Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #1 Skrevet 27. oktober 2018 Hei. Skal lage en forskningsbeskrivelse for en tenkt studie. Jeg må velge et tema. ( helst et enkelt som det er lett å forske på) - Forskningsspørmål - deretter hypotese Står helt fast, noen som har et forslag? Skal forklare videre metode, utvalg og etiske betraktninger osv, så det er anbefalt å velge noe enkelt. Håper på svar, takk❤️ Anonymkode: 8d393...26b
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #2 Skrevet 27. oktober 2018 Hvilken sjanger? Helse? Anonymkode: 141c7...3c5
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #4 Skrevet 27. oktober 2018 Som psykolog blir jeg litt betenkt når du står fast ved HELE oppgaven...og at dib er stedet du henvender deg for hjelp. Tror du har spurt om hjelp til oppgave før også? Hva har du tenkt selv? Hva med å snakke med medstudenter? Anonymkode: d34af...4e6
sug lut Skrevet 27. oktober 2018 #5 Skrevet 27. oktober 2018 Hm. Hva tenker du selv, rundt oppgavetypen og hele faget? Har du ikke lært noe som helst som setter deg det minste på sporet?
Fru Hormonell Skrevet 27. oktober 2018 #6 Skrevet 27. oktober 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som psykolog blir jeg litt betenkt når du står fast ved HELE oppgaven...og at dib er stedet du henvender deg for hjelp. Tror du har spurt om hjelp til oppgave før også? Hva har du tenkt selv? Hva med å snakke med medstudenter? Anonymkode: d34af...4e6 Hei. Har ikke spurt her inne før? Står ikke fast ved hele oppgaven, sliter bare med å finne tema for studiet. Det vil si, skal bare lage en skisse for en tenkt forskning. Har snakket med medstudenter, og flere synes det er vanskelig. Er på første året.
Fru Hormonell Skrevet 27. oktober 2018 #7 Skrevet 27. oktober 2018 Beklager at jeg spør, og ja jeg har stilt et spørsmål før her. Hadde helt glemt det. Det er vel lov til å spørre om råd?☺️
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #8 Skrevet 27. oktober 2018 13 minutter siden, sug lut skrev: Hm. Hva tenker du selv, rundt oppgavetypen og hele faget? Har du ikke lært noe som helst som setter deg det minste på sporet? Hei. Dette er første året. Skal lage en skisse for en tenkt studie. Synes det er vanskelig å lande på et tema. Anonymkode: 8d393...26b
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #9 Skrevet 27. oktober 2018 Her skal du få et gratis tema av meg, selv om du egentlig virkelig burde tenke det ut selv: tema: barseldepresjon. Problemstilling: hvor mange kvinner lider av barseldepresjon og hvilke konsekvenser kan det få for spedbarnet? Hypotesetesting er mest aktuelt i utprøving av intervensjoner. For eks: tema: ny intervensjon i barselomsorgen. Problemstilling. Kan den nye intervensjonen redusere stress og depresjon hos barselmødre? hypotese: intervensjonsgruppen har færre stress og depresjonssymptomer enn kontrollgruppen Anonymkode: 21e4b...fb8
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #10 Skrevet 27. oktober 2018 3 timer siden, Fru Hormonell skrev: Psykologi☺️ Psykologi er et enormt stort fagfelt. Med en så kort beskrivelse får jeg nesten inntrykk av at du er VGS elev. Dersom du tar høyere studier. Hva har du vært gjennom til nå? Barne- og utviklingspsykologi? Kognitiv psykologi? Sosialpsykologi? Personlighetspsykologi? Arbeidspsykologi? Helsepsykologi? Psykopatologi? Anonymkode: 50f2e...be8
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #11 Skrevet 27. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei. Dette er første året. Skal lage en skisse for en tenkt studie. Synes det er vanskelig å lande på et tema. Anonymkode: 8d393...26b Det bør vel være innenfor første års pensum? Det utelukker en god del. Anonymkode: 50f2e...be8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå