Gå til innhold

Hvor har dere kjøpt rimelig Halloweengodteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er liksom alltid argumentet som blir kastet etter folk som gjennomskuer hva Halloween egentlig er - en gigantisk importert kjøpefest.

Jeg smiler og er entusiastisk på min datters vegne. Pønter og gir ut godteri.. men jeg misliker det sterkt.. har ikke noe med å være kjerring eller ikke klare å være barnslig. Det er bare det at heg er drittlei av kjøpepress.. 

Anonymkode: 3927f...510

Sammenlignet med jula er vel dette knapt en kjøpefest. Her har vi samlet pynt over flere år (kanskje brukt 200,- per år) og lager egne kostymer. Godteriet er vel som smuler å regne sammenlignet med fråtsingen rundt jul.

Kjøpefest er jo langt verre på Valetine, mors- og farsdag! Til Halloween trenger du ikke kjør noe.

Halloween her er små unger, fest og moro og litt godteri😊🎃

Anonymkode: 75a18...111

Skrevet
10 timer siden, Himmel og hav skrev:

Jeg deler ut mange pakker med mikropopcorn. 10 kroner for en pakke med 3, så det blir 3,33 for hver. Stort billigere blir det ikke, og vi får rett som det er beskjed om at vi er "det kuleste huset" siden vi har popcorn. Ellers så er pakkene med Maoam rimelige, for om du pakker opp småpakkene, så er det fem karameller inni hver. Her er ungene for store til å gå for lengst, men jeg gleder meg over små hekser og troll som kommer på døra. Søtest i fjor var en treåring som fikk være med storesøster mens mamma og pappa sto i bakgrunnen. Hun var litt sjenert, men da hun fikk se skåla med godteri, så lyste hun opp og ropte "Mamma, kom! Det æl dotteli hæl!" Jeg smilte av henne hele kvelden. 

Micropop er jo en kjempefin idé. Det blir det neste år!

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Passer like godt om julefeiring i disse dager....

Anonymkode: fd047...89b

Jepp...

Men det er jo hva folk gjør det til selv. Tråder om pakkekalender begynte i august en gang. Hele jula har blitt en stor og kvalmende kjøpefest!🤬 

Kjøper fint lite til Halloween. Har laget kostymer med ungene av gamle klær, bruker Halloweenpynt vi har hatt i årevis (kjøper ting som varer!) og som ungene har lagd. Snop kjøpte jeg en eller annen plass de hadde tilbud. 3 innpakkede sjokolader/diverse til 20kr. Og når ungene kommer hjem er det kos med film og snop. Ja! På en onsdag😱😝 

Har kjøpt smågodt og pakket det inn i små servietter før. Kjempepopulært. Her er det ingen restriksjoner på smågodt, de fleste gir det ut. Problemet er at det blit klissete etter en liten stund i bøtta når det regner😬

Anonymkode: 11066...411

Skrevet

Kjøpte 3 poser for tilsammen 100 kroner på Obs. En pose Dumle, en pose Dumle-sticks, en pose med små Smarties-esker. Kommer ikke så mange hit, så det holder helt greit. 

Sier som en annen: If you can't beat them, join them! Pynten gjemmes fra år til år. 

Anonymkode: 32fca...430

Skrevet

Kjøpt masse godteri på Europris, synes det er kjempekoselig 🙂. Halloween er kommet for å bli, å det er stas for barna 🙂. Jeg var ute å gikk knask eller knep når jeg gikk i 6 klasse, det er faktisk 18 år siden 👻😉😂

Anonymkode: 6b222...f0a

Skrevet

Det man ikke kan unngå, må man gjøre det beste ut av. Ny generasjon, nye tradisjoner. Best av alt, barna elsker det. Og jeg synes mange her tenker for snevert. Det er de selv som gjør det til en kjøpefest. Hva er julen da liksom? Her hvor jeg bor så feirer vi sammen, noen kommer med godteri, andre har med kake, noen står for maten, og kostymer byttes, lånes, arves, kjøpes brukt osv. 

Anonymkode: e06b0...dc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...