GĂ„ til innhold

Sous vide.. genialt eller tull?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjort rett kan det vÊre mÞrt, saftig og nydelig. Det er frekt nÄr Fjordland misbruker begrepet og kaller ferdigmaten sous vide. Stusselig mat som er kjÞlet ned for sÄ og varmes opp igjen, er ikke sÊrlig appetittlig. 

7 minutter siden, Kontinuum skrev:

Gjort rett kan det vÊre mÞrt, saftig og nydelig. Det er frekt nÄr Fjordland misbruker begrepet og kaller ferdigmaten sous vide. Stusselig mat som er kjÞlet ned for sÄ og varmes opp igjen, er ikke sÊrlig appetittlig. 

Det er da ikke frekt! De bruker OGSÅ sous vide-metoden. Man kan bruke sous vide pĂ„ mat som skal konserveres over tid (som Fjorland) OG for tilberede mat som skal konsumeres samme dag. 

Vi er for Þvrig veldig fornÞyd med vÄr sous vide. Men man mÄ vite hva man gjÞr. 

Anonymkode: 99590...856

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krever det mye planlegging? 

Anonymkode: 1e49e...408

Nei, men noe trenger lengre tid i badet og en mĂ„ derfor starte forberedelser litt tidligere enn man kanskje er vant til. Men nĂ„r det er kommet seg oppi sĂ„ gjĂžr det seg jo selv😊 En mĂ„ vite litt hva en holder pĂ„ med, men prĂžv og feil fungerer utmerketđŸ‘ŒđŸ»đŸ˜…Â 

Anonymkode: a4c3f...2ef

Annonse

Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

Elsker maskinen min. Gjestene dÄner nÊrmest a indrefilet en min. For okse Ä snakke om ribben til jul. Men den krever en del trening og kunnskap om matlaging.

Anonymkode: 7bd3c...369

Ribbe sous vide er heeelt magiskđŸ€© Tror vi mĂ„ tjuvstarte ribbesesongen i Ă„r😁

Anonymkode: a4c3f...2ef

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke frekt! De bruker OGSÅ sous vide-metoden. Man kan bruke sous vide pĂ„ mat som skal konserveres over tid (som Fjorland) OG for tilberede mat som skal konsumeres samme dag. 

Vi er for Þvrig veldig fornÞyd med vÄr sous vide. Men man mÄ vite hva man gjÞr. 

De begynte Ä bruke begrepet sous vide om sin mat etter det ble populÊrt. Jeg ser jo at maten er vakuumpakket, men kjÞper ikke helt at det er tilberedt i de smÄ porsjonene hele veien. For det fÞrste er det veldig plasskrevende, og for det andre er det tvilsomt at grÞt, erterstuing, surkÄl og kÄlrabistappe er laget sous vide. Potetene ligger i mye vann osv. Det blir feil Ä kalle det sous vide hvis man kun varmer det opp igjen i vannbad. 

28 minutter siden, Kontinuum skrev:

De begynte Ä bruke begrepet sous vide om sin mat etter det ble populÊrt. Jeg ser jo at maten er vakuumpakket, men kjÞper ikke helt at det er tilberedt i de smÄ porsjonene hele veien. For det fÞrste er det veldig plasskrevende, og for det andre er det tvilsomt at grÞt, erterstuing, surkÄl og kÄlrabistappe er laget sous vide. Potetene ligger i mye vann osv. Det blir feil Ä kalle det sous vide hvis man kun varmer det opp igjen i vannbad. 

Du mÄ gjerne synes det, men det er feil. 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du mÄ gjerne synes det, men det er feil. 

Har aldri hevdet at det er noe annet enn min mening, sÄ tusen takk for tillatelsen til Ä si nettop det. 

6 timer siden, Kontinuum skrev:

Men i alle dager da, hvorfor uttaler du deg om noe du overhodet ikke har peiling pÄ??

Fjordland lager alt sous vide, bÄde poteter, kÄlrabistappe, grÞnnsaker osv. Maten forbehandlet i spesielle poser som tÄler koking og oppvarming, og gjÞres klar til tilberedning. Maten holder bedre pÄ vitaminer og nÊringsinnhold enn vanlig tilberedning, og har ogsÄ mindre svinn. 

Hva du tviler pÄ er ikke interessant for noen, sjekk fakta fÞr du svarer pÄ innlegg her. 

Anonymkode: 57a64...c6b

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i alle dager da, hvorfor uttaler du deg om noe du overhodet ikke har peiling pÄ??

Fjordland ï»żlager alt sous videï»ż, bĂ„de poteter, kĂ„lrabistappe, grĂžnnsaker osv. Maten forbehandlet i spesielle poser som tĂ„ler koking og oppvarming, og gjĂžres klar til tilberedning. Maten holder bedre pĂ„ vitaminer og nĂŠringsinnhold enn vanlig tilberedning, og har ogsĂ„ mindre svinn. 

Hva du tviler pÄ er ikke interessant for noen, sjekk fakta fÞr du svarer pÄ innlegg her. 

Anonymkode: 57a64...c6b

Hvorfor sĂ„ hissig? Skulle nesten tro du eide Fjordland 😂

Anonymkode: 6e7e5...0e0

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sĂ„ hissig? Skulle nesten tro du eide Fjordland 😂

Anonymkode: 6e7e5...0e0

Eller kanskje han/hun bare er drittlei av alle idioter som synes de tilfÞrer verden noe ved Ä uttale seg om noe de overhodet ikke har peiling pÄ?

Anonymkode: 6ba42...52b

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller kanskje han/hun bare er drittlei av alle idioter som synes de tilfÞrer verden noe ved Ä uttale seg om noe de overhodet ikke har peiling pÄ?

Anonymkode: 6ba42...52b

Men jeg vet at Fjorland smaker dritt og at sous vide absolutt kan vÊre veldig godt! 

53 minutter siden, Kontinuum skrev:

Men jeg vet at Fjorland smaker dritt og at sous vide absolutt kan vÊre veldig godt! 

Ah! SÄ du slenger om deg med feilinformasjon basert pÄ egne smakspreferanser? Du blir bare mer og mer troverdig her nÄ. 

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah! SÄ du slenger om deg med feilinformasjon basert pÄ egne smakspreferanser? Du blir bare mer og mer troverdig her nÄ. 

SpÞrsmÄlet var hvorvidt sous vide var genialt eller tull. Mitt poeng er st det kan vÊre begge deler. Noen ting er utmerket, andre ting er i motsatt ende av skalaen. Om jeg bommet pÄ faktaene er i grunn ikke sÄ viktig i spÞrsmÄlet om sous vide er fantastisk eller ikke. 

1 time siden, Kontinuum skrev:

SpÞrsmÄlet var hvorvidt sous vide var genialt eller tull. Mitt poeng er st det kan vÊre begge deler. Noen ting er utmerket, andre ting er i motsatt ende av skalaen. Om jeg bommet pÄ faktaene er i grunn ikke sÄ viktig i spÞrsmÄlet om sous vide er fantastisk eller ikke. 

Ja, det stemmer at det var det som var spÞrsmÄlet. SÄ da kan man jo spÞrre seg hvorfor trekker inn Fjordland og beskylder dem for Ä vÊre frekke og misbruke begreper. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...