Gå til innhold

En psykopat i familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigerbror som er gift med min søster som jeg er redd er psykopat. Han har et enormt oppmerksomhetsbehov, alltid seg selv i sentrum. Han er ikke redd for å le høylytt av min søster for å dumme henne ut, alt i fra små bagateller til litt større ting. I en periode fikk hun ikke lov til å kjøpe seg selv klær, men arvet litt fra meg eller kjøpte på fb. Til seg selv kjøper han kun dyre merkeklær. Han reiser en del i jobben, og jeg vet han tjener godt. Min søster er hjelpepleier og tjener betraktelig mindre. Allikevel insisterer han på at hun skal betale hele huslånet og gjerne maten. Han skal betale resten i følge han selv  (men bursdagsgaver og klær til barna betaler min søster også). Dvs at min søster går rundt og er konstant blakk. Mens svigerbror mesker seg ute på jobbreise med sushi og annen restaurantmat, og fine klær.

Jeg vet han ikke liker meg. Jeg var for en stund siden i en diskusjon ned han. Dette resulterte i at han var sur og kverulerende, gikk opp i vår annen etasje på toalettet som han sa. Da han kom ned virket han litt blidere, og jeg trodde vi ordnet opp der og da. Da han og min søster dro, ser jeg at vår ene sofapute i loftstua er klippet opp på siden! Jeg er ganske sikker på at dette er hans verk. Han har også ødelagt en vegg hos oss en annen anledning (lagde hull i den). Men jeg kan ikke konfrontere han, da blir det er helvete! 

Han er for andre sjarmerende, morsom og kjekk mann. Men jeg som dessverre er i familien hans ser andre sider.... Han utnytter så og si alle! Også mine foreldre! Han er så god for å snakke for seg og lurer de fleste trill rundt. Alltid i hans favør. 

Jeg har snakket med min søster om dette, at hun ikke kan finne seg i alt han gjør og sier. Men hun sier at forholdet går jo opp og ned, og de har det bra sammen også. 

Vet ikke helt hva heg vil med innlegget. Men er bekymret for min søster. I tillegg kvier jeg meg å ha han på besøk. Dårlig stemning (mellom meg og han) og jeg er redd han skal ødelegge noe!! 😳

Anonymkode: bc226...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har de klassiske tegna ja..... det er ikke så mye du får gjort med saken. Bare vær der for søsteren din den dagen hun kanskje selv også ser det og vil gå...

Anonymkode: 5c18f...cb2

Skrevet

Klippet opp sofapute? Virkelig? 

Stygt å le, men det var så barnslig oppførsel at det nesten blir komisk....

Hvis det du sier stemmer, har han trekk ved personligheten som tilsier en alvorlig forstyrrelse ja. Hvis de ordner økonomien slik du sier er det økonomisk mishandling. Men stusser når du sier hun ikke får lov til å kjøpe seg klær. Det er vel heller det at hun ikke har noe igjen til å kjøpe noe til seg selv for...

Bare ett råd; ikke konfronter ham. Vær klar over at han da mest sannsynlig tar det ut på din søster når de blir alene. 

Skrevet

Det er ikke så mye du får gjort, annet enn å være der for din søster. Du kan være ærlig med henne og si at du ikke liker mannen hennes noe særlig fordi han er såpass utstabil og du ikke vet hvor du har han, men at du skal behandle han skikkelig fordi han er mannen hennes. Da vet hun hvor hun har deg ihvertfall.

Si til din søster (uten å nevne mannen) at du alltid vil være der for henne, at hun kan ringe når som helst og at hun ikke må glemme det.

Så er du der den dagen hun selv velger å gå, mer får du ikke gjort.

Anonymkode: 97d70...043

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...