Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Jenta på 7 har tannverk og smerter, ser hun har hull. Hun blir hysterisk og nekter å prate om det når vi nevner tannlegen. Hvordan gå fram? Bedre med privat tannlege enn den hun vanligvis går til? trenger sårt hjelp her. Anonymkode: 62c0f...f32
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Ring tannlegen! Forklar problemet og bed om råd. Det er helt sikkert ikke første gang de opplever et barn med tannlegeskrekk. Når det er sagt: Hun MÅ til tannlege. Det blir absolutt ikke bedre av å vente og det kan gi henne problemer hele livet om ikke både hullet og skrekken blir tatt tak i nå. Noen tannleger har ekstrautdanning for å behandle folk med tannlegeskrekk. Les på nettsidene deres. Om det er en offentlig eller privat tannlege er vel uviktig så lenge det er rett person som kan håndtere situasjonen på en god måte. Anonymkode: ffd64...848
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Finn en god og trygg tannlege. Ring på forhånd og gjør avtaler. Min 6åring er ikke redd tannlegen, men det er jeg. Så når han måtte borre hull nå så forklarte jeg alt som ville skje først, og han var der to ganger uten at de gjorde annet en å titte -han fikk si stopp, og da stoppet vi uten spørsmål. så ble det «premedisinering», blandet ut i saft. Det er muskelavslappende og beroligende. -Men de må jo ta det hos tannlegen, og jo roligere og trygge de er når det begynner å virke jo bedre virker det. Så det beste er om hun blir litt bedre av skrekken først. Anonymkode: 0b300...baa
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 du er den voksene her så du bestemmer Anonymkode: eea75...f4b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 Mitt eldste barn ble redd for tannlegen etter et besøk hos en tannlege som Aldr i burde behandlet barn. Hun må nå få dormicum hvis hun har et hull. Ikke fordi hun er hysterisk og vanskelig men fordi hun får angstanfall av å sitte i stolen. Hør med tannlegen om dette kan være aktuelt for dere. Anonymkode: c8b47...b85
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 Hvordan får dere til at barna får hull i tennene? Har 4 barn, 3 av de er voksne nå og ingen har noengang hatt hull i tennene. Og vet at noen har emaljeproblemer, men det er utrolig sjeldent. Anonymkode: 60a73...b7f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan får dere til at barna får hull i tennene? Har 4 barn, 3 av de er voksne nå og ingen har noengang hatt hull i tennene. Og vet at noen har emaljeproblemer, men det er utrolig sjeldent. Anonymkode: 60a73...b7f Så sjeldent er det nå ikke. Men uansett har folk forskjellig sammensetning av spyttet osv. Dermed blir det enklere for noen enn for andre å få hull. Faren min har aldri hatt hull i sitt liv, tror jeg. Ene søsteren min er likedan. Vi andre må jobbe mye mer for å holde tennene i stand, så vi har nok arvet noe fra min mor som har det likedan. Ingen av oss slurver eller drikker brus i hverdagen osv. Anonymkode: ffd64...848
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #8 Skrevet 4. november 2018 Er det hull i melketann eller voksentann? Anonymkode: e54c9...afd
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan får dere til at barna får hull i tennene? Har 4 barn, 3 av de er voksne nå og ingen har noengang hatt hull i tennene. Og vet at noen har emaljeproblemer, men det er utrolig sjeldent. Anonymkode: 60a73...b7f Utrolig sjeldent er det ikke, det har vært fremme i media flere ganger i høst faktisk Jeg har også fire barn, tre av dem har aldri hatt hull i tennene, mens fjerde har en slik emajeskade... To seksårsjeksler og en fortann er rammet. https://www.tv2.no/a/10149510/ Anonymkode: dfe2a...50b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #10 Skrevet 4. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan får dere til at barna får hull i tennene? Har 4 barn, 3 av de er voksne nå og ingen har noengang hatt hull i tennene. Og vet at noen har emaljeproblemer, men det er utrolig sjeldent. Anonymkode: 60a73...b7f 1 av 3 barn her har emaljesvikt på 7 tenner. Hun er 9 og har heldigvis ikke hatt hull enda. Hun er hos tannlegen hver 6. Mnd og pensler med fluor, og vi må være ekstra nøye med renhold og bruk av fluor, i tillegg til å være påpasselig med sukker og syre. Anonymkode: 3c7fe...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå