Gå til innhold

Helsesøster er BARE ute etter å kritisere meg!!! Kan jeg bytte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Oi, var sikker på at du ikke kunne være over 20

Anonymkode: eb210...035

Ja, selvsagt var du det. Siden jeg valgte å ikke amme og har lyst på en øl med mannen min. Helt vanlig for 19-åringer det. Og helt uvanlig for voksne mennesker å ta egne valg. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, selvsagt var du det. Siden jeg valgte å ikke amme og har lyst på en øl med mannen min. Helt vanlig for 19-åringer det. Og helt uvanlig for voksne mennesker å ta egne valg. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Voksen??😂 Jeg er sikker på du troller. Ingen er så blåst og samtidig greier lese og skrive😂

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at helsesøster blir urolig, det var et dårlig og litt urovekkende førsteinntrykk du gav..

Anonymkode: 7e66e...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Voksen??😂 Jeg er sikker på du troller. Ingen er så blåst og samtidig greier lese og skrive😂

Anonymkode: 6cf23...bd7

Er egentlig mest i sjokk over mange av svarene her. Jeg driter i hvordan dere slet dere ut for å amme osv. Det var jo ikke spørsmålet. Ingen klarer heller forklare meg hva som er så farlig med at nær slekt passer en sovende baby.

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er egentlig mest i sjokk over mange av svarene her. Jeg driter i hvordan dere slet dere ut for å amme osv. Det var jo ikke spørsmålet. Ingen klarer heller forklare meg hva som er så farlig med at nær slekt passer en sovende baby.

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Det er summen. Du går ikke fra en nyfødt unge for å drikke øl, og du gir ikke opp amming " fordi du ikke liker det" etter en uke. 

Anonymkode: afc37...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er egentlig mest i sjokk over mange av svarene her. Jeg driter i hvordan dere slet dere ut for å amme osv. Det var jo ikke spørsmålet. Ingen klarer heller forklare meg hva som er så farlig med at nær slekt passer en sovende baby.

Anonymkode: 7b3e1...b3b

En tommelfinger regel er 1t borte fra baby pr mnd (gammel baby er). 5t når baby er under 1mnd, og du skal drikke øl, er lenge. At han skal bort har ikke noe å si.

At du gir opp amming fordi du ikke likte det, vel deg om det.

Men kombinasjonen får hs til å lure, og det forstår jeg. 

Du vet at du kan bytte, derfor tror jeg også at dette er et tulleinnlegg. Hvis ikke, lenge leve egoismen. Babyene mine bodde på brystkassa mi de første to mnd av sitt liv, dag og natt :) 

Anonymkode: 1e343...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er summen. Du går ikke fra en nyfødt unge for å drikke øl, og du gir ikke opp amming " fordi du ikke liker det" etter en uke. 

Anonymkode: afc37...f51

Hvordan jeg velger å mate mitt barn er min sak og ikke noe jeg føler behov for å forsvare.

At jeg vil ta meg en øl til konserten er heller ikke et problem, det går helt fint. 

At jenta er noen timer med slektninger mens vi har et par timer ute bør heller ikke uroe noen. 

 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En tommelfinger regel er 1t borte fra baby pr mnd (gammel baby er). 5t når baby er under 1mnd, og du skal drikke øl, er lenge. At han skal bort har ikke noe å si.

At du gir opp amming fordi du ikke likte det, vel deg om det.

Men kombinasjonen får hs til å lure, og det forstår jeg. 

Du vet at du kan bytte, derfor tror jeg også at dette er et tulleinnlegg. Hvis ikke, lenge leve egoismen. Babyene mine bodde på brystkassa mi de første to mnd av sitt liv, dag og natt :) 

Anonymkode: 1e343...c22

Min baby sover fra 20-03 stort sett. at jeg tar en øl klokka 20 er helt uproblematisk. Nevnte forøvrig ikke ølen til hs.

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min baby sover fra 20-03 stort sett. at jeg tar en øl klokka 20 er helt uproblematisk. Nevnte forøvrig ikke ølen til hs.

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: f2879...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: f2879...371

Helt tilfeldig egentlig. Sa bare at jeg var så glad for overraskelsen fra samboeren. At det var fint at vi fikk gjort noe ilag før han blir borte 4 uker uten mulighet for å kommunisere.

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, selvsagt var du det. Siden jeg valgte å ikke amme og har lyst på en øl med mannen min. Helt vanlig for 19-åringer det. Og helt uvanlig for voksne mennesker å ta egne valg. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Nei, ikke på grunn av det, har ikke sagt at det er vanlig for 19-åringer.  Det var på grunn av du virker umoden og lite reflektert, og har liten evne til å ta til deg konstruktiv kritikk. Du fremstår ikke veldig voksen

Anonymkode: eb210...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du tar utradisjonelle valg og bør vite at det kan medføre reaksjoner hos normstyrere. Enten vurder normen og forstå hvorfor den er som den er (hadde aldri gått fra en 21 dager ganmel baby ei heller gitt opp ammingen eller drukket øl så tidlig etter fødsel, livet er langt og babytiden kort). Eller du kan finne selvtillit nok til å stå for valgene dine og da bryr du deg ikke om hva andre mener:-)

Anonymkode: e3087...c6a

Bra svar.

Ellers var det mye moralisme. Så lenge babyen får mat og blir overlatt til ansvarlige voksne familiemedlemmer greier jeg ikke å se det store problemet her. Babyen sover vel, og oldefar og -mor er vel hverken demente eller ukjente ift barnet?

Greit, jeg skjønner at noen reagerer, men å beskylde hi for omsorgssvikt og trekke inn barnevernet er å dra det for langt. Jeg ville ikke gjort som hi, men det er meg. Kanskje det nettopp er denne stunden med kjæresten hi trenger for å få overskudd til å ta seg godt av barnet de neste fire ukene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte en så stor del av forumet er enig om noe. Det bør du ta til deg.

Her er det du som må tenke deg om! Gi opp ammingen etter 1 uke? Man har jo såvidt fått produksjonen igang. Barnevakt og øl etter 3 uker? Veldig spesielt og uvanlig. Og det er dessverre noe som får alarmklokkene til å gå hos oss alle. Enig med de som sier at du høres ut som en veldig ung førstegangsmor. 

Anonymkode: ce04f...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ta et par øl er ikke problemet her, enten du ammer eller ikke. Det finnes ingen dokumentasjon på at det er skadelig for babyen (med mindre man blir påvirket, slik at man ikke er egnet som omsorgsperson). Problemene er: 1) gi opp ammingen etter ei uke? Seriøst? 2) man drar ikke fra en så nyfødt baby i flere timer, hvis ikke man absolutt må.

Tipper dog at dette er rein trolling.

Anonymkode: 21a37...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en heksejakt dette ble. HI skal ut en kveld med sin samboer og ta en øl. Jeg hadde aldri klart det med så lite barn. Men å dra det til at hun ikke er i stand til å ta vare på en familie og må være under 20 år er bullshit og ufint. 

Anonymkode: e3087...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har ei jente på 21 dager som får flaske da ammingen gikk skeis. Forsøkte en uke men likte det ikke. Gikk derfor over til flaske og alt er bedre nå. Er veldig koselig da alle i familien får ta del i mat og kos ❤

Samboeren min er i Forsvaret og reiser på øvelse i 4 uker imorgen og idag kommer favorittbandet vårt til byen. Han overraska meg med billetter igår. Oldemor og oldefar skal sitte barnevakt så vi skal ha en etterlengtet helaften med et par øl og dans, ikkeno fyll.

Var på veiing med jenta idag, og fortalte hs dette fordi jeg var så glad. Da begynte hun å rakke ned på meg, si at dette ikke var bra for babyen osv. Hun sa at det var merkelig å gi opp ammingen så fort, for så å gå hen å få barnevakt . føler alltid  hun er sånn

 

Hun har ødelagt kvelden min i alle fall. Kan jeg bytte hs?

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Jeg fikk dårlig samvittighet da jeg etter 6mndr gav opp å få til ammingen, i mitt tilfelle var det helsesøster som mente jeg burde gi opp og gå over til flaske. Tror du skal lete lenge etter en helsesøster som ikke kommer til å kritisere deg for akkurat det med ammingen. Når det kommer til det med barnevakt, så synest jeg ikke du skal henge deg opp i hva helsesøster sier, alle trenger vi fri en gang iblandt, så gå nå ut å kos deg :) 

Anonymkode: e36c0...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si det er barnemishandling og true med barnevernet er å dra det for langt, så ille er det ikke.

Men at det er veldig egoistisk oppførsel er ikke til å komme fra, og de fleste andre mødre ville aldri gjort noe sånt. Så litt kritikk fra helsesøster må du nesten regne med altså.

Anonymkode: 7ba40...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ofte en så stor del av forumet er enig om noe. Det bør du ta til deg.

Her er det du som må tenke deg om! Gi opp ammingen etter 1 uke? Man har jo såvidt fått produksjonen igang. Barnevakt og øl etter 3 uker? Veldig spesielt og uvanlig. Og det er dessverre noe som får alarmklokkene til å gå hos oss alle. Enig med de som sier at du høres ut som en veldig ung førstegangsmor. 

Anonymkode: ce04f...8ba

Tror ikke hi skal bry seg så mye om at forumet tilsynelatende er enig. Flokkmentalitet heter det, og det er et vanlig fenomen her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt deg inn i alle fordelene for BARNET ved å amme, før du bestemte deg for å slutte fordi DU ikke likte det? Utrolig egoistisk valg synes jeg. 

Å dra fra en så liten unge hadde vært uaktuelt for meg, men deg om det. Ungen er jo så liten at den vel foreløpig kun føler seg trygg med deg, eller har den hatt mye kontakt med de som skal passe den? 

Jeg forstår godt at helsesøster er bekymret. Ønsker du barnets beste beholder du denne helsesøsteren som åpenbart tør å si hva hun mener er barnets beste og forsøker å gi deg gode råd.

Anonymkode: fe9e8...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke vil amme er et personlig valg, jeg ser ikke problemet. Ammepolitiet i Norge ødelegger dessverre mye for amming pga moralismen og fordømmelsen. 

Jeg hadde ikke forlatt en baby på 3 uker. Om hun sover hele perioden går det sikkert greit, men kan du virkelig være sikker på at hun gjør det?

Ellers mener jeg helsesøster ikke har noe med noe av dette. Helsesøster skal passe på at barnet har det bra, og dette barnet lider ingen nød. Noen helsesøstre legger litt for mye i rollen sin. 

Jeg er selv 42 år og har 3 barn 😊

Anonymkode: 844cd...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at ikke barnets far prioriterer å være sammen med babyen før han skal reiser bort i 4 uker. 

Anonymkode: 27bb6...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe; ville en mann fått samme svar for å være borte fra barnet sitt i fem timer?

Anonymkode: 66bc7...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig at behovet ditt er å prioritere kjærestetid tre uker etter fødsel? Babyen trenger deg. 

Anonymkode: 1b765...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg reagerer på her er at mannen din ikke vil tilbringe sin siste kveld hjemme på en mnd sammen med sin nye baby. 

Jeg ammet ikke heller, fikk det ikke til og ungen hylte av sult så vi gikk fort over på flaske. Fant ut i ettertid han hadde stramt tungebånd så han klarte ikke suge. Helsesøster ga meg aldri kritikk for det.

Min baby var også bare tre uker da firmaet mitt hadde hundreårsjubileum, så da gikk jeg på fest der noen timer og drakk litt vin.

Ungen tok virkelig ingen skade av det.

Kos deg på konsert!

Anonymkode: 5cbc5...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på noe; ville en mann fått samme svar for å være borte fra barnet sitt i fem timer?

Anonymkode: 66bc7...745

Kjenner en 3 uker gammel baby pappa like godt som mamma? Har babyen kjent fars hjerteslag og varme i 40 uker før den ble født? Med en pappa som tydeligvis jobber borte flere uker à gangen, har babyen kanskje hørt mor snakke mer enn far?

Altså, hurra for likestilling, men vi er biologisk forskjellige. Babyer er mest knyttet til mor den første tiden etter fødsel, likestilling eller ei.

Anonymkode: 08a31...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...