Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Ok . Lang historie kort . Jeg ble gravid med en mann for fort , og fant ut rett før fødselen at far drev med stoff. Jeg flyttet ut dagen etter , han tok over huset og jeg kjøpte nytt hus. Jeg har full foreldre rett siden jeg flyttet ut før babyen ble født. Han fikk for 1år siden samvær annenhver helg og det ble utvidet i sommer med Tor-søn og en dag den uken han ikke har helg med barnet vårt. Dette er 3 år siden , og jeg fikk ny kjæreste for snart 1 år siden , som først møtte barna i juli/august i år(som mamma sin venn). Men eksen min har trakassert meg siden det ble brudd og var voldelig da vi bodde sammen . Han kan aldri ha en samtale om vårt felles barn , uten at han ler av meg , forteller historier om meg som han liksom har hørt fra noen , kaller meg ekkel, høre osv . Han har drapstruet kjæresten min , og meg mange ganger .. Jeg har ett opptak hvor han sier han skal drepe meg , og utallige sms hvor han nedverger meg og truer. Jeg har levd mange år nå i frykt for hva han kan gjøre , men problemet er at han har hatt kjæreste hele tiden, som jeg nettopp fant ut om . Jeg mistet alt håp for en mulighet til et bra samarbeid da jeg fant ut om kjæresten (som han selv nekter for , men som han i realiteten skal kjøpe hus med og gifte seg med ), siden hatet hans mot meg forstatt er så sterkt ... For noen uker siden skulle vi i et møte med barnevernet (som jeg har kontaktet pga høyt konfliktnivå), men han ønsket ikke at jeg skulle møte opp, så han truet meg på livet...møtet ble desverre avlyst av barnevernet så jeg fikk ikke fortalt dem sannheten om hvordan barnefar behandler meg og at jeg er veldig bekymret over hvordan dette påvirker barnet vårt.. Jeg får ikke lov til å snakke med barnet når han Har samvær og mitt andre barn (med en annen far) får heller ikke lov . Det er sikkert noe jeg må respektere, men mannen er tatt for bruk og besittelse av pot og jeg har oppdaget han ruset ved flere anledninger ... Han sprer historier om at jeg hører hjemme på akutt psukriatrisk avdeling og at jeg ikke tar vare på barna mine. Vi bor på et lite sted , og fikk snakker.. Det er utrolig trist for barna mine at folk tror han.. Jeg gikk til slutt til advokat for å stanse samværet midlertidig og jeg la frem krav om at han må gå i atferdsterapi og avlegge urinprøver for at samværet skal gjenopptas. Men advokaten hans har ikke svart min på disse kravene og jeg frykter en rettsak.. Det er viktig å få frem at jeg ikke ønsker å ta fra han samværet, men jeg holder ikke lenger ut den usikkerheten jeg lever under mtp om barnet mitt er ivaretatt hos han , når han kun ønsker meg død og kun snakker stygt om meg - pluss denne rusen... Jeg legger ved noen helt vanlige sms fra han , og det er slik han kommuniserer via tlf og sms... Han finner opp grunner til å krangle og det er ikke noe som er sant. Har ca 100 til av samme sorten ... Er det sjans for at han får 50/50? Anonymkode: 76448...c69
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Hvorfor har du ikke anmeldt han for trakassering? Og hvorfor sender du barnet dit? Det er din oppgave å sørge for at barnet er trygt. Det er det ikke med den faren der Anonymkode: 7777f...b73
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Dere har vel anmeldt han regner jeg med? Har ikke det fått noen følger for han? Hva med besøksforbud? Anonymkode: 97c07...62b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Du kan ikke mene at det er for barnet ditt å være sammen med faren når han tydeligvis er er ustabil? Anonymkode: 97c07...62b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 Hva er det han mener at du har gjort mot barnet da? Han virker jo ganske irritert over noe? Anonymkode: 233f5...26d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 Ja jeg har gjort det som må gjøres . Det har ikke skjedd noe der enda. TS Anonymkode: 76448...c69
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 Han mener at jeg har ødelagt barnet ved å være meg. Han hater meg . Jeg vet helt ærlig ikke mer enn det . For han hyler og skriker om jeg forsøker å snakke rolig . Jeg dro fra han , han mente at jeg skulle blitt å hjulpet han igjennom problemene med røykingen . TS Anonymkode: 76448...c69
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #8 Skrevet 7. november 2018 Eksen min holdt og så på sånn. Det ble slutt på det når jeg fikk hemmelig nr og sa at all kontakt måtte gå gjennom min samboer. Da turte han aldri å skrive sånt igjen. Anonymkode: 3ee05...691
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #9 Skrevet 7. november 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han mener at jeg har ødelagt barnet ved å være meg. Han hater meg . Jeg vet helt ærlig ikke mer enn det . For han hyler og skriker om jeg forsøker å snakke rolig . Jeg dro fra han , han mente at jeg skulle blitt å hjulpet han igjennom problemene med røykingen . TS Anonymkode: 76448...c69 Vel da bør du ordne time hos barnevernet kanskje kjapt, om du har mistanker om at han ruser seg. Tar du vare på alt og beviser alt samt ikke svarer tilbake med samme mynt så vil nok han ikke få 50% med det første. Anonymkode: 233f5...26d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #10 Skrevet 9. november 2018 Ok . Lang historie kort . Jeg ble gravid med en mann for fort , og fant ut rett før fødselen at far drev med stoff. Jeg flyttet ut dagen etter , han tok over huset og jeg kjøpte nytt hus. Jeg har full foreldre rett siden jeg flyttet ut før babyen ble født. Han fikk for 1år siden samvær annenhver helg og det ble utvidet i sommer med Tor-søn og en dag den uken han ikke har helg med barnet vårt. Så du ble gravid, fikk automatisk full foreldrerett fordi du meldte flytting, han fikk dermed ingen omsorg eller rett til å se sitt eget barn og etter det kjempet han for å få dette. Kanskje du hadde blitt møtt med en annen holdning fra han dersom du ikke hadde bedret samværsabotasje. Hvordan hadde tonen din vært om noen hadde tatt fra deg barna dine? Anonymkode: 659ea...94d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #11 Skrevet 9. november 2018 Du, har du skrevet her inne før? Mener å kjenne igjen historien.. Anonymkode: 21612...9de
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #12 Skrevet 9. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ok . Lang historie kort . Jeg ble gravid med en mann for fort , og fant ut rett før fødselen at far drev med stoff. Jeg flyttet ut dagen etter , han tok over huset og jeg kjøpte nytt hus. Jeg har full foreldre rett siden jeg flyttet ut før babyen ble født. Han fikk for 1år siden samvær annenhver helg og det ble utvidet i sommer med Tor-søn og en dag den uken han ikke har helg med barnet vårt. Så du ble gravid, fikk automatisk full foreldrerett fordi du meldte flytting, han fikk dermed ingen omsorg eller rett til å se sitt eget barn og etter det kjempet han for å få dette. Kanskje du hadde blitt møtt med en annen holdning fra han dersom du ikke hadde bedret samværsabotasje. Hvordan hadde tonen din vært om noen hadde tatt fra deg barna dine? Anonymkode: 659ea...94d Jøsses. Du fikk åpenbart ikke med deg at hun flyttet ut fordi hun oppdaget at han ruser seg. Hun har både rett og PLIKT til å holde tilbake samvær dersom far ruser seg, ellers kan hun selv miste barnet fordi hun har sendt det på samvær til en ruset far. Og til info:Det anbefales dessuten av fagfolk at samvær det første året IKKE innebærer overnatting/for mange timer av gangen. Anonymkode: 52f5e...602
Hjertefru Skrevet 9. november 2018 #13 Skrevet 9. november 2018 Men i himmelens navn..... mannen kan da ikke være riktig bevart når han kommuniserer med sitt barns mor på det viset der? Det er jo hans egen feil at du fikk full foreldrerett, han var (er?) jo stoffmisbruker. Bør heller rette sinnet sitt mot seg seg selv han der. Hvis han ruser seg kan han selvfølgelig ikke ha barnet. Skal man dømme etter de meldingene du har vist oss, er han så ustabil psykisk at han ikke bør ha samvær på det grunnlaget heller. 50/50- omsorg... ja særlig. Nei, stå på og fortsett å dokumentere alt. Anmeld for trakassering. For en idiot. Skjønner godt at du er i en vanskelig situasjon hi. Og skjønner at du er redd. Håper du har bra støtte i den nye kjæresten din Ikke enkelt for ham heller dette. Vær sterk for deg og barna dine. 💜
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #14 Skrevet 9. november 2018 Han høres ruset ut gjennom meldingene.. Anonymkode: bfed1...2c7
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #15 Skrevet 9. november 2018 Hva har du skrevet til han i forkant av disse meldingene? Han skriver at du må slutte å være opphengt i han. Er du det ang denne kjæresten han har? Hva skriver du til han? Anonymkode: a1ebd...149
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #16 Skrevet 10. november 2018 Altså dette er ikke greit , men hvis du plager han også, som det kan virke som utifra meldingene, så må du kanskje gå litt deg selv også Anonymkode: 031e8...0a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå