på jobb. Selvfølgelig var det helt uproblematisk at min mamma, altså barnets mormor, passet i en times tid, men jeg synes selv en måned etter fødsel at det var grusomt å være vekke fra babyen min.

Folk kaller det mammapoliti, men jeg tror det er bare instinkter jeg altså, og alle har ikke like sterke instinkter på dette.

Anonymkode: 7ba40...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel det som er "problemet" tror jeg, at de fleste aldri verden ville klart det.....

Noen få mammaer klarer å være borte fra babyen sin selv om det bare har gått et par uker, men de fleste klarer det ikke.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det er skadelig, det er bare umulig å gjennomføre. Jeg var hos tannlegen 4 uker etter fødselen, midt på dagen mens mannen var på jobb. Selvfølgelig var det helt uproblematisk at min mamma, altså barnets mormor, passet i en times tid, men jeg synes selv en måned etter fødsel at det var grusomt å være vekke fra babyen min.

Folk kaller det mammapoliti, men jeg tror det er bare instinkter jeg altså, og alle har ikke like sterke instinkter på dette.

Anonymkode: 7ba40...c8e

Absolutt! Jeg tror du har et godt poeng der. Jeg elsker ungene mine over alt , men jeg klarer fint å være borte fra de (ikke misforstå, skjønner hva du mener og respekterer de alle). Jeg får ikke det evinnelige savnet så lenge jeg vet de har det bra. Og det er veldig avhengig av hvem som passer :) 

nå hører det med at jeg var lenka fast til sofaen i 5 mnd i svangerskapet og var alene med to andre størsteparten, så jeg var så sliten og lei og og og og... så da valgte jeg rett og slett meg selv de timene :) 

Anonymkode: 3db83...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, så mange sure svar her om bv, omsorgssvikt og at du ikke burde fått barn. 

 

Jeg håper du har hatt det fint på konsert og at du fikk nyte ei øl eller to. Hørtes herlig ut! Klart du vil bruke tida di på din partner som nå skal bort i 4 uker. Jeg ser ikke noe problem med det i det hele tatt, så lenge du vet babyen er i trygge hender. Dette er noen timer én kveld. 

 

Forresten så høres du ikke ut som du er «ung mor» heller, fordi du får så sinnsykt mange negative/surmaga svar, men allikevel er trygg på deg selv og gjør som du selv tenker er forsvarlig.

 

Feilen du har gjort er å fortelle det til hs, slikt regner jeg med du ikke gjør igjen 😆

 

Hilsen mor til 3

Endret av LME1001
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta et par øl er ikke problemet her, enten du ammer eller ikke. Det finnes ingen dokumentasjon på at det er skadelig for babyen (med mindre man blir påvirket, slik at man ikke er egnet som omsorgsperson). Problemene er: 1) gi opp ammingen etter ei uke? Seriøst? 2) man drar ikke fra en så nyfødt baby i flere timer, hvis ikke man absolutt må.

Tipper dog at dette er rein trolling.

Anonymkode: 21a37...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du mangler naturlige instinkter som de fleste av oss har. Jeg kjenner ingen som i det hele tatt har hatt lyst til å være borte fra babyen sin i 5 timer bare tre uker etter fødsel. Og jeg hører ikke til dem som mener at det er så skadelig for babyer å bli passet av andre en gang i blant. Men akkurat dette har jeg vanskeligheter med å skjønne at en nybakt mor har lyst til.

Anonymkode: 21a37...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...