Gå til innhold

Noen som vet om det går an å levere forhåndsbetalt pakke fra postnord med posten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte klær fra nettbutikk som ikke passet og måtte derfor bytte. Bestilte retur fra nettbutikken som benytter seg av postnord.

Stresset noe voldsomt i dag og løp for å rekke fristen slik at sendingen ble sendt avgårde i dag. Som regel har jo post i butikk både postnord og posten, men butikken jeg endte opp med hadde bare posten. Hun i kassen sa det ikke var noe problem, men jeg ble usikker i ettertid om jeg har tabbet meg.

Noen som vet om det går an å levere forhåndsbetalt pakke fra postnord med posten?

Anonymkode: 0cec2...da5

Fortsetter under...

Skrevet

Der høres merkelig ut. Posten har ikke fått betalt og de sender neppe pakke uten porto. Vil tro du får en regning i posten

Skrevet

Ikke noe problem. Jeg jobber selv i post i butikk, og vi får ofte inn pakker med nordpost returlapper på. Vi får scannet de inn og de blir sendt med posten fra oss. Men retur kan da evt ta litt lenger tid da de blir sortert ut fra posten og sendt til nordpost som da igjen sender de videre dit de skal. 

Anonymkode: 36841...401

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe problem. Jeg jobber selv i post i butikk, og vi får ofte inn pakker med nordpost returlapper på. Vi får scannet de inn og de blir sendt med posten fra oss. Men retur kan da evt ta litt lenger tid da de blir sortert ut fra posten og sendt til nordpost som da igjen sender de videre dit de skal. 

Anonymkode: 36841...401

Tusen tusen takk. Nå ble jeg veldig glad.

Skrevet

Jeg har aldri fått levert til posten. Svaret er alltid "vi har ikke PostNord her."

Anonymkode: 06aa7...c5d

Skrevet

Her varierer det. Noen «post i butikk» har også avtale med postnord», feks Coop og bunnpris sine steder. Mens andre har ikke. 

Anonymkode: acd4a...cc7

Annonse

Skrevet

Du har fått feil info av post i butikk. Pakke med postnord skal kun leveres til postnord om ikke må du betale ny porto. En av dere får en regning på at pakken ikke er sendt uten porto. Hvem som får denne regningen er jeg usikker på, men noen får den. Om det er deg, de som skal ha den eller postnord. 

Til dere i post i butikk som sier dette går greit, det er ikke greit og det er kun pakker med postenlogo som skal gå med posten. Dere bør ta noen kurs igjen. 

Anonymkode: cb1ba...e0b

Skrevet

Det er vel sånn at disse pakkene skal leveres på spesielle steder når det er retur, da gjerne samme sted som du hentet?

Det har ihvertfall jeg fått beskjed om, at returpakker skal leveres på samme sted som du har hentet.

Anonymkode: ca87c...505

Skrevet

Det sier jo seg selv, har du billett hos SAS kan du ikke gå på et fly fra Norwegian bare fordi gaten er nærmere....

Anonymkode: 1b463...ff6

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått feil info av post i butikk. Pakke med postnord skal kun leveres til postnord om ikke må du betale ny porto. En av dere får en regning på at pakken ikke er sendt uten porto. Hvem som får denne regningen er jeg usikker på, men noen får den. Om det er deg, de som skal ha den eller postnord. 

Til dere i post i butikk som sier dette går greit, det er ikke greit og det er kun pakker med postenlogo som skal gå med posten. Dere bør ta noen kurs igjen. 

Anonymkode: cb1ba...e0b

Det er ikke helt riktig. Noen butikker har avtale BÅDE med posten og med PostNord. Så da leverer du pakka i skranken der det gjerne er merket «post i butikk». Feks gjelder dette Coop. 

Skrevet

Det skulle tatt seg ut som det var mulig. Butikken får ikke engang lov til å levere ut PostNord pakker over disken til Posten.

Anonymkode: 95ce9...8a8

Skrevet

Takk for alle svar.

Det viser seg at dette ble et eneste stort rot. Etter mange telefoner viser det seg at pakken er sendt til Oslo og plassert i en container. Postnord vil en eller annen gang plukke opp pakker som er feilsendt med posten istedenfor en postnord filial.. Når dette skjer aner ingen av partene..

Fader og, jeg var så stresset i går - og når hun i postibutikk forsikret meg to ganger at dette var uproblematisk fungerte hjernen min såpass elendig at jeg stolte på det der og da.. 

Jeg hadde selvfølgelig ikke gått på et Norwegian fly hvis jeg skulle med SAS eller omvendt. Men jeg hadde muligens plassert kofferten min i feil skranke, hvis jeg var superstresset og ansatte i skranken sa jeg kunne plassere den der - etter at jeg hadde vist billett og sagt hvor jeg skulle - og spurt enda en gang om hun var helt sikker;-)

Hi

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar.

Det viser seg at dette ble et eneste stort rot. Etter mange telefoner viser det seg at pakken er sendt til Oslo og plassert i en container. Postnord vil en eller annen gang plukke opp pakker som er feilsendt med posten istedenfor en postnord filial.. Når dette skjer aner ingen av partene..

Fader og, jeg var så stresset i går - og når hun i postibutikk forsikret meg to ganger at dette var uproblematisk fungerte hjernen min såpass elendig at jeg stolte på det der og da.. 

Jeg hadde selvfølgelig ikke gått på et Norwegian fly hvis jeg skulle med SAS eller omvendt. Men jeg hadde muligens plassert kofferten min i feil skranke, hvis jeg var superstresset og ansatte i skranken sa jeg kunne plassere den der - etter at jeg hadde vist billett og sagt hvor jeg skulle - og spurt enda en gang om hun var helt sikker;-)

Hi

Når du leverer en pakke i retur skal den skannes inn. Og du kan få kvittering på at den er levert inn. 

På lik linje ned at du får kvittering på at bagasjen din er levert inn!

Annonse

Skrevet

Jeg jobber i post i butikk og vi tar ikke imot postnord pakker, legger noen igjen en postnord pakke (bare legger den igjen uten at noen er der for å ta den imot) så får vi tak i personen slik at hun/han må komme og hente den igjen 

Anonymkode: 5d8dd...0f0

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du leverer en pakke i retur skal den skannes inn. Og du kan få kvittering på at den er levert inn. 

På lik linje ned at du får kvittering på at bagasjen din er levert inn!

Første gang jeg har levert pakke i retur, så dette er helt nytt for meg. 

Den er scannet inn tror jeg, for den eneste skriftlige opplysningen jeg har om pakken er at den er ankommet posten/bring 06.11.2018 + klokkeslett. (Samsvarer med tidspunkt jeg leverte inn pakken)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...