Gå til innhold

Hva ville du tatt med deg til utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal utenlands en periode, hva ville du tatt med deg fra Norge av matvarer som de ikke har i utlandet og som man vil savne? 

Har skrevet opp vaniljesukker, bakepulver, makrell i tomat, kaviar, tørrgjær og brunost. 

Takk for tips. 

Anonymkode: 365fa...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaniljesukker, bakepulver og tørrgjær får man vel kjøpt de fleste steder, så de trenger du ikke bruke plass i kofferten på.

Personlig savner jeg ofte diverse sjokolader jeg liker, lomper, og enkelte bakevarer.

Skrevet

Hadde alltid med meg noen posesauser da jeg bodde i utlandet. Samt brunost, sjokolade. 

Gjær, bakepulver og vaniljesukker har de i de fleste land. Mange har jo mel med gjær i. 

Hvis det er norsk misjonskirke i nærheten har de også mye norsk mat 

Skrevet

Hvis jeg skulle vært borte veldig lenge, så hadde jeg tatt med noen tuber kaviar og en gudbrandsdaldost. Ellers så synes jeg det er spennende med mat de har i andre land og elsker å gå i matbutikken når vi er på ferie😄 Finner alltid mye godt og spennende som vi ikke har her hjemme og som jeg savner etter ferien. 

Anonymkode: 480d7...735

Skrevet

Grønnsåpe, melkesjokolade

Anonymkode: 7ea73...63e

Skrevet

Kaviar, knekkebrød (hvis utenfor Europa), grovbrødblanding, laban seigmenn

Anonymkode: 4061e...a14

Skrevet

Koser meg med nye smaker og savner aldri noen matvarer når jeg er utenlands jeg, men kanskje jeg hadde gjort det ved lengre opphold? Aldri vært borte mer enn 8 uker og på den tiden klarer jeg meg greit uten brunost og makrell i tomat. Eneste er at jeg kan få lyst på salt lakris noen ganger, det har de ikke i landene sydover i europa.

Anonymkode: 12a03...bff

Skrevet
4 timer siden, holahopp skrev:

Hadde alltid med meg noen posesauser da jeg bodde i utlandet. Samt brunost, sjokolade. 

Gjær, bakepulver og vaniljesukker har de i de fleste land. Mange har jo mel med gjær i. 

Hvis det er norsk misjonskirke i nærheten har de også mye norsk mat 

Mente jo selvfølgelig sjømannskirka 

Skrevet

Zalo. Vanskelig å finne uke god såpe i utlandet.

Anonymkode: ddb61...7c8

Skrevet

Vaskemiddel. 😅

Når jeg var i Spania og skulle vaske klær, fikk jeg ikke tak i parfymefritt vaskemiddel. De som jobbet i butikkene snakket dårlig engelsk og når jeg forklarte hva jeg skulle ha, viste de meg hyllen med vaskemidler, uten videre hjelp. Jeg spurte en bekjent som hadde tilbragt mye tid i Spania og hun sa at Spania ligger etter Norge på dette området. 

Anonymkode: bec24...76b

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Anonymkode: 365fa...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...