Gå til innhold

Normalt at én foresatt får viktige brev angående barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev om skolestart, rettet mot og adressert til min mann. Ikke meg. Ikke "barnets navn" sine foresatte. 

Er det vanlig i kommuner at de sender viktige brev til én av foreldrene? 

De fleste brev har det stått navn og til foresatte på, eller til meg (da barnet var 3 år fant vi ut at sykehuset tille hadde registrert faren som far så ikke rart det ble sendt ting til meg fra 0-3 år). 

Anonymkode: 8bbef...670

Skrevet

Bor dere sammen? 

Her blir brev til barna sendt til foreldrene med den samme folkeaddreserte adressen som barnet. 

Anonymkode: b86c6...b4b

Skrevet

Hvis foreldrene har samme bostedsadresse, så kan det være forklaringen. Men prinsipielt skal offentlig post sendes til Foresatte for (barnets navn). Hvis foreldrene ikke bor sammen, men har delt foreldreansvar, skal likelydende brev sendes begge, og det skal stå i brevet at det er sendt til begge. 

Skrevet

Her sendes det ut til den foreldren som står oppført først. Skal begge ha papirene, må det gies beskjed. Min ex har ikke gitt beskjed, så han har ikke fått noe. Han har sikkert ikke riktig add heller, kan aldri tenke meg han har gitt beskjed om flytting til skolen. Første spm han spurte unegne om var når eldste fikk sine første karakterer på ungdomskolen, før det og igrunn alt uten om karakterer bryr han seg ikke om. 

Anonymkode: 9762a...7c4

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor dere sammen? 

Her blir brev til barna sendt til foreldrene med den samme folkeaddreserte adressen som barnet. 

Vi bor sammen ja, og er gift og har et annet barn sammen også.. jeg mottar barnetrygd for begge. Og JEG betaler bhg :)

Skrevet
39 minutter siden, Petra Prøvedukke skrev:

Hvis foreldrene har samme bostedsadresse, så kan det være forklaringen. Men prinsipielt skal offentlig post sendes til Foresatte for (barnets navn). Hvis foreldrene ikke bor sammen, men har delt foreldreansvar, skal likelydende brev sendes begge, og det skal stå i brevet at det er sendt til begge. 

Vi har det ja. Og bor sammen og er gift. Stusset litt på at det ikke stod til foresatte for..

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her sendes det ut til den foreldren som står oppført først. Skal begge ha papirene, må det gies beskjed. Min ex har ikke gitt beskjed, så han har ikke fått noe. Han har sikkert ikke riktig add heller, kan aldri tenke meg han har gitt beskjed om flytting til skolen. Første spm han spurte unegne om var når eldste fikk sine første karakterer på ungdomskolen, før det og igrunn alt uten om karakterer bryr han seg ikke om. 

Anonymkode: 9762a...7c4

Hvordan vet man hvem som står oppført først? Først i forhold til hva da? Jeg er registrert som mor siden 2013, han som far siden 2016.. 

Skrevet

Men spiller det noen rolle når dere faktisk bor sammen?? Hadde det vært bedre om alle brev kom kun til deg? 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men spiller det noen rolle når dere faktisk bor sammen?? Hadde det vært bedre om alle brev kom kun til deg? 

Ja, det spiller noen rolle dersom det betyr at noe er registrert feil.

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det spiller noen rolle dersom det betyr at noe er registrert feil.

OK. Men hadde du ment at noe var feil og lagd et styr ut av det hvis alle brevene var stilt til deg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...