Gå til innhold

Gravid og klarer ikke slutte å snuse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 24, har virkelig prøvd å slutte å snuse i mange uker nå😓 

i sverige selger de en snus med kun nikotin og ikke tobakk, er denne et bedre alternativ enn vanlig snus med tobakk?

Anonymkode: 920ab...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med snus uten både tobakk og nikotin? Er det Onico den heter? Den kan erstatte uvanen, søsteren min gikk over til den da hun startet prøvinga og har bare fortsatt selv om hun hverken er gravid eller ammer lenger.

Anonymkode: 05f31...937

Skrevet

Det er bare å slutte... ville du misbrukt barnet utenfor magen? Tipper nei? Da burde du ikke gjøre det mens det er der inne heller... er ikke det motivasjon god nok?

Anonymkode: d7993...abe

Skrevet

Du er bare bødt til å ta deg sammen og slutte med en gang, du har allerede holdt på alt for lenge. Du kan slutte hvis du vil det nok

Anonymkode: 0b309...df8

Skrevet

Haha. Dette trolletrikset er litt oppbrukt nå. 

Anonymkode: 2ee5d...ffd

Skrevet

Snuset før... Hver gang jeg fikk lyst på snus tenkte jeg på hvordan nikotinen fikk blodårene til å trekke seg sammen, og hindre blod (og dermed også mindre surstoff) kommer til morkake og barnet. Og bare tanken på at hvis jeg skulle få morkakesvikt, eller noe annet gå galt med barnet så ville jeg aldri klart å leve med «hva hvis».

Brukte  onico(?) innimellom i en overgangsperiode, det fungerte greit 🙂 

Anonymkode: bb2d0...5d2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Snuset før... Hver gang jeg fikk lyst på snus tenkte jeg på hvordan nikotinen fikk blodårene til å trekke seg sammen, og hindre blod (og dermed også mindre surstoff) kommer til morkake og barnet. Og bare tanken på at hvis jeg skulle få morkakesvikt, eller noe annet gå galt med barnet så ville jeg aldri klart å leve med «hva hvis».

Brukte  onico(?) innimellom i en overgangsperiode, det fungerte greit 🙂 

Anonymkode: bb2d0...5d2

Dette. Pluss at du vil vel ikke at barnet skal bli født med nikotinabstinenser? Slutt nå, urolig baby med abstinens er ikke noe særlig. Har en venninne som er jordmor, og det blir stadig vanligere... 🙁

Anonymkode: 50358...207

Skrevet

Snuste selv.. gå over til onico eller kickup. Hjelper ikke om du kun går over til nicotin, er ikke kun tobakken som er skadelig.

Anonymkode: fe03c...03f

Skrevet

Du klarer ikke å slutte å snuse fordi det er ubehagelig med abstinensene når du prøver å slutte? Men det er helt ok å gi barnet ditt disse plagene?

Anonymkode: 3e33d...7ca

Skrevet

Skjerp deg! Rett og slett! Er du så svak at du ikke klarer å slutte så be mannen/samboeren din ta bankkortet ditt og alle kontanter og ikke gi de tilbake til deg også får han stå for all handlingen fremover siden du er så viljeløs og svak!

Still deg dette spørsmålet, hva er viktigst: helsen og livet til ditt ufødte barn eller at du får tatt deg en snus?

Moren til en i klassen til min sønn snuste under svangerskapet med ene barnet sitt. Fosteret vokste ikke som det skulle og babyen ble tatt med keisersnitt i uke 36-37. Babyen var da 43-45cm (husker ikke helt men var rundt det og 1,6 kg. Dette var da i uke 36-37. Og legene mente barnet ikke ville takle påkjenningen en vanlig fødsel krever så det ble keisersnitt. 

Barnet henger også etter i utviklingen, har allergier, eksem osv. Det ble påvist at babyen ikke vokste som den skulle pga mor snuste. Gjett om hun angrer i dag!

Anonymkode: 1b10c...d26

Skrevet

noen barn kan jo slite i ettertid, men begge mine som idag er 7 og 9 , er sterk faglig, så rammer ikke alle

Anonymkode: 8aa74...34a

Skrevet

Dette blir for dumt! Du må rett og slett skjerpe deg og begynne å sette ditt barns ve og vel foran dine egne behov! Voks opp! 

Hadde du klart å slutte om noen sto med pistol og ville skyte mannen din om du tok en eneste snus til? Javel! Da klarer du det for DITT ufødte barn også! 

Anonymkode: 8e23f...091

Skrevet

Skulle vel strengt tatt latt være å bli gravid da... Koselig med katt og vettu😉

Anonymkode: 23e81...341

Skrevet

Men syns du skal ha for forsøket HI😂 Den med å spørre om å gå over til Prince mild begynner å bli litt oppbrukt🤟🏻

Anonymkode: 23e81...341

Skrevet

Selvfølgelig klarer du det. Men du vil det ikke. Du synes nemlig at du fortjener å snuse og det må fosteret bare leve med. Hvis du ville kunne du selvsagt slutta på dagen da du fant ut at du var gravid, fordi det faktisk er skadelig. Men det vil du ikke, fordi du setter deg selv over fosteret. Det er ikke heroin vi snakker om, bare kutt ut, du.

Skrevet
På 8.11.2018 den 16.35, Anonym bruker skrev:

Det er bare å slutte... ville du misbrukt barnet utenfor magen? Tipper nei? Da burde du ikke gjøre det mens det er der inne heller... er ikke det motivasjon god nok?

Anonymkode: d7993...abe

Enig

Anonymkode: ffc93...b21

Skrevet
36 minutter siden, sug lut skrev:

Selvfølgelig klarer du det. Men du vil det ikke. Du synes nemlig at du fortjener å snuse og det må fosteret bare leve med. Hvis du ville kunne du selvsagt slutta på dagen da du fant ut at du var gravid, fordi det faktisk er skadelig. Men det vil du ikke, fordi du setter deg selv over fosteret. Det er ikke heroin vi snakker om, bare kutt ut, du.

ENIG med deg sug lut! Kanskje første gang men hehe 😘

Anonymkode: ffc93...b21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...