Gå til innhold

Noen som har hatt regulering på baksiden av tennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk regulering på baksiden av tennene i overkjeven i går. De første timene etter gjorde det ikke vondt. Nå er det så ømt at jeg bare får i meg yoghurt, grøt og supper😂 Det er også satt på noen små "klosser" på de bskerste jekslene slik at jeg ikke skal kunne lukke tennene like mye sammen som før, i fare for at jeg skal bite av reguleringen på baksiden av tennene. Bittet er helt rart, og jeg klarer nesten ikke å si S! Høres ut som jeg lesper. D og T blir også litt rart å si. Tannlegen sa at dette vil gå over, og jeg vil finne en ny måte å plassere tunga når jeg skal si S. Jeg øver og øver, og føler jeg klarer å få til en grei S når jeg snakker seint og tydelig, men om jeg snakker vanlig blir alt bare krøll. Noen som har erfaring med dette? Når blir det bedre?😂 Begynner å angre på hele reguleringen, men vet jo at resultatet vil bli bra. 

Anonymkode: c95fc...577

Skrevet

Husker enda smerter dagene etter reguleringen kom på fordet om det er 25 år siden.kjentes ut som tennene hang i en stål trå på utsiden av munnen.Men det gikk over etter noen dager.

Anonymkode: 00c3b...82f

Skrevet

Det blir bedre om en ukes tid. Alle sympati fra meg, hadde reggis i 5 år

Skrevet (endret)

Jeg satt på i januar og tok ut nå i september. Angret konstant den første uken nettopp pga det du sier. Men det går over. Tok nok noen uker før jeg pratet normalt,ble vant til bittet og den klaustrofobiske følelsen av å ha de på. 

Nå har jeg kun streng bak og det er helt nydelig 😃 Men så fornøyd med resultatet!! Så hold ut! Det blir så bra!!! 

Endret av Gemini77/
Skrivefeil
Skrevet

Takk for svar. Godt å lese at det blir bedre. Klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal klare å venne meg til dette. Godt jeg ikke helt visste hva jeg gikk til før det ble satt på, da hadde det nok ikke blitt noe tannregulering på meg😆 Hi

Skrevet

Hva er prisen på dette? Jeg fikk kun 6 mnd med reggis i overkjeven på ungdomsskolen, når det er tennene i underkjeven som var og er skjeve. 🙄

Anonymkode: 01778...e47

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er prisen på dette? Jeg fikk kun 6 mnd med reggis i overkjeven på ungdomsskolen, når det er tennene i underkjeven som var og er skjeve. 🙄

Anonymkode: 01778...e47

Jeg betaler 25.000 kr for regulering på baksiden av tennene i overkjeven. I tillegg kommer også timer til stramming av strikkene. Det er billigere med regulering på framsiden, men jeg hadde virkelig ikke lyst til det. HI

Skrevet

Tenåringsdatteren min har fått tannregulering på baksiden , har gått med det i over et år. I starten var det veldig vondt, kunne bare spise myk mat. Her skal reguleringen sitte på bak, frem til alle nye tenner er kommet ut, da skal hun visst ha reguleringen foran. 

Anonymkode: 831f6...80c

Skrevet

Jeg har regulering bak de to fremste tenner. Har hatt det siden jeg tok av hovedreguleringen for 20 år siden

Anonymkode: 5eed6...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...