Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Har du det? Tenker det virker som et litt overflødig produkt når en har dyne? Med mindre baby beveger veldig mye på seg? Eller? Erfaringer? Anonymkode: fc9af...652
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg synes sovepose er supert for babyer og små barn. Har ikke brukt dyne til de før de har blitt større. Dynen kan de få over hodet eller sparke av seg så de blir kalde. Har startet med sovepose uten armer fra begynnelsen, de er da vant til å ha den på seg. En annen fordel med sovepose er at de ikke klarer å klatre ut av grindsengen når de blir store nok til å reise seg og begynner å klatre. De klarer fint å bevege seg og snu seg selv om de har på soveposen. Anbefaler å kjøpe en god sovepose i merinoull, de er tynne og myke samtidig som de er varme. Kjøpte en tykk i dun en gang, den ble alt for varm... Anonymkode: 96154...d45
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg har aldri brukt sovepose til mine barn, men det har sikkert med at jeg ikke kan fordra det selv Jeg føler meg "fengslet" i sovepose og putter ingen som ikke kan snakke i det altså.... Mine barn har klart seg helt fint uten. Som babyer ble de surret inn i et babyteppe og lå i moseskurv med dyne. Etterhvert som de vokste ut av moseskurven lå de i vanlig sprinkelseng med dyne. Altdri vært noe problem. Har fire barn og bare med et av dem var det et "problem" at han sparket av seg dynen når han ble stor nok til det, men han er veldig varmblodig av seg og ville heller ha hel pysj og et babyteppe, da sov han best. Dyna hans lå alltid i en krøll nederst i senga. Anonymkode: 6ec49...c68
Pobie Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Sovepose er et must ja. Babyer skal aldri ligge med dyner eller tepper, siden disse lett kan dekke til fjeset når babyen rører armer og bein og øker risikoen for både kvelning og krybbedød. Sovepose er et trygt alternativ som ikke kan dekke fjeset og som de heller ikke sparke av seg og bli kalde. Hvis du har på dem ekstra klær kan de imidlertid ligge helt uten noe, men personlig foretrekker jeg sovepose fremfor 3-4 lag med klær. Du får i tillegg kjøpt dem i forskjellige tykkelser og det står på dem hva de skal ha på seg under utifra hvilken temperatur det er i rommet, og dette er veldig praktisk slik at man slipper å gjette seg frem til hva babyen burde ha på seg for å ikke bli for varm eller for kald.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Min ble fort for varm av sovepose. Hun har sovet med tynt teppe over seg frem til hun ble ganske stor. Sikkert bra for noen men her funket det ikke. Anonymkode: 45727...68e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Sovepose for å ha inne i sengs har jeg aldri brukt. Sovepose ute i vogna derimot er et must i vinternorge. Anonymkode: 66ccf...e86
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 Vår gutt på 2 år bruker fortsatt sovepose om natten 🙂 veldig praktisk synes vi, dyne sparker han enten av seg eller så drar han den over hodet 😜 så vi er superfornøyd med sovepose, har kjøpt på IKEA 😀 Anonymkode: a0619...175
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 veldig unødvendig her Anonymkode: c7f35...da2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vår gutt på 2 år bruker fortsatt sovepose om natten 🙂 veldig praktisk synes vi, dyne sparker han enten av seg eller så drar han den over hodet 😜 så vi er superfornøyd med sovepose, har kjøpt på IKEA 😀 Anonymkode: a0619...175 Kommer den fra IKEA med sånne seler? HI Anonymkode: fc9af...652
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #11 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kommer den fra IKEA med sånne seler? HI Anonymkode: fc9af...652 Binde fast? Hadde du likt pinne ha mulighet til p snu på deg om natten? Anonymkode: 54eb6...426
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #12 Skrevet 26. oktober 2018 Ikke hatt mulighet å snu deg? Anonymkode: 54eb6...426
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #13 Skrevet 26. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommer den fra IKEA med sånne seler? HI Anonymkode: fc9af...652 Nei ikke med seler 🙂 Anonymkode: a0619...175
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #14 Skrevet 26. oktober 2018 Sønnen vår brukte kun soveposer til han ble 2 1/2. Hadde de fra IKEA og noen fra M&S. Det funket kjempebra for ham. Du kan jo kjøpe én fra IKEA og se hva du synes? Anonymkode: 9b877...f70
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #15 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg tror at om du skal bruke det må du begynne tidlig for å venne barnet til det, for slett ikke alle på 4 mnd vil tilvennes noe sånt altså.... Hadde selv en gutt som kanskje sov i 30 om du var heldig hvis han var fastlåst i noe sånt, mens når han var fri til å rulle rundt, krype rundt og bevege seg rundt i hele sprinkelsengen kunne han sove i timesvis. Han vente seg aldri til å ligge på ryggen, å sove i vogn var et mareritt (for der måtte han jo etterhvert ha på sele) og sovepose var grusomt. Selv barnehagen gav opp og lot han sove inne med rumpa i været kravlende rundt i søvne Anonymkode: 6ec49...c68
Pobie Skrevet 27. oktober 2018 #16 Skrevet 27. oktober 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror at om du skal bruke det må du begynne tidlig for å venne barnet til det, for slett ikke alle på 4 mnd vil tilvennes noe sånt altså.... Hadde selv en gutt som kanskje sov i 30 om du var heldig hvis han var fastlåst i noe sånt, mens når han var fri til å rulle rundt, krype rundt og bevege seg rundt i hele sprinkelsengen kunne han sove i timesvis. Han vente seg aldri til å ligge på ryggen, å sove i vogn var et mareritt (for der måtte han jo etterhvert ha på sele) og sovepose var grusomt. Selv barnehagen gav opp og lot han sove inne med rumpa i været kravlende rundt i søvne Anonymkode: 6ec49...c68 Soveposer hindrer ikke babyen i å bevege seg. Min eldste brukte soveposer til han var over 2 år gammel og kunne snu seg, reise seg opp i sprinkelsenga, krype osv, med soveposen på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå