Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #1 Skrevet 27. oktober 2018 Har en sjømannstrøst som jeg ikke husker når jeg fikk, men har hatt den i mange år. Den var litt trist i fjor, så jeg potta den om og det har kommet nye blader og det har også begynt å vokse opp to ved siden av de opprinnelige stammene. Det som er problemet er at den henger enda, strutter ikke utover som den gjorde de første årene. Bladene blir også fort gule selv om den ikke får for mye vann. Det jeg er dårlig på er næring, men det har jeg alltid vært og den har trivdes godt, utenom de siste to årene... Noen som har tips til hva jeg kan prøve? Eller er det på tide med en ny? Anonymkode: 6cacc...6d7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #2 Skrevet 27. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har en sjømannstrøst som jeg ikke husker når jeg fikk, men har hatt den i mange år. Den var litt trist i fjor, så jeg potta den om og det har kommet nye blader og det har også begynt å vokse opp to ved siden av de opprinnelige stammene. Det som er problemet er at den henger enda, strutter ikke utover som den gjorde de første årene. Bladene blir også fort gule selv om den ikke får for mye vann. Det jeg er dårlig på er næring, men det har jeg alltid vært og den har trivdes godt, utenom de siste to årene... Noen som har tips til hva jeg kan prøve? Eller er det på tide med en ny? Anonymkode: 6cacc...6d7 Hadde ikke giddet å dille med en halvdød plante, men ompotting, evnt toppdressing eller litt plantenæring kan hjelpe. Anonymkode: 00909...72a
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #3 Skrevet 27. oktober 2018 Nei, det er det jeg også vurderer, hvor mye jeg skal gidde å styre, føler jeg har gjort nok 😊. Hva mener du med toppdressing? Tenkte å gi den næring nå å se om det hjelper... Ellers blir den byttet ut. Hi Anonymkode: 6cacc...6d7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #4 Skrevet 27. oktober 2018 Det betyr å bytte ut noe av jorden med ny jord 🙂 Praktisk om planten er stor og ikke uten videre kan pottes om. Anonymkode: 00909...72a
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #5 Skrevet 27. oktober 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det betyr å bytte ut noe av jorden med ny jord 🙂 Praktisk om planten er stor og ikke uten videre kan pottes om. Anonymkode: 00909...72a Ah, ja det var dette jeg gjorde for ca ett år siden, men det hjalp ikke så mye. Så da er det gjødsel igjen. Har lest at sur jord kan gjøre bladene gule, men vet ikke helt hvordan man finner ut om jorda er sur. hi Anonymkode: 6cacc...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå