Gå til innhold

Et tredje barn eller abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere kan ikke forvente lykkelige barn som får god oppfølging i deres situasjon dersom dere ikke kjøper dere fri fra noen av oppgavene. Det er umulig å få i pose og sekk. 

Anonymkode: 95f0b...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forståelse og respekt for dere som mener at abort ikke bør være et alternativ i den situasjonen vi er i. Samtidig har jeg virkelig ikke lyst til å sette et barn til verden som vi innser at vi rett og slett ikke ønsker oss. Det er kanskje brutalt, men jeg er redd konsekvensene av å beholde vil være langt større enn å avslutte svangerskapet (i uke 7). For at vi skal ha det godt  sammen som ektefeller og familie er vi avhengig av å ha noe mer tid i hverdagen enn hva vi har i dag. Å jobbe mindre er kanskje et opplagt valg for mange, men vi trives veldig godt i jobbene våre og de gir oss også mestring og glede på sitt vis. Er ikke i tvil om at vi takler tre barn dersom vi må, men tror ikke det vil gjøre noen av oss lykkeligere (snarere tvert imot). 

Anonymkode: 002d7...dbb

Skrevet

... Og å få mer hjelp i hjemmet; absolutt! Det kommer vi uansett til å gjøre for å få mer tid med de fine barna vi allerede har. Hele denne prosessen har fått oss til å innse at vi har behov for noe mer avlastning i hverdagen.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har forståelse og respekt for dere som mener at abort ikke bør være et alternativ i den situasjonen vi er i. Samtidig har jeg virkelig ikke lyst til å sette et barn til verden som vi innser at vi rett og slett ikke ønsker oss. Det er kanskje brutalt, men jeg er redd konsekvensene av å beholde vil være langt større enn å avslutte svangerskapet (i uke 7). For at vi skal ha det godt  sammen som ektefeller og familie er vi avhengig av å ha noe mer tid i hverdagen enn hva vi har i dag. Å jobbe mindre er kanskje et opplagt valg for mange, men vi trives veldig godt i jobbene våre og de gir oss også mestring og glede på sitt vis. Er ikke i tvil om at vi takler tre barn dersom vi må, men tror ikke det vil gjøre noen av oss lykkeligere (snarere tvert imot). 

Jeg er alene med tre barn, det er virkelig ikke særlig mye mer jobb med tre enn to.

Anonymkode: 82eba...b98

Skrevet

All ære til deg! Levering/henting i barnehagen virker ganske krevende, det samme gjelder fritidsaktivitets-kabalen. Hører gjerne mer om hvordan du/dere får dette til å fungere i praksis.

• 3 år senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.11.2018 den 20.50):

Hei,

Vi er så å si i identisk situasjon som dere var den gang i 2018. Hadde vært veldig nyttig om du ville dele hva dere endte opp med å gjøre og hva du/dere tenker om valget den dag i dag?

Skrevet

Jeg gikk fra ett til tre barn. Ble 100% alene med de  da de minste var 4 og eldste var 7, jobbet da 80%. Nå er de 13 og 16 jeg jobber 100% og vakter. De er livet mitt.

Anonymkode: d2823...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...