Gå til innhold

Kan man fryse ned stekt karbonadedeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på slankern og elsker å lage meg en diger posjon tacosalat (fordi det er lavt innhold av kalorier!). Men karbonadedeigen kan jeg kun spise et vist antall gram av. 

Jeg kunne tenkt meg å steke en karbonadedeig med tacokrydder, fryse den ned i porsjoner og spise ut over uka. Går det an eller blir den dårlig? 

Hva må jeg tenke på med nedfrysing/opptining? Kan jeg fryse i plastposer eller små plastbeger? 

Anonymkode: b212b...6e9

Fortsetter under...

Skrevet

Det går fint, men kjøttet mister nok litt smak når det fryses ned. 

Anonymkode: 256c1...1d2

Skrevet

Jeg fryser tacokarbonadedeig hele tiden, og det går helt supert! Jeg merker ingen forskjell 😉 

Skrevet

Det er ikke noe problem, nei :-) Det enkleste er nok å fryse ned den mengden du skal ha i plastbeger/poser og ta opp etter hvert som du trenger det.

Skrevet

Ingen problem. Vi fryser alltid ned det som er til overs av kjøttdeig etter tacomiddag. Vi bruker det som pizzatopping, i tomatsaus, i diverse middager i ildfast form, som fyll i omelett og på toast. 

Vi fryser det i fryseposer. «Klapper» det helt flatt inni posen, så er det enkelt å «brekke» av en passelig størrelse til det man skal lage. Det tiner også mye raskere når det er flatt enn når det ligger i en «klump». 

Anonymkode: 78f19...0bc

Skrevet

Selvfølgelig går det helt fint.

Anonymkode: 9b17b...e16

Annonse

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er på slankern og elsker å lage meg en diger posjon tacosalat (fordi det er lavt innhold av kalorier!). Men karbonadedeigen kan jeg kun spise et vist antall gram av. 

Jeg kunne tenkt meg å steke en karbonadedeig med tacokrydder, fryse den ned i porsjoner og spise ut over uka. Går det an eller blir den dårlig? 

Hva må jeg tenke på med nedfrysing/opptining? Kan jeg fryse i plastposer eller små plastbeger? 

Hvorfor i all verden tenker du at kjøttet kan bli dårlig i fryseren i løpet av ei uke?

Anonymkode: a3a20...7db

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

det går helt fint. men det kan og stå ferdigstekt i kjølepskapet noen dager uten problem

Anonymkode: f3de8...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...