Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg er på slankern og elsker å lage meg en diger posjon tacosalat (fordi det er lavt innhold av kalorier!). Men karbonadedeigen kan jeg kun spise et vist antall gram av. Jeg kunne tenkt meg å steke en karbonadedeig med tacokrydder, fryse den ned i porsjoner og spise ut over uka. Går det an eller blir den dårlig? Hva må jeg tenke på med nedfrysing/opptining? Kan jeg fryse i plastposer eller små plastbeger? Anonymkode: b212b...6e9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Det går fint, men kjøttet mister nok litt smak når det fryses ned. Anonymkode: 256c1...1d2
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg fryser tacokarbonadedeig hele tiden, og det går helt supert! Jeg merker ingen forskjell 😉
MTF Skrevet 29. oktober 2018 #4 Skrevet 29. oktober 2018 Det er ikke noe problem, nei :-) Det enkleste er nok å fryse ned den mengden du skal ha i plastbeger/poser og ta opp etter hvert som du trenger det.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #5 Skrevet 29. oktober 2018 Ingen problem. Vi fryser alltid ned det som er til overs av kjøttdeig etter tacomiddag. Vi bruker det som pizzatopping, i tomatsaus, i diverse middager i ildfast form, som fyll i omelett og på toast. Vi fryser det i fryseposer. «Klapper» det helt flatt inni posen, så er det enkelt å «brekke» av en passelig størrelse til det man skal lage. Det tiner også mye raskere når det er flatt enn når det ligger i en «klump». Anonymkode: 78f19...0bc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #6 Skrevet 29. oktober 2018 Selvfølgelig går det helt fint. Anonymkode: 9b17b...e16
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #7 Skrevet 29. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er på slankern og elsker å lage meg en diger posjon tacosalat (fordi det er lavt innhold av kalorier!). Men karbonadedeigen kan jeg kun spise et vist antall gram av. Jeg kunne tenkt meg å steke en karbonadedeig med tacokrydder, fryse den ned i porsjoner og spise ut over uka. Går det an eller blir den dårlig? Hva må jeg tenke på med nedfrysing/opptining? Kan jeg fryse i plastposer eller små plastbeger? Anonymkode: b212b...6e9 Hvorfor i all verden tenker du at kjøttet kan bli dårlig i fryseren i løpet av ei uke? Anonymkode: a3a20...7db
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #8 Skrevet 29. oktober 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er på slankern og elsker å lage meg en diger posjon tacosalat (fordi det er lavt innhold av kalorier!). Men karbonadedeigen kan jeg kun spise et vist antall gram av. Jeg kunne tenkt meg å steke en karbonadedeig med tacokrydder, fryse den ned i porsjoner og spise ut over uka. Går det an eller blir den dårlig? Hva må jeg tenke på med nedfrysing/opptining? Kan jeg fryse i plastposer eller små plastbeger? Anonymkode: b212b...6e9 det går helt fint. men det kan og stå ferdigstekt i kjølepskapet noen dager uten problem Anonymkode: f3de8...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå