Gå til innhold

Hvor har dere kjøpt rimelig Halloweengodteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo KJEMPEDYRT å dele ut :O 

Anonymkode: e86fe...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svinesund :)

Anonymkode: d19d5...6a5

Skrevet

25 kroner posen på Nille. 5 poser fyller en stor skål.

Jeg er så irritert på denne galskapen. Men sender ikke datteren min rundt på dørene uten å gi noe tilbake. 

Anonymkode: 3927f...510

Skrevet

Kjøpte en del da jeg var i Tyskland her om dagen. 

Anonymkode: 1fe79...4ba

Skrevet

Ønsker en slutt på denne galskapen. Hører ikke hjemme her. Skal tilby barna mine kr 100 hver for ikke å gå "Halloween". Sparer meg for enormt med bry, og penger. Slukker huset og dritet i hele Halloween.

Anonymkode: af7e4...60b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ønsker en slutt på denne galskapen. Hører ikke hjemme her. Skal tilby barna mine kr 100 hver for ikke å gå "Halloween". Sparer meg for enormt med bry, og penger. Slukker huset og dritet i hele Halloween.

På min datters skole har Halloween så og si kommet inn på timeplanen.. Det er mye sosialt lagt til denne dagen, med klassefester osv. Så jeg føler bare at jeg må gi etter.

Godteri i løsvekt kan man jo ikke gi ut.. det hadde jo vært en billigere løsning.. Dette spekuleres det i, og prisen på innpakket godteri er insane. Når vi kan forvente oss 50+ barn på døren, og det koster 20 kroner for en pakke med 5 kjærligheter.. da sier det seg selv at det ikke er ok..

Og barna blir målt - enten vi vil eller ikke - på om de kommer fra den kjipe familien som ikke gir godteri på Halloween, eller om de gir så det renner ut av bøttene til barna. Helt feil fokus.. men med et barn som ikke rager høyest på den sosiale rangstigen, så tar jeg ikke den kampen.. 

Skrevet

Jeg kjøper sånne små poser på Europris. 10 stk for 30 kr. Ellers får man jo mange Fox eller twist i en pose. 

Anonymkode: 208fb...8ba

Skrevet

Sverige!

Anonymkode: ec3dc...4cb

Skrevet

Man kan få billig innpakket på Europris.

Barna mine er superentusiastiske for Halloween. Det har smittet over på meg. Så i stedet for å være sur grinete kjerring, så kaster jeg meg ut i det. Dekorasjoner er kjøpt og laget og det er alltid stor stemning når de henges opp hvert år. Jeg kler meg ut og tar i mot barn i fullt kostyme. Livet blir morsomt om man er litt barnslig.

Anonymkode: 75a18...111

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine er superentusiastiske for Halloween. Det har smittet over på meg. Så i stedet for å være sur grinete kjerring, så kaster jeg meg ut i det. Dekorasjoner er kjøpt og laget og det er alltid stor stemning når de henges opp hvert år. Jeg kler meg ut og tar i mot barn i fullt kostyme. Livet blir morsomt om man er litt barnslig.

Det er liksom alltid argumentet som blir kastet etter folk som gjennomskuer hva Halloween egentlig er - en gigantisk importert kjøpefest.

Jeg smiler og er entusiastisk på min datters vegne. Pønter og gir ut godteri.. men jeg misliker det sterkt.. har ikke noe med å være kjerring eller ikke klare å være barnslig. Det er bare det at heg er drittlei av kjøpepress.. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er liksom alltid argumentet som blir kastet etter folk som gjennomskuer hva Halloween egentlig er - en gigantisk importert kjøpefest.

Jeg smiler og er entusiastisk på min datters vegne. Pønter og gir ut godteri.. men jeg misliker det sterkt.. har ikke noe med å være kjerring eller ikke klare å være barnslig. Det er bare det at heg er drittlei av kjøpepress.. 

Skrevet

Jeg deler ut mange pakker med mikropopcorn. 10 kroner for en pakke med 3, så det blir 3,33 for hver. Stort billigere blir det ikke, og vi får rett som det er beskjed om at vi er "det kuleste huset" siden vi har popcorn. Ellers så er pakkene med Maoam rimelige, for om du pakker opp småpakkene, så er det fem karameller inni hver. Her er ungene for store til å gå for lengst, men jeg gleder meg over små hekser og troll som kommer på døra. Søtest i fjor var en treåring som fikk være med storesøster mens mamma og pappa sto i bakgrunnen. Hun var litt sjenert, men da hun fikk se skåla med godteri, så lyste hun opp og ropte "Mamma, kom! Det æl dotteli hæl!" Jeg smilte av henne hele kvelden. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi feirer det som feires kan! Det er viktig å ha det gøy!

Her i nærområdet er det laget byttesider på Facebook. Byttes alt mulig og vi fikk halloweenkostymer for en pose kaffe! Vi deler også ut micropop! Billig og unger synes det er gøy! 

Alle tradisjoner begynte en gang. Skal man tenke kjøpepress så bør man iallefall slutte med pakkekalender før jul. Dette var ikke vanlig tradisjon når foreldrene vår var små og mange var misfornøyde over presset på å måtte lage denne. Nå er det plutselig tradisjon og ingen gnåler om kjøpepress, det er bare såååå koselig å lage 24+24+24....osv julegaver FØR jul som enten koster eller som blir kastet etter kort tid.

la barna kose seg med Halloween, de går glipp av mye sosialt både før og etter dersom de ikke går bli med.

Anonymkode: 973f7...d46

Skrevet

Kjøpte en del da jeg var i Tyskland her om dagen. 

Anonymkode: 1fe79...4ba

Heldige barn 🤩🤗 

Anonymkode: a8c67...49a

Skrevet

Ego! Slik var mamma også for mine nye søsken. Ræva mor. 

Anonymkode: a8c67...49a

Skrevet

Kjøpe, evt bestille fra Sverige. Ellers syntes jeg micropop er en glimrende ide. Den billigste koster vel 10 kr for 3 i pakken.

Vi rakk ikke Sverige i år. Kjøpte maoam. Da får de en sånn liten pakke hver.

Anonymkode: 92812...4e0

Skrevet

Har kjøpt på europris. 

Anonymkode: c4aaa...36e

Skrevet

Jeg kjøpte da jeg var i Sverige i høstferien, men det er rimelig snop alle steder i dag, sjekk matbutikken, Nille eller Europris.

Ellers fikk vel micropopkornet til Rema best i test, koster ikke stort for en pakke. Du kan la ungene få en pakke hver, eller du kan poppe det og fortele i små poser (koster 5 kg for en rull med 2 liters poser på europris).

Jeg skjønner ikke helt argumentet med at det er en gigantisk kjøpefest, man kjøper da bare det man selv vil. Det er etterspørselen som bestemmer hva butikkene tar inn altså, og i mange år har etterspørselen økt og økt, så da økes inneholdet i butikkene også.

Jeg har kjøpt minimalt. Ene datteren her og venninna skal være tohodet troll, de kler seg godt under også går de inn i en stor ullgenser hvor begge hodene stiller opp. Litt sot i ansiktet og tuppert hår, og de er tohodet troll.

Anonymkode: 515fa...192

Skrevet

Barna mine elsker halloween, det er en av de beste dagene i året. Vi bor i et gamlisstrøk, så jeg tror det er 3-4 år siden noen små skumlinger kom på døra. Men jeg tenner lykter og har godteri hvert år. Kjøper på Nille eller Europris (kjøper ofte små snickers, mars, bounty...29,- for 10 stk. Pluss noen kjærlighet på pinne). 

Anonymkode: c7319...915

Skrevet

Har kjøpt godteri på Nille. To pakker med noe Halloween-godterigreier (individuelt innpakket) til 25,- stykket. Kommer ikke så mange her hos oss, så det skal holde lenge. Hos oss kommer det flere på nyttårsaften, og da pleier jeg kjøpe Dumle-kjærligheter. Kjøper da fire-fem pakker.

Skrevet

If you can’t beat them - join them. 

Nille og Europris har masse billig. 

Anonymkode: dabdf...a2a

Skrevet

Kjøpte på Barnas Båt, Stena Line i høstferien. 

Anonymkode: 2b366...fc4

Skrevet

Av alle importerte tradisjoner, er dette den beste, synes jeg. Store og små trenger en fest i høstmørket. Det er gøy med utkledning. Og kjøpepress? Det er jo ingenting, sammenliknet med f.eks. jul? Vi har fikset et par billige kostymer, kjøpt brukt. Teatersminke har vi fra før. Og noen poser med godteri er da ikke SÅ dyrt. Synes det er helt ok at de som ikke vil feire Halloween slår av utelys etc. Men for oss som har barn selv som går rundt til andre, synes jeg det er en selvfølge å stille opp.

Anonymkode: 8cd9e...dc7

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Halloween egentlig er - en gigantisk importert kjøpefest.

Passer like godt om julefeiring i disse dager....

Anonymkode: fd047...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...